Restauratie Alpina B6-2.8

Post Reply
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

I have to tell you, i did only a cosmetic overhaulin. I didn't remove the cilinderhead or pistons, because they were in a good shape.
Only the valve seals have been replaced.


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

If Arnold doesn't have the time or space, I can do it also (not only cosmetic, but complete overhaul)
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Lucky you Lars... you get a free E21 trailer with every engine overhaul when you take your business to Arnold :P
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
joenak
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Sat Jun 27, 2009 12:08 am
Location: Rijswijk,Netherlands

Post by joenak »

Dit ziet er wel heel erg mooi uit allemaal,ben benieuwd naar het eind resultaat!
E30 325e 1986
E39 520 1997
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Tegenvaller.

Deze week het blok naar de BMW garage gebracht om de klepsteelrubbers te laten vervangen. Bij een M20 blok kun je de tuimelassen er zo uit schuiven. Bij de M30 motor moet de kop verwijderd worden :(
De kopbouten gaan door een inkeping van de tuimelas, waardoor deze er niet uit te schuiven zijn.

Ach, dan worden de kleppen ook weer allemaal schoongemaakt. Dat dan weer wel.
Heb er alle vertrouwen in, want de monteur gebruikt deze blokken, maar dan de 3.5, voor trekkertrek.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Tegenvaller inderdaad maar aan de andere kant wel weer een goede kopinspectie.

Ik neem aan dat de cas al klaar is??
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Als het goed is, is de cas deze week klaar.
Dan de motorkap monteren en dan op transport naar dinitrol.
Dat wordt terplekke behandeld op aanwijzing van mij. :wink:
Daarna gelijk naar de striping plakker brengen en dan een paar dagen later weer halen.

Volgende week de motor en de bak terug, hoop ik. Probeer hem 4 april klaar te hebben en mee naar de meeting te nemen. 8)
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

Dat is hetzelfde als bij een M10...

Weet er alles van, want ik heb 't al eens mogen doen toen bij mij een tuimelaar gebroken was :?

Aan de andere kant... Je blok is straks wel weer helemaal fris :wink:
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik ben en blijf benieuwd naar het eindresultaat. Het geeft mij een aardig idee wat en hoe ik het straks zelf aan moet pakken.

Wat betreft de Dinitrol behandeling neem ik aan dat jij niet wil dat de gehele bodem in de coating wordt gezet zodat je al het mooie werk "kwijt" ben.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Daarom ben ik erbij, alleen de holle ruimten. En ik weet precies waar ze allemaal zitten.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Daarom ben ik erbij, alleen de holle ruimten. En ik weet precies waar ze allemaal zitten.
Dat lijkt mij ook wel dat je die ondertussen kent.

Eigenlijk is dat voor hun nog moeilijker omdat ze veel nauwkeuriger te werk moeten gaan t.o.v. de gehele bodemplaat te bedekken.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Ik had al nieuwe schijven en blokken, maar kon de aanbieding van W&N toch niet laten lopen. Nieuwe schijven en blokken voor een veel betere remprestatie en dat is straks wel nodig.
De naven maar even in de verf gezet, dat is beter dan roestbruin.

Image


En vandaag bij de strepenplakker geweest en de voorspoiler opgehaald, welke voorzien is van nieuwe striping.

Image

Vandaag eigenlijk een telefoontje verwacht van de spuiter, maar niet gekregen. Dan morgen maar ,want deze week zou de auto gespoten zijn.

Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken is geen 3 maand. :evil:
Last edited by Arnold D on Thu Feb 18, 2010 6:07 pm, edited 1 time in total.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Arnold D wrote:Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken in geen 3 maand. :evil:

Geen idee wat je daarmee bedoeld.

Spoiler ziet er perfect uit. Ben je er zelf ook tevreden over want hier heb je geen invloed op gehad.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Erik S.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 99
Joined: Wed Oct 07, 2009 11:46 pm
Location: Groningen

Post by Erik S. »

Hey Arnold,

Dat ziet er zo te zien netjes uit. Nu afwachten hoe de rest is.

Suc6
BMW E30 318i 1988
BMW E30 320i project naar ombouw M30 3.5 1987
BMW E30 325i cabrio aut 1986
BMW E21 323i S-Edtion two tone 1982

Renault Laguna 2.0 16V TE KOOP (nog steeds)
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Peter V. wrote:
Arnold D wrote:Rare jongens, dat spuitervolk. 4 weken in geen 3 maand. :evil:

Geen idee wat je daarmee bedoeld.
Schrijffout. :lol: Het zou 4 weken duren, maar zijn al 3 maand verder.
Wil hem nu toch wel eens terug.

Over de kwaliteit van het spuiten zit ik niet in, dat gaat, denk ik, wel goed komen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply