Wel/niet starten, opgelost, ja echt

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Bedankt, ik ga hier eens naar kijken:

Image

Men geeft hier ook de mogelijkheid van een vastzittende 'plunjer' , zou natuurlijk ook kunnen. Daar kom ik dan wel achter als ie eruit gaat.


User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Ook nog een filmpje op Youtube


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Dat is wel een heel goed filmpje :wink:

Ik denk dat ik nog even ga shoppen bij de baas voor o.a. hogedruk slangen en een metertje.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Filmpje was ik al eens tegen gekomen.. Helaas heb ik de drukregelaar in orde gemaakt maar de auto slaat toch weer steeds af, zal toeval zijn geweest..

Voor mij geen Kjet meer, ik doe alleen nog maar carburateurs :wink:
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Vandaar dat vele een motorombouw doen naar een 2.5 of 2.7 i.v.m. het injectiesysteem. Het is een schitterend systeem de K-jet als het draait. maar voor storingen te zoeken is het dan eigenlijk weer hel moeilijk. Het totaal plaatje moet werken om een goed draaiende k-jet te krijgen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Auto staat bij de garage waar er in de verloren uurtjes aan gewerkt wordt. De accumulator achter de brandstofpomp is op het moment hoofdverdachte.. Weten jullie of die gedemonteerd en gerepareerd kan worden of is die eigelijk alleen geheel te vervangen? Hoe werkt zo'n ding precies?

Gr. Ruud
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

de accumulator zorgt ervoor dat het systeem op druk blijft als je de motor uit zet. Zit een soort membraam in.

Is een dicht huisje waar je niets aan kan doen.
Alhoewel met een dremel en een slijpschijfje zou het zomaar een anatomische les kunnen worden.

Kosten wel geld maar staan op ebay voor minder.
Ik had een originele nieuwe voor 30! euro 8)
So many cars, so little time
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Anatomische lessen worden door dr. Wondermike gegeven.
Wel stil zijn tijdens de sectie.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Daar ben ik weer, HIJ LOOPT

Eerst was de benzinedruk te hoog, dit kwam door de accumulator. Een paar goede tikken met een hamer deden de truuk, hij kwam 'los' en de benzinedruk was goed. Blijven lopen deed hij helaas niet. Toen een andere verdelerkop geprobeerd (wederom van dennis mogen lenen) en toen liep ie! Uitlaat e.d. zat natuurlijk allemaal vol rotzooi dus hij heeft flink gerookt, was dus ook moeilijk af te stellen. Ik moet de bougi's nog eens zeer goed schoonmaken voor we nog eens aan de CO kunnen. Verder heb ik zelf een foutje gemaakt aan de remmen, maar ook dat kan ik makkelijk op lossen. Dan zou hij in principe klaar zijn voor de rdw.

Natuurlijk wil ik iedereen bedanken die met me mee heeft gedacht en me tips heeft gegeven, iedereen die gereageerd heeft in het topic. In het bijzonder Dennis, die mij zomaar allerlei onderdelen op heeft gestuurd om te proberen het probleem op te lossen. (lijkt wel of ik een award heb gewonnen zeg). :)

Zoals gezegd moet de auto ingevoerd worden, en dan komt er een beetje spuitwerk aan te pas voor het af te maken. Daarna krijgen jullie de auto pas te zien :P

Gr. Ruud
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Congrats! En we hebben allemaal weer wat geleerd...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

Hi,

Nou das mooi Ruud, ben ik blij dat ik die onderdelen nog niet had weggegooid :).

Videooooooooos!
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Gefeliciteerd. Mooi dat er weer 1 is gered.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Post Reply