Gezien op Marktplaats of waar dan ook
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Poeh da's even graven hahahah lichte roest op de bekende plekken, motor liep niet helemaal lekker door geneuzel aan het vacuumsysteem (door mij goeddeels hersteld), niks echt ernstigs in mijn ogen.
Weet alleen niet meer hoe het zat met de km stand, dacht dattie meer had gereden en de vorige eigenaar had er ook nog wat km's op gezet maar die km stand kan ik vanavond nog wel ff proberen te controleren.
Weet alleen niet meer hoe het zat met de km stand, dacht dattie meer had gereden en de vorige eigenaar had er ook nog wat km's op gezet maar die km stand kan ik vanavond nog wel ff proberen te controleren.
Regards/groeten, Jeroen
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
deze al gezien?
http://autos.tweedehands.net/klassieker ... inder.html
http://www.marktnet.nl/BMW-3-Serie-320- ... 053409.htm
http://autos.tweedehands.net/klassieker ... inder.html
http://www.marktnet.nl/BMW-3-Serie-320- ... 053409.htm
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
en hebben we deze hier al gezien?
http://www.marktnet.nl/BMW-3-Serie-323I ... 894895.htm
http://www.marktnet.nl/BMW-3-Serie-323I ... 894895.htm
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Door de APK komt 'ie wel met een lagere km stand, ik meen dat de strengere regels pas op 1 jan 2010 ingaan en dan voor handelaren/autobedrijven en niet voor particulieren.
Je zou wel een 'km stand onlogisch' moeten krijgen bij de RDW bij het afmelden. Maar als ik me niet vergis stond deze fout in het RDW register als 5-cijferige teller, ben ik al vaker tegen gekomen. Dan wordt er dus niet naar het eerste cijfer gekeken, dat kun je niet eens invoeren. Dat is de meest waarschijnlijke reden dattie in de advertentie een NAP tekentje erbij krijgt.
Je zou wel een 'km stand onlogisch' moeten krijgen bij de RDW bij het afmelden. Maar als ik me niet vergis stond deze fout in het RDW register als 5-cijferige teller, ben ik al vaker tegen gekomen. Dan wordt er dus niet naar het eerste cijfer gekeken, dat kun je niet eens invoeren. Dat is de meest waarschijnlijke reden dattie in de advertentie een NAP tekentje erbij krijgt.
Regards/groeten, Jeroen
Die had ik niet zien aankomen! 2ton zou toch wel mijn limiet zijn.op 17 mei 2006 stond 'ie op 262.339 ja beginnend met een 2...
Maar eigenlijk geldt dus voor elke oldtimer die ingevoerd is vóór 2010, dat de NAP kilometerstand helemaal niet zo betrouwbaar is? Op zich niet verassend wanneer je op Marktplaats kijkt en vrijwel elke BMW dik onder de 2ton zit, ook de goedkopere.
Ooit trouwens wat gelezen over nieuwe (lease)auto's, waarbij vlak voor de APK de km-stand wordt teruggedraaid. Zo wordt die 'oude' km-stand nooit bekendgemaakt bij de NAP. Weet dan alleen niet hoe ze het doen met het onderhoudsboekje.
Post (and pre) e21 323i owner
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Tsja betrouwbaar is anders ja! Bij invoer wordt daar natuurlijk maar al te vaak de hand gelicht, maar idd ook terugdraaien voor eerste APK of terugdraaien voor elke beurt. Ik ken wel auto's die ca 60K per jaar maken maar die na 4 jaar toch pas op 60K staan. En dan idd kom je in E21 land incidenteel nog auto's tegen die bij de RDW op een 5-cijferige teller staan terwijl ze die niet hadden.
Het blijft dus van het grootste belang om er een enigzins sluitende historie bij te hebben als je alles wilt dichttimmeren (hoewel je niet ieder risico uitgesloten krijgt). Dus niet een historie waarin een aantal jaren missen (we kennen hem allemaal al: ja de eigenaar was overleden en de auto heeft een jaar of wat gestald gestaan).
Ik ben in het verleden zat geks tegen gekomen als ik ging kijken naar iets aparts. Of het nu een Alpina of een Ferrari was, altijd was de auto wekelijks schoongelikt door een vertroetelende eigenaar, maar van de historie was niks bekend. Yeah right!
Het ligt een beetje aan de prijsklasse wat je kunt eisen/verwachten maar blijf iig kritisch!
Het blijft dus van het grootste belang om er een enigzins sluitende historie bij te hebben als je alles wilt dichttimmeren (hoewel je niet ieder risico uitgesloten krijgt). Dus niet een historie waarin een aantal jaren missen (we kennen hem allemaal al: ja de eigenaar was overleden en de auto heeft een jaar of wat gestald gestaan).
Ik ben in het verleden zat geks tegen gekomen als ik ging kijken naar iets aparts. Of het nu een Alpina of een Ferrari was, altijd was de auto wekelijks schoongelikt door een vertroetelende eigenaar, maar van de historie was niks bekend. Yeah right!
Het ligt een beetje aan de prijsklasse wat je kunt eisen/verwachten maar blijf iig kritisch!
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
In alle realiteit:Niki wrote:Die had ik niet zien aankomen! 2ton zou toch wel mijn limiet zijn.op 17 mei 2006 stond 'ie op 262.339 ja beginnend met een 2...
Maar eigenlijk geldt dus voor elke oldtimer die ingevoerd is vóór 2010, dat de NAP kilometerstand helemaal niet zo betrouwbaar is? Op zich niet verassend wanneer je op Marktplaats kijkt en vrijwel elke BMW dik onder de 2ton zit, ook de goedkopere.
Ooit trouwens wat gelezen over nieuwe (lease)auto's, waarbij vlak voor de APK de km-stand wordt teruggedraaid. Zo wordt die 'oude' km-stand nooit bekendgemaakt bij de NAP. Weet dan alleen niet hoe ze het doen met het onderhoudsboekje.
Onze geliefde autootjes zijn minimaal 27 jaar oud.
Als je nu uitgaat van minimaal 8000 km perjaar... dan zit je al dík boven de 200dkm.
Ik zou liever een auto kopen met een giga stand, maar dan aantoonbaar en goed onderhouden, dan eentje met een stand die wel leuk lijkt maar hoogst onwaarschijnlijk is.
Bovendien lopen de m20 blokjes best een hoop km's zonder echt ernstige revisies en is ook nog eens zát kennis en kunde hier te vinden...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Ook weer waar, M20's die relatief standaard blijven hebben weleens een verse koppakking of kop nodig, lagerschade komt vrij weinig voor. Maar ja, dan idd liever alles gedocumenteerd. In het geval van de JD-29-JB was er nul historie maar wel een eerlijke vriendelijke meneer die 'm aan mij verkocht (voor minder dan een kwart van de huidige vraagprijs, maar er is inmiddels ook eea gedaan zo te zien).
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Vriend - bedankt voor deze sjonnie tip.
Dit is wat ik al járen zoek.
Kan iemand deze moordenaar standrechtelijk execturen? Wat een verschrikkelijk apparaat.
En dan te bedenken dat hier echt úren in zijn gaan zitten om dit te bereiken - vreselijk.
Dit is wat ik al járen zoek.
Kan iemand deze moordenaar standrechtelijk execturen? Wat een verschrikkelijk apparaat.
En dan te bedenken dat hier echt úren in zijn gaan zitten om dit te bereiken - vreselijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
