Page 2 of 2
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Tue Oct 12, 2010 8:35 pm
by Jim
Ik stel deze vraag maar gewoon nog in dit topic aangezien het geen dringende vraag is.
Maarrr...
Ik ben heel nieuwschierig naar het antwoord op de vraag over hoeveel een volledige m20b23 revisie zou kosten bij een revisiebedrijf.
Voor de duidelijkheid ik ben dit niet van plan of althans nog niet, ik weet dat de prijs van zo'n actie nog ver boven me budget zit dus ik vraag het nu gewoon uit pure nieuwschierigheid

.
Ik zelf doe een wilde gok van +/- €2000.
Wat denken jullie?
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Tue Oct 12, 2010 8:57 pm
by Peter V.
Een volledige revisie ga je volgens mij niet redden met 2000 euro. Alles hangt af van de staat van de donormotor. Wellicht dat bijvoorbeeld zaken als krukas en nokkenas is goede staat zijn en dat zijn toch grote kostenposten.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Tue Oct 12, 2010 10:19 pm
by Jim
Nóg een andere vraag waar ik al tijdje antwoord op zou willen hebben:
Valt de E21 elektronisch uit te lezen via een computer? Of is het systeem daar nog te 'primitief' voor?
Alvast bedankt

.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Tue Oct 12, 2010 10:32 pm
by Jeroen
Nope, je hebt een mechanisch injectiesysteem. Behalve een stukje elektronische fijnregeling van het ontstekingstijdstip is er niets elektriek. Er valt dus ook niets aan foutcodes oid uit te lezen, je hebt alleen een kleine stekker bij je thermostaathuis zitten voor wat simpele diagnostische metingen.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Wed Oct 13, 2010 8:41 am
by uwbuurman
en wees maar blij ook, want die takke elektronica is mooi, maar als het fout gaat kost het vermogens... Een e21 is lekker goed aan te sleutelen, zoals sleutelen bedoeld is.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Wed Oct 13, 2010 6:04 pm
by Jim
haha, daar ben ik ook heel blij om, ik bedoelde het meer als 'te oud voor die ongein'. Maar bedankt dan weet ik dat ook weer, ik gokte er al op want de motor leek mij niet echt heel elektronisch om mee te beginnen.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Wed Oct 27, 2010 4:01 pm
by Jim
Koude startinjector, brandstofverdeler, hulp luchtschuif zijn gedemonteerd. Weet iemand hoe ik op een goede manier lekkage van de koude startinjector kan controleren?
Ik las ook ergens dat de luchtweger van de brandstofverdeler in het midden moet liggen voor juiste afstelling?
En ook bij de extra luchtschuif (koud) zie ik dat de opening maar 1/4 beslaat van de totale doorgang. Het gaat hier tevens om de elektrische versie.
Veel leidingen zien er nog goed uit en ook het grote rubber van de verdeler naar de inlaat al gecontroleerd.
Re: Motor valt direct uit na hoge toeren
Posted: Wed Oct 27, 2010 4:37 pm
by Peter V.
Al jouw vragen staan hier op het forum.
Ik denk als je de zoekfunctie gebruikt dat je ze zo vind.
Als ik me niet vergis is er over het injectiesysteem een compleet topic.
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=26&t=6225