Page 2 of 2
Posted: Sat Mar 20, 2010 5:34 pm
by Harro
Er zitten geen spanbandjes over de kapjes
Alleen een klem over de motor in het midden als ik die los haal zit de hele motor met ventilators los maar kan er niet uit omdat de plastic kapjes er nog op zitten en die krijg ik er niet af
http://static.bmwfans.info/images/epc/ODcwNF9w.png
nr 12 in de tekening
motor draait wel weer trouwens, was waarschijnlijk door de weerstand de zekering doorgebrand,maar piept nog wel.
Posted: Sat Mar 20, 2010 5:42 pm
by 323baur
Het is idd even pielen, ik haalde ook de beide stalen zijklepjes los. dopje10. Dan kan je hem er langs schuiven.
Posted: Sat Mar 20, 2010 5:46 pm
by Harro
Als die los is kan je hem dan opzij schuiven maar ik krijg de bovenste helft niet los van de onderste
Hoe zitten deze plastic kapjes aan elkaar??
Ben niet eens blond maar krijg het niet voor elkaar

Posted: Sat Mar 20, 2010 6:04 pm
by Wondermike
Ja dat is waar ook, de spanbandjes zijn voor de motor.
De kapjes zijn er op geklikt en kunnen er zonder gereedschap af.
idd. ff die zwarte plaatjes weg halen dat werkt lekkerder.
Posted: Sat Mar 20, 2010 6:43 pm
by Harro
Ik kan trekken wat ik wil maar ze komen niet los
Waar moet ik drukken of trekken om hem los te klikken want ik heb geen idee wat hem nu eigenlijk vasthoudt dus weet ook niet wat ik moet doen om hem te ontgrendelen.
Wie oh wie heeft hem pas nog losgehad en kan me helpen..
liefst met voorbeeld of foto..
Posted: Sat Mar 20, 2010 8:27 pm
by Peter V.
Hoi Harro,
Hier is tie dan: Die kapjes zitten met aan 1 zijde een plat pinnetje ( kunststof) en aan de andere kant met een sleufje. De sleuf zit aan de voorruitzijde en het pinnetje aan de onderzijde ( lage kant). Bijgevoegd twee foto's waar je dus de unit zie die je overhoudt als de kapjes zijn verwijdert. Hier zie je ook aan de bovenkant het pinnetje.
PS: Aan de kapjes die je eraf haalt zitten ook de roosterachtige zijkanten. Deze kunnen eventueel loskomen. Bij die van mij zie je zo'n roostertje zitten aan 1 kant.
Succes.
Posted: Sat Mar 20, 2010 8:42 pm
by Nick1984
Hoi Harro, beetje WD40 opspuiten doet wonderen, dan hoef je hem niet helemaal te demonteren.
@peter, schoon sletsen

Posted: Sat Mar 20, 2010 8:46 pm
by Peter V.
Nick1984 wrote:
@peter, schoon sletsen

Schoon wat?????

Het zullen waarschijnlijk wel mijn slippers zijn zeker???
De kachelunit komt uit mijn oude 320/6 ( reservedeeltje).
Posted: Sun Mar 21, 2010 11:38 am
by Harro
Hoi Peter,
bedankt, daar wordt het een stuk duidelijker van.
Ik heb trouwens het andere type kapjes van Behr,daar zitten de roostertjes aan de zijkant niet los in maar meteen aan de kapjes(zie nr. 12 in vorige post)
Maar de bevestiging zal wel hetzelfde zijn.
Als ik het goed begrijp moet ik hem dus aan de onderzijde losklikken en dan kan ik de bovenkant eruit schuiven.
Ik kan ook wd40 proberen maar ben bang dat dat maar voor kortere duur helpt.
Als het de lagers zijn zal er toch wat dikker vet in moeten.
Posted: Sun Mar 21, 2010 12:47 pm
by Wondermike
Ik wist dat er iets met klemmetjes was.....
Staat een kachelunit te koop op MP (toevallig de mijne

) en dat is een Sofica van een type 1.
Die gaat gewoon nog met klemmen.
http://link.marktplaats.nl/331966980
Posted: Mon Mar 22, 2010 11:24 am
by Thijsse
bij mij werkt die weer, hammer did the job
Posted: Mon Mar 22, 2010 7:22 pm
by Harro
Als je maar weet hoe het zit willen ze ook wel los
Liep allemaal heel zwaar dus het enige wat ik eigenlijk kon doen was de asjes inspuiten met WD40.
Daarna liep ie weer als een tierelier en alle standjes doen het weer zonder gekraak
Hopen dat het ook voor de langere duur is
