De injectors horen te vernevelen, maar ze kunnen ook gaan pissen als ze vervuild raken, das niet goed. Dan moeten ze gereinigd worden.
Heb zelf ook startproblemen en ben van plan ooit een opstelling te maken van het hele brandstof systeem, van de extra onderdelen die ik heb liggen, dat is incl. drukmeters. Kun je bij twijfel je eigen onderdelen testen
Een soort testcase.
Die gooien we dan in de verhuur.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
De koudstartventiel kun je alleen maar controleren door hem er uit te halen en dan kijken of hij niet doorlaat. Het stekkertje is natuurlijk wel de aansturing maar als hij echt kapot is kan hij gewoon niet meer afsluiten.
De extra luchtschuif zijn er twee verschillende van. Een elektrische en een mechanische. Het feit is dat hij geopend moet staan bij een koude motor en gesloten bij een warme motor.
De injecteurs moeten inderdaad alleen maar vernevelen maar als ze door het lange stilstaan van de motor vastzitten dan zouden ze niet meer kunnen vernevelen maar gewoon de benzine laten "lopen" of in zijn geheel niet meer werken. Deze zijn nu eenmaal het beste tussen bepaalde brandstofdrukken en dat regelt je Wur in combinatie met je drukregelventiel in je verdeler.
Succes
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Bedankt, koudestartventiel heb ik ook al eens los gehad en druk op gezet maar hij liet echt niks door. Maar ik dacht controleer nog maar eens je weet maar nooit...
Helaas was ook de WUR prima in orde, geen vuil erin of niks. Volgens mij blijft niet veel meer over dan de benzineverdeler(regeldrukverntiel? evt injectors.. Verdeler toch maar uit elkaar schroeven? Ik heb geen andere dus kan niet ter controle omwisselen.. Er gaat echt te veel benzine de cylinders in, dus drukregelventiel lijkt me een goede kanshebber..
Verdeler uit elkaar schroeven gaat niet goed komen, die krijg je bijna niet zonder lekkages weer terug in elkaar. Al brandstofdruk gemeten? Zoals eerder gezegd, pomp kan ook teveel druk leveren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat die regeldruk ineens zo ver omhoog schiet dat je daar nu eerst mee aan de slag moet.
Mogelijk toch injectoren die je bougies uit staan te pissen?
Ik dacht aan te veel benzinedruk, dus gekeken wat ik daar aan kon doen. In de benzineverdeler zit een drukregelaar. Deze heb ik een naar buiten gedraaid en hoppa, hij loopt en blijft lopen (stationair nog niet maar er moet vast nog eea gesteld worden)
Volgens één van de werkplaatshandboeken moet je in dit geval extra vulringen plaatsen(inwendig). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb hem 2,5 slagen naar buiten moeten draaien en ik vermoed dat ie nog verder moet om hem fatsoenlijk aan de gang te krijgen.. worden dan erg veel stelringen.
Kan ik deze schroef zo uit de verdeler draaien of valt ie dan uit elkaar van binnen? (bij wijze van) Wie heeft hier verstand van??
Last edited by ruudariaans on Sat Dec 05, 2009 4:55 pm, edited 1 time in total.
Zou kunnen Mike, maar ik probeer eerst de schroef zodanig af te stellen dat ie wellicht vanzelf stationair blijft lopen voor ik ergens anders aan ga draaien. Eerst olie nog eens verversen, daar zit na de vele startpogingen erg veel benzine bij, en nu hij kan lopen moet ik natuurlijk eerst voor goede smering zorgen.
De vraag blijft echter: is er iemand die deze benzinedrukregelaarschroef (mooi woord) al eens uit de verdeler heeft gehaald en afgesteld heeft?
Als je te ver draait komt hij er volgens mij gewoon uit incl de vulringen en veertje. Je kunt alleen e.e.a. afstellen als je daadwerkelijk de druk gaat meten. Deze heeft een voorgeschreven waarde en m.b.v. die ringen kun je dan afstellen.
In ieder geval dus toch een brandstofdrukprobleem.
Succes
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.