Ongeveer 4 jaar terug was ik naarstig op zoek naar een Baur, liefst een 02 maar die waren behoorlijk prijzig. Bij een aantal Baurs wezen kijken en ook deze stond op dat moment te koop.
Een mooie 320/6 met sportbak, 15" velgen en spoilertje en zeker in de kleur wit met zwarte kap leuk om te zien.
Maar op de een of andere manier lukte het maar niet om tot een afspraak te komen voor de bezichtiging. Ik had het idee dat de eigenaresse de auto eigenlijk helemaal niet wilde verkopen.
Toen kwam mijn 323i in beeld en de 320 was eigenlijk al snel vergeten, tot in 2009 de auto plots weer te koop was bij dezelfde verkoopster maar nu was de motor in de soep gelopen.
Helaas was 1 iemand me voor en de auto verdween weer uit beeld. Tot vorige week Leon Ludolf

Omdat de auto voor een leuke prijs werd aangeboden en het stukje herkenning uit het verleden besloten om de Baur te redden van de sloop.
Mijn vader had al laten doorschemeren wat te zoeken om de winter door te komen dus heb ik hem daar gelijk in de garage gezet.
De plannen zijn om hem eerst eens goed te bekijken en met delen uit het centrale magazijn kompleet te maken.
Hoe de huidige motor er aan toe is weet ik nog niet maar daar hoop ik snel wat over te horen.
Er hangt van alles los onder de motorkap en ook het interieur moet ff lekker worden nagelopen zodat alles weer op de juiste plek vast zit met de juiste schroeven......
Maar omdat de zomervakantie er al rap aankomt dus eerst weggezet omdat ik er anders alleen maar onrustig van wordt.
Nog een foto met mijn jongste zoon die de auto al heeft geclaimed voor als hij zijn rijbewijs heeft.

De gegevens van de auto uit de Baur productielijst is als volgt:
BMW E21
Baur Nummer : 72506
Chassis Nummer : 7717660
Model : 320
Stof nummer : 13 Sonnenland schwarz
Kleur nummer : 146 alpinweiß
Interieur kleur : 91 Stoff anthrazit
Kleur glas : 55,3 grün
Klant : 40 Anneliese Baur, Stuttgart
Opties zoals nu bekend:
Sportbak (verkocht)
25% sper
Stuurbekrachtiging
Elektrische spiegels
Trekhaak (niet afneembaar maar dat zullen we nog wel eens zien)