Restauratie Alpina B6-2.8
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Ik ben blij dat je zelf al aangeeft dat je dat zelf ook wel vreemd vind.Arnold D wrote: Cool Dennis, koffie of cola is goed, ik lust geen alcohol
Nu nog even leren drinken vriend! Gewoon je B6 nadoen - die neemt ook genoeg in.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb het vroeger, toen ik nog jong was
, wel geprobeerd.
Ik mis niets, maar je wordt wel vaak vergeten met een rondje.
Ben wel altijd de BOP. Dat is beter dan BERT of BRAM.
Heb vanochtend de kop opgehaald en is inderdaad aan vervanging toe. De klepgeleiders hadden speling en de klepsteelrubbers waren keihard.
Ik ga binnenkort maar even een andere kop halen en laat die aanpassen en reviseren.
Hier heb ik voor de rest van mijn leven geen omkijken meer naar
Ik mis niets, maar je wordt wel vaak vergeten met een rondje.
Ben wel altijd de BOP. Dat is beter dan BERT of BRAM.
Heb vanochtend de kop opgehaald en is inderdaad aan vervanging toe. De klepgeleiders hadden speling en de klepsteelrubbers waren keihard.
Ik ga binnenkort maar even een andere kop halen en laat die aanpassen en reviseren.
Hier heb ik voor de rest van mijn leven geen omkijken meer naar
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Uit eindelijk denk ik wel de meest goede oplossing.
Je hebt heel je auto onder handen gehad en de kop zelf is misschien wel een van de meest, mogelijk, zwakke schakels.
Daar sta je dan met je body off gerestaureerde B6 op de vluchtstrook. Net dat laatste dingetje wat je niet hebt gedaan houd er mee op...
Ik ben wel vreselijk benieuwd naar het resultaat!
Wil je ook even een foto posten van de brakke kop (ter lering, ikheb tenslotte ook een m30 blokkie)
Je hebt heel je auto onder handen gehad en de kop zelf is misschien wel een van de meest, mogelijk, zwakke schakels.
Daar sta je dan met je body off gerestaureerde B6 op de vluchtstrook. Net dat laatste dingetje wat je niet hebt gedaan houd er mee op...
Ik ben wel vreselijk benieuwd naar het resultaat!
Wil je ook even een foto posten van de brakke kop (ter lering, ikheb tenslotte ook een m30 blokkie)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik heb al foto's genomen en zal ze binnenkort even posten. De schade lijkt niets, maar kan grote gevolgen hebben.
De klep geleiders van de uitgaande kleppen hebben wel heel veel speling.
Wat zal hij straks weer mooi soepel lopen
Ben achteraf toch blij.
De klep geleiders van de uitgaande kleppen hebben wel heel veel speling.
Wat zal hij straks weer mooi soepel lopen
Ben achteraf toch blij.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Altijd welkom herenArnold D wrote:Och Peter, ik zie dat jij ook in Breda woont.
![]()
Michel en ik nemen niets mee, we willen natuurlijk voorzien worden van een natje en droogje.![]()
En bij Gerrit blijven pitten.
idd geen leuk nieuws om lezen Arnold ... schade aan een kop is niet altijd te zien of met de hand te voelen (speling op klepzitting bvb).
Ik heb mijn hartge kop op zicht ook in goede staat gekocht .. toch moesten de meeste (dus alle) kleppen, klepgeleiders en klepsteelrubbers worden vervangen wegens teveel speling.
Beter nu dan te laat en ergens op je inrij tour al in panne te staan
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Klopt Jeroen, de inlaat kleppen zijn groter. Ik weet niet of de spoelkanalen in de kop nog bewerkt zijn, maar de orginele pakking past wel zonder aanpassing. Hier komen we wel achter als de andere kop is aangeschaft.Jeroen wrote:Geluk bij een ongelukkie zullen we dan maar zeggen... en straks dus superfris. Daar loopt 'ie ook wel weer lekkerder op. Deed Alpina niet ook nog wat kopbewerkingen bij de B6 die je nu nog moet gaan doen?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Het 1 na laatste pakketje is binnen. Iedere keer denk ik dat ik alles heb, schiet er weer iets te binnen, zoals nieuwe zwarte deurklinken. Ik heb nieuwe verchroomde in huis, maar ga toch voor orginele zwarte.
Na verschillende pogingen om binnenschermen te scoren en waar niet op terug gereageerd werd, heb ik besloten nieuwe te kopen en wat nog mooier is, ze zijn zwart.

Zoals de meesten wel weten is het blok weggegaan voor nieuwe klepsteelrubbers en nu draait het op een nieuwe kop uit.
Een serieuze oxidatieplek in het waterkanaal is hiervan de oorzaak.
Op de foto is het kleine plekje te zien. In het kanaal ernaast zit er ook nog 1.

Afgelopen Donderdag naar Almere geweest en heb bij Cees (hij is de 'president' van het E23 forum) een andere kop gekocht. De kop is van hetzelfde bouwjaar met dezelfde nummers
Alleen moet de verbrandingskamer aangepast worden. Dat wordt een komplete koprevisie.
De kop boven met de ronde verbrandingskamers is van de Alpina.
De onderste moet aangepast worden.
Maar goed dat het niet andersom is

Na verschillende pogingen om binnenschermen te scoren en waar niet op terug gereageerd werd, heb ik besloten nieuwe te kopen en wat nog mooier is, ze zijn zwart.

Zoals de meesten wel weten is het blok weggegaan voor nieuwe klepsteelrubbers en nu draait het op een nieuwe kop uit.
Een serieuze oxidatieplek in het waterkanaal is hiervan de oorzaak.
Op de foto is het kleine plekje te zien. In het kanaal ernaast zit er ook nog 1.

Afgelopen Donderdag naar Almere geweest en heb bij Cees (hij is de 'president' van het E23 forum) een andere kop gekocht. De kop is van hetzelfde bouwjaar met dezelfde nummers
Alleen moet de verbrandingskamer aangepast worden. Dat wordt een komplete koprevisie.
De kop boven met de ronde verbrandingskamers is van de Alpina.
De onderste moet aangepast worden.
Maar goed dat het niet andersom is

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
- Posts: 200
- Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
- Location: Belgium, West-Vlaanderen
net dit hele topic doornomen, echt respect voor het geleverde werk
als ik zo wat fotos zie van de kas, denk ik er dat nog heel wat verborgen roest onder mijn 320/6 zit... uiterlijk vind ik niets, maar schijn kan bedriegen hé
veel succes nog met het afwerken van dit top-project
ps: stond deze auto vorig jaar op lelystad?(toen er daar enkele belgen waren met een witte e21 rallywagen) ik was mee met die jongens en ik denk deze auto gezien te hebben? had er toen al staan naast kwijlen
als ik zo wat fotos zie van de kas, denk ik er dat nog heel wat verborgen roest onder mijn 320/6 zit... uiterlijk vind ik niets, maar schijn kan bedriegen hé
veel succes nog met het afwerken van dit top-project
ps: stond deze auto vorig jaar op lelystad?(toen er daar enkele belgen waren met een witte e21 rallywagen) ik was mee met die jongens en ik denk deze auto gezien te hebben? had er toen al staan naast kwijlen