Page 2 of 3
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 5:53 pm
by Murtn
Ah,
intussen uiteraard gekeurd. Dit is dan ook zonder problemen verlopen, geen stek (enkel voor de ruitewissers, naggers,...) gekeurd voor dagelijks gebruik.
Reeds enkele km's achter de rug en rijdt zalig. Ik geloof dat ik hem nooit meer weg doe. Heb wel de neiging om dat ding constant in toeren te jagen, veel te vette sound en optrekkend vermogen die 6-cylinder (bijna 30jaar oud? niet te geloven). Krijg wel telkens de vraag van mijn vaste passagier: "Ist weer nodig jaat?"
enige minpunt: ik krijg veel water binnen (in handschoenkastje stond zelfs 3mm water). Heb nu interieur gestript om te laten uitdrogen. Ik denk dat het via de ruit binnenloopt, zouden waarschijlnijk nieuwe rubbers in moeten,.... maak ik wellicht wel kans dat de ruit breekt bij verwijderen?
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 5:57 pm
by Murtn
en hij heeft merkelijk meer dorst dan zijnen baas

Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 7:21 pm
by Wondermike
Als je je voorruit rubber wilt vervangen haal je de chromenstrip eruit en snij je daaronder het rubber door.
De buitenrand komt er dan af en de ruit ligt dan zo voor het oprapen.
Monteren is weer ff lastiger

Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 7:21 pm
by Wondermike
en de mijne wint het nog niet van me......

Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 7:51 pm
by Jeroen
Met een beetje mazzel lukt het zo:
Pees eruit, rubber aan de ruitzijde stukje bij beetje lichten zodat de ruit vrij komt te liggen, begin in een bovenhoek. Meestal pak je zo de ruit er heel uit en kun je evt het rubber nog hergebruiken. Terugplaatsen kan op dezelfde manier of door de ruit met rubber en al op de sponning te leggen en als geheel met een draad erin trekken.
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Oct 20, 2010 8:56 pm
by 323baur
...en niet vergeten de hele sponning van het rubber lekker met verse tectiel in te spuiten.
Glijdt ook nog eens wat makkelijker.
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Thu Oct 21, 2010 10:34 pm
by Murtn
jammer dat ik niet de handigste harry ben. Toch bedankt vr den advice!
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Fri Oct 29, 2010 10:48 pm
by pattam2009
Blijf toch mooi he zo'n zwarte

Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Thu Nov 18, 2010 2:59 pm
by Murtn
Zou er graag velgen onder hebben met goudaccenten (center), liefst 15'. Er heeft toevallig niemand iets dergelijks achter zijn schuur liggen?
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Thu Feb 10, 2011 10:02 am
by Blackadder
quote:"Zou er graag velgen onder hebben met goudaccenten (center), "
Waar zou je dat gezien hebben?
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Thu Feb 10, 2011 1:09 pm
by Murtn
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Feb 23, 2011 1:42 pm
by Murtn
Na een sachs motorsport kit en BBS MAHLE 15' velgskes ziet hij er nu zo uit :
Heb echter nog 1 probleem, motor wordt niet echt warm, blijft altijd tussen koudste en 1/4 temperatuur staan. Mijn schroef blijft wel altijd meedraaien, dus ik veronderstel visco? kapot? Heeft iemand zo'n visco in reserve liggen, want blijkt wel iets te kosten nieuw.
mvg
Murtn
ps: foto kon wel beter maar is met GSM getrokken.
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Feb 23, 2011 2:37 pm
by Peter V.
De visco is vaker een probleem bij deze. De garantie is er ook niet dat een nieuwe van de dealer altijd goed is. Je moet deze namelijk rechtop bewaren i.v.m. de vulling in de viscokoppeling. Wat dat betreft kun jebeter een elektrische fan hebben zoals type 1.
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Feb 23, 2011 5:53 pm
by Murtn
Wat dat betreft kun jebeter een elektrische fan hebben zoals type 1.
hmmm, weer heuse ombouw?
Re: Nieuwe aanwinst: E21 323i 1982
Posted: Wed Feb 23, 2011 6:13 pm
by Nick1984
Op stationair toerental moet je de visco met een opgevoude gazet kunnen tegenhouden, als hij defect is lukt dit niet.
Toen die van mij vast zat had ik veel meer blaasgeluid van de visco en minder vermogen.
Wat je ook tamelijk snel kan controleren is de thermostaat, als deze blijft open staan geraakt de motor ook niet echt op temperatuur.
Best even uithalen en in een pannetje leggen en op het vuur zetten, als het water kookt moet de thermostaat open staan.
Mooie velgen trouwens
Nick