uwbuurman wrote:Heb je die afgesteld op 4 of 5 versnellingen Peter?
Op de R van Race......... Dat was ook niet aan mij besteed
Maar alle gekheid even weg.
Ik moet weer een basis opzoeken om de CO juist af te stellen en dat is bij de 4A1 een rotklus met twee mengselschroeven voor elk drie cylinders.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ik heb de beschrijving ook hier. Het is wel dat ze daar werken met twee CO/meters om zo de carburateur synchroon af te stellen. Hiermee komen de volgende twee problemen.
°De twee boutjes in de uitlaatspruitstukken gaan natuurlijk nooit los zonder af te breken.
°Ik heb geen twee meters en adapterstukken om het aan te sluiten.
Nu moet ik ook toegeven dat ik nog niet helemaal terug ben gegaan naar de basis.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
Maar nu je die 320/6 hebt, en nu je die heel lang gaat houden, is het wellicht een optie om die 2 co meters aan te schaffen (of 1 erbij) met adapterstukken? Dan kun je het gelijk goed doen. (en daarna die van Michel, en die van Ite en... )
De beide adapters is niet meer aan te komen (ben ik al heel lang mee bezig). Verschillende BMW-dealers langs geweest om te informeren, Ze hebben ze zelf ook niet meer liggen want anders kon ik iets namaken.
Het grootste probleem is gewoon dat de pluggen in de uitlaatspruitstukken nagenoeg altijd afbreken omdat ze vastgerot zitten. Deze moet je in het gunstigste geval uitboren maar anders het spruitstuk vervangen. Dan natuurlijk maar hopen dat de afgebroken stukjes geen problemen opleveren in de uitlaat zelf.
Nu gaat er bij mij waarschijnlijk toch een weber op dus dan valt het probleem vanzelf weg. Het is alleen dat ik een eigenwijs figuur ben want ik wil hem eigenlijk ook op de originele carburateur goed hebben.
Gr Peter V.
Die boutjes moet je, zeker als ze er al jaren op zitten, heel voorzichtig losdraaien nadat je de boel eerst flink warm hebt gereden, als een soort van brander erop maar dan nog niet roodgloeiend. Meestal werkt dat al prima voor uitlaatspruitstukken, wel oppassen voor je handjes. Voor die adapters moet altijd wel iets te maken zijn, wellicht banjobouten ofzo als basis gebruiken, gat in de kop boren en een (las)moer erop?