323i 1980 Baur Oorspronkelijk een Italiaan.

Post Reply
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Je hoeft niet jaloers te zijn hoor, dit is ook een rukklus. :wink:

Maar, ik heb 1 klauw pas gemaakt zonder aanpassingen aan de veerpoot zelf. Daar wilde ik niets aan doen.

Remblokken moesten wel worden aangepast en ook de stofplaat moet nog aangepast.
Al met al niet een klusje wat je in een half uurtje doet.


So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Joepie de poepie!!! :lol:

De Volvo-remklauw-update-klus is klaar 8)
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Goed gedaan kerel :lol:

heb je ook al de remleidingen klaar?

Nu nog wat beelden erbij.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

Mooi zo WM ... ik ben ook wel benieuw hoe die volvo dingen gaan remmen ... ikzelf heb gisteren de eerste meters gedaan met de wilwoods voor de foto's maar niet lang en snel genoeg om ze te kunnen inremmen :roll:

Fotooooo's :P
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Nou ze zitten alleen nog maar op de nieuwe voorpoten maar vooruit dan maar. De nieuwe bouten komen vrijdag als het goed is dus dat komt nog goed.

Image

Image

Als je goed kijkt zie je wat ik uit de remblokken moest slijpen.
Image

Image
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Je heb inderdaad maar weinig vrije ruimte voor de remblokken. Ziet er wel heel goed uit zo.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Het wordt toch tijd dat we een keer een circuitje afhuren.
Ik ben erg benieuwd naar de verschillen tussen deze upgrade, standaard remmen en de Willwoods.

Btw: Ziet er goed uit!!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

@WM.

Op het Engelse forum las ik dat ze remschijven van een mini gebruiken, deze zouden net iets dikker zijn.
Heb je ook mini schijven geplaatst?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Bij het plaatsen van de mini schijven moeten de klauwen aan de andere kant worden gemonteerd. Volgens mij zelfs zonder modificatie.
Maar de "hoed" van de remschijven is veel korter en dat moet wel met je velgen passen. De klauw komt dan zomaar 2-3cm meer naar buiten te staan.

Ik volg dat topic wel hoor Dennis, thanks :wink:
So many cars, so little time
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Post by ac/dennis »

k dan!

Anyways, je veerpoten zien er zeer smulbaar uit, ben benieuwd hoe het remt.
wicked
Upcoming E21 fanatic
Posts: 51
Joined: Tue Feb 24, 2009 3:10 pm
Location: Arnhem

Post by wicked »

Dacht altijd dat de diameter van de schijf bepalend was voor het remvermogen...........

Kleinere schijven maar wel 4-pots klauwen. Is dat niet een beetje in tegenspraak met elkaar!

Maar het ziet er wel erg goed uit!

Groeten
Jeroen
Blinker links und Gas geben !!!

E21 315 '82 (nog wel 1,5L) R.I.P.
E21 320 '82 (de 3,5L staat al in de startblokken)
E21 315 '83
E21 323iA '82
E21 323i '82 (oops.... al in kleine stukjes)
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29996
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Uiteindelijk zit het natuurlijk in de hele combi. Kleinere zuigers bewegen makkelijker (4 pots met nagenoeg hetzelfde zuiger-oppervlak als standaard dus naar verwachting geen andere eisen aan de hoofdremcilinder), een groter contactoppervlak vertraagt beter en grotere schijven kunnen de warmte beter kwijt.

Voordeel hiervan is dat je jezelf geen beperkingen oplegt vwb wielen oid, zelfs 13" past terwijl het duidelijk beter remt dan standaard. Voor sportief straatgebruik met een 323 lijkt dit me zat, ga je flinke upgrades doen qua motorvermogen en/of meer op het circuit doen dan is het wel raadzaam verder te gaan dan alleen de klauwen.

Kant en klare upgrades voor E21's zijn er maar weinig, wat ik destijds gevonden had, oa Tarox, vroeg al om 16" wielen en dat zou ik zelf iig niet willen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Kleinere schijven maar wel 4-pots klauwen
De schijven blijven standaard 323i schijven hoor. En de "Mini" schijven zijn zelfs groter dan de standaard.

Deze upgrade wordt veelvuldig toegepast en degene die het gedaan hebben zijn zeer te spreken over de betere remeigenschappen.
Zeker als je de kosten mee neemt in de vergelijking.
Iets minder dan 130 euro voor een komplete upgrade.
- 65 euro 2 remklauwen
- 54 euro revisieset, montageset en remblokken
- 10 euro zelf stralen/spuiten
- kosten voor 6 remleidingen ?
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Shit, is het al weer zo laat :shock:

Ik kom er aan hoor Arnold :P
So many cars, so little time
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Wondermike wrote:[- kosten voor 6 remleidingen ?
€ 100,-

Kan het nu wel zeggen, hij is toch al onderweg. :mrgreen:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply