Een update is weer van toepassing:
Zoals al aangegeven een remrevisie aan de voorzijde. Het was al geruime tijd dat de voorste remklauwen niet goed vrij kwamen na een tijdje stilstand dus maar eens begonnen. Tegelijk ook eens bekeken waarom mijn remvloeistofniveau niet goed bleef. Ik had al gezien dat het stukje slang van de koppelingscylinder week was geworden maar ik zag tevens een spoortje bij de rembekrachtiger.
Zo zijn we begonnen:
Eerst de remklauwen uit elkaar en de zuigers hadden er moeite mee. Deze ook gelijk maar besteld. De rest had ik al in huis om te vernieuwen.
De remklauw opgezuiverd om te voorzien van een nieuwe laklaag (origineel "goudkleurig").
Hierna de hoofdremcylinder gaan verwijderen en hierbij werd al duidelijk dat ze ver weg was.
Ook werd al gelijk duidelijk waar mijn remvloeistof was gebleven.
De rembekrachtiger is nu ook verwijderd en ligt uit te lekken. Deze even opschonen aan de binnen en buitenzijde en dan later deze week alles weer vers terugzetten.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.