Zweten van de koppakking - wat is normaal?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Zweten van de koppakking - wat is normaal?

Post by 323baur »

Heren,

Tijdens het grote onderhoud, vervanging dynamo, zag ik dat mijn koppakking toch wat zweet. Vorig was dit ook zo, toen compressie laten meten, alles keurig binnen de waarden.
Het is met name bij cilinder 6, dus de eerste aan de distributie zijde.
Hebben meer forumleden dit verschijnsel of moet ik me zorgen gaan maken. :!:

Image


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik dat niet heb. Bij mij zweet de nokkenaskeerring aan de distributiezijde en de carterpakking. Het is natuurlijk niet zoals het hoort maar als het niet erger is geworden t.o.v. vorige keer zou ik het zo laten.

PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1. :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Zeker niet direct zorgwekkend, wel gewoon jammer. Maar als 'ie verder als een zonnetje loopt zou ik om deze reden nog niet gelijk de kop eraf gaan trekken. Wellicht wel wat vaker compressie meten, voor de zekerheid. Morgen compressiemeter meenemen? :wink:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Post by Wondermike »

Morgen compressiemeter meenemen?
knutseldag in Houten? :wink:
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Waarschijnlijk?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Nah, Ite knutselt en ik kan heel goed toekijken :lol:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ik heb zojuist een goed tapsetje gehaald..
..eens kijken of Jeroentje ook zijn handen uit de zakken kan halen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Barely my friend, barely :P
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

..ze zijn er uit geweest..dat dan nog nét...
























om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen.. :evil:
Wees welkom vriend.. :lol:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Peter V. wrote:Hoi,
PS: De cylinder aan de distributiezijde (voorkant) is nummer 1. :wink:
eeh oh ja..dat bedoel ik, maar ik schreef het verkeerd om :oops:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

323baur wrote:...om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Ik hou helemaal niet van die oude hokken maar ik werd gedwongen!

(heb ik die grijns nog een beetje weten te onderdrukken? :wink: )

Thanks! Volgende keer mag je een keer sturen met een auto met pit! :twisted: 8)
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Jeroen wrote:
323baur wrote:...om het stuur van MIJN e23 vast te houden, en MIJN benzine er doorheen te jagen..
Ik hou helemaal niet van die oude hokken maar ik werd gedwongen!

(heb ik die grijns nog een beetje weten te onderdrukken? :wink: )

Thanks! Volgende keer mag je een keer sturen met een auto met pit! :twisted: 8)
mwoah vanochtend even met mijn schoonvader een blokkie om.
In de regen, mét TRXen, volgas weg...kwispeldekwispel...en boven de 5000rpm wordt ie ineens wel erg rapido.
Manman wat een geluid.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.

Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Arnold D wrote:Heb je op het E23 forum het stuk gelezen over het te gebruiken olie voor de M30 motor.
Voor een normale motor een minerale olie en voor een kompleet gereviseerde motor is volsynteet het beste.
Hele interesante verklaring wordt er hier voor gegeven.

Zou Cees ook even naar de kwalen van de M30 motor vragen, heb er ook wat aan gehad en ga de oplossingen ook toepassen.
Yes I did.
Die Cees weet echt veel! 't Wordt tijd dat hij een e21 gaat rijden.. :wink:
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Doet ie ook, in de zomer. Met een klantenauto. Met toestemming uiteraard
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply