Dit is inderdaad een leuke manier om je vrije vrijdag te gebruiken.
Het is hier in het zuiden heel rustig voor wat betreft werken aan de Baur. De grootste stresszooi is hier nu gedaan want een andere baan is gevonden en de contracten zijn getekend. Die hele grote onzekerheid is nu weggenomen
Je mag trouwens best wel wat foto's maken en plaatsen hoor WM, altijd leuk om iemand bezig te zien.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
@ WM goed bezig!
Ik heb zojuist een kantelbrug gekocht, zo'n draaispit, lijkt me een stuk makkelijker, en als het niet bevalt: for sale..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
@Ite,
Zo'n motorbok is ideaal. Ik heb hem al langer in bezit en mijn 323i reserveblok hangt erin.
@Allen,
Mijn huidige baan kwam in het gedrang omdat de provincie/gemeente het bedrijf (chemisch) weg wilde hebben i.v.m. recreatieterrein. Dit hebben ze gewonnen dus de vestiging waar ik nu werk moet weg zijn uiterlijk 1-1-2016. Alle tanks en destillatiekolommen etc etc moet compleet weggehaald zijn dan.
I.v.m. de crisis is het moeilijk in de chemische industrie dus een doorstart zit er voorlopig niet in, tevens wordt ik ook ouder en nu heb ik nog een "gunstige" leeftijd voor de chemie. Aangezien ik ook graag mijn huishouden en hobby wil blijven behouden en al die onzekerheid beu was ben ik eens wat gaan rondzoeken. Na 3/4 jaar nu een baan gevonden als Proces-operator in 5-ploegendienst bij een grote petrochemische fabriek in de Botlek.
Oftewel elke dag A16/A15 rijden maar wel een vaste baan in mijn vakrichting en nog meer salaris ook Dit geeft in ieder geval aardig wat rust in huis weer.
Sorry voor het topicvervuiling WM
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Nee, het is zo grote kantelbrug. Dus de hele auto kan je op zijn kant zetten. Je ziet die dingen ook wel eens op beurzen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ben jij van plan om de Baur te draaien dan. Ik ben bang dat alle vloeistoffen in de auto dit niet leuk vinden. Lijkt mij voor een restauratie wel ideaal
Gr Peter V.
In principe verwacht ik alleen dat de KVS via het overloop gat eruit zou kunnen lopen.
Bak en diff zijn toch helemaal dicht? Of vergis ik me nou?
Wondermike wrote:
En het diff heeft een overloop aan de rechterkant, dus niet rechts om kantelen.
Dat wordt dus rechtsom, want diff moet toch worden gewisseld
Ik loop lekker op schema met mijn project. (welk schema )
Alles is nu onder de auto uit en ik heb mijn achterschokbrekers weer gedemonteerd. Ik wil de Billies namelijk opknappen.
Nu valt het me op dat de onderste rubbers waarmee de demper aan de draagarmen zit een beetje uitgezakt zijn. Weet iemand of hier nieuwe voor te verkrijgen zijn en waar?
Weet iemand toevallig ook wat nieuwe schotels kosten? Als dat meevalt ga ik niet de spullen laten stralen en verzinken namelijk.
Ik dacht dat de schotels muurvast zaten maar na wat zacht kloppen met een kunstof hamer kwam hij zo los.
Ook al een spuitbus gevonden die de kleur erg goed benaderd en met een penseeltje ga ik dat blauwe randje er weer op maken
Heb jij zo de bestelnummers bij de hand van alle benzine slang reut?
En kan je niet een klein beetje smokkelen met de diameter?
Wel lekker bezig hoor!