Wel nu, net thuis van de Noord Holland rit. Beetje zuur en teleurgesteld.
Niet in de organisatie, het weer en de omgeving, alles helemaal prachtig en perfect.
Wondermike for President! 100 punten!
Maar helaas is mijn BMWeetje ziek geworden en niet zo'n beetje ook.
Het is begonnen bij een rondje kleppenstellen wat niet goed wilde lukken.
Steeds weer liep het boutje los van uitlaatklep cilinder3.
Zo ook halverwege de tourrit. een keer goed en snel gas geven en klep drie stond niet meer onder spanning. Luid tikkend en voorzichtig mijn weg vervolgd.
Aan het einde van de dag laten afkoelen en weer opnieuw vast gezet.
Ze liep weer als vanouds. Zonder al te veel belasting ben ik naar huis gereden, max 130km/u. Totdat ik bijna thuis was..
De oliedruk viel stationair bijna weg, minder dan 1 bar!! Lampje ging aan. Gelukkig heb ik nu een metertje

Op tijd gestopt.
Olietemp was 85graden volgens het metertje.
Nu - auto even laten staan voor het zakken van alle olie:
Auto is nog warm ca 60 graden, oliepeil is goed - niks verbruikt, nog mooi vers.
Stationair is de oliedruk nou rond de 1bar. Bij 2000 rpm dik 2,5 a 3bar.
Met een kloten gevoel weet ik nu even niet wat ik er van moet denken, het vertrouwen is een beetje weg.
Hoe kan het zijn dat 20 minuten geleden de oliedruk bijna weg viel en dat die nu weer goed is.
(even gas geven tot 4000 rpm geeft makkelijk 4bar)
Dat ik toe ben aan een cilinderkoprevisie had ik al ingecalculeerd maar hoe ik nu over mijn onderblok moet denken.. (oliepomp?? toeval???)
Heren: geef mij eens een opkikker en vooral goede raad. 't Mag best geld kosten, maar dan wil ik het ook in 1x goed hebben.
Dit is helemaal ruk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.