Tijdens het grote onderhoud, vervanging dynamo, zag ik dat mijn koppakking toch wat zweet. Vorig was dit ook zo, toen compressie laten meten, alles keurig binnen de waarden.
Het is met name bij cilinder 6, dus de eerste aan de distributie zijde.
Hebben meer forumleden dit verschijnsel of moet ik me zorgen gaan maken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik moet zeggen dat ik dat niet heb. Bij mij zweet de nokkenaskeerring aan de distributiezijde en de carterpakking. Het is natuurlijk niet zoals het hoort maar als het niet erger is geworden t.o.v. vorige keer zou ik het zo laten.
PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Zeker niet direct zorgwekkend, wel gewoon jammer. Maar als 'ie verder als een zonnetje loopt zou ik om deze reden nog niet gelijk de kop eraf gaan trekken. Wellicht wel wat vaker compressie meten, voor de zekerheid. Morgen compressiemeter meenemen?
Ik heb zojuist een goed tapsetje gehaald..
..eens kijken of Jeroentje ook zijn handen uit de zakken kan halen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Wees welkom vriend..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Peter V. wrote:Hoi,
PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1.
eeh oh ja..dat bedoel ik, maar ik schreef het verkeerd om
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur wrote:...om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Ik hou helemaal niet van die oude hokken maar ik werd gedwongen!
(heb ik die grijns nog een beetje weten te onderdrukken? )
Thanks! Volgende keer mag je een keer sturen met een auto met pit!
mwoah vanochtend even met mijn schoonvader een blokkie om.
In de regen, mét TRXen, volgas weg...kwispeldekwispel...en boven de 5000rpm wordt ie ineens wel erg rapido.
Manman wat een geluid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.
Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Arnold D wrote:Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.
Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
Yes I did.
Die Cees weet echt veel! 't Wordt tijd dat hij een e21 gaat rijden..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.