323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Volgens mij had ik al es alle benodigdheden qua slangen op een rij gezet, maar in welk topic? :?

De rubbers van de achterdemper zijn bij mijn weten niet los leverbaar maar daar kan nooit heel veel ellende uit komen. Ik meen dat er nog een metalen bus in zit, grotere ringen aan de zijkant (krijg je er bij Bilstein altijd bij) zodat de demper minder ruimte heeft om zijdelings te bewegen in het rubber. Kan het allemaal niet zo'n kwaad.

En pak voor de prijzen gewoon de online ETK van www.bmwfans.info erbij en je hebt een behoorlijk goede indicatie van de onderdelenprijzen bij de dealert.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Harro
Upcoming E21 fanatic
Posts: 101
Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
Location: Bergentheim,Overijssel

Post by Harro »

[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

hmmm er kwamen toch nog wat bestellingen binnen vandaag. En er zaten wel benzine slangen bij maar niet de ontluchtingsslangen van de tank.
De nieuwe steun voor de stuurbekrachtiging zat er ook bij :o

Image

En toen kwam er nog een andere postbode met mijn illegale upgrade.
Ze zien er een beetje smoezelig uit en het viel met tegen dat er nog maar 1 mm op de remblokken zit.....

Image

Ik heb de eerste gedemonteerd en de 4 :wink: zuigers zijn in perfecte staat. Ik ga nu de klauwen stralen en een revisiesetje bestellen.
(ja op een volvo site :P )
De gaten komen overeen met de voorpoten van de E21 dus moet goed komen.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Dus ook jij gaat voor een remmenupgrade.

Het ziet er naar uit dat ik straks de enige ben met een originele setup. Dan kan ik jullie helemaal niet meer bijhouden.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Ik was nooit echt goed te spreken over de remkwaliteit van de standaard remmen.

De Wilwoods zijn ook mooi alleen had ik de volvo DIY (Upgrade) al eerder als "mijn" oplossing gekozen.

Het remoppervlak neemt zeker met 30% toe en de modificaties aan de bestaande delen blijven hopelijk tot het minimum beperkt.
Maar ik zal de vorderingen laten zien :wink:
Last edited by Wondermike on Sun Jan 31, 2010 7:05 am, edited 1 time in total.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik ben inderdaad benieuwd naar de vorderingen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Gisterenavond nog even met de volvo remklauwen geworsteld en op 2 zuigers na zijn ze uit elkaar. De 2e klauw was in iets mindere staat dan de 1e..... :? Maar gaat goed komen.

Verder nog een deLorean bilsteindemper gemaakt :P
Image

Als ik weet dat ik nieuwe rubbers kan krijgen pers ik de oude eruit om dat deel schoon te maken en dan kunnen ze gespoten worden.
Nice!
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Goed werk WM. Ga zo door :lol:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Gisterenavond was het me eindelijk gelukt de laatste zuiger uit de remklauw te persen. Wat een rot klus als het niet wil volgens plan.

Dus vandaag naar de straler om een uurtje met zand te spelen.
Gelijk bij thuiskomst in de zinkspray gezet en ook mijn billies in de grondverf. (staat gelukkig geen Volvo op :shock: )
Image

En hier is een Velux dakraam dan weer handig voor:
Image
So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Goed gedaan jochie,

Ik zie ook dat je de remleidingen even aan moet passen naar een dubbele. Of zie ik dat verkeerd.

Als je toch langskomt, kunnen we die wel even maken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Vandaag ook nog wat gedaan :wink:

Mijn billies zijn weer in kleur en de eerste laag goud zit ook al weer op de remklauwen.
Kleur geel is donkerder dan op de foto en is sprekend de originele Bilstein kleur, heel blij met het resultaat.
Image

Verder de bodem in de body-schutz gezet waar voorheen de tanks hingen dus dat is ook klaar.

En nog geprobeerd om nieuwe brandstofleidingen te buigen en dat is met het originele materiaal geen fijne klus. Zeker niet om na het buigen van de eerste er wel heel weinig materiaal overblijft voor de tweede :oops:
Of te wel, ik kom te kort :evil:

Besloten om ze nu van koper te gaan maken. Mijn friese connectie heeft hier zo zijn connecties voor.

Omdat er "volvo upgrade" 2 remleidingen per klauw nodig heeft heeft dezelfde connectie aangeboden dit maatwerk samen te gaan doen.
Image
So many cars, so little time
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Ziet er gelikt uit mate! Begrijp dat je de wielkasten niet in de kleur van de auto meer zet, over de bodyschutz heen?
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Die onderste foto is niet mijn auto by the way :wink:

@Jeroen, de bodem en wielkasten zijn soewart. Ik ga daar geen kleur op aanbrengen.
So many cars, so little time
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

Lekker bezig geweest man!

Deze keer wel Vorsicht gedaan met de remcilinders :lol: :lol: :lol:
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Wondermike wrote:@Jeroen, de bodem en wielkasten zijn soewart. Ik ga daar geen kleur op aanbrengen.
OK your choice, no problem there! :P
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply