Page 2 of 40
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 6:07 pm
by Wondermike
Gelukkig, een medestander die ze ook goed vindt staan.
Ze blijven eronder, zal eens kijken wat voor merk het is.
Hmmm 320 blokkie of 323i blokkie.......

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 7:18 pm
by uwbuurman
Ach die velgen hebben wel wat onder die wagen, niet mijn smaak maar ook niet heel erge gruwel.
ik zeg 320/6 van Loentje erin. dat blokkie hoort er ook in.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 7:20 pm
by Wondermike
Ik denk er ook hard over om voor origineel te gaan.
Zal ik al quantum korting krijgen, ik heb een loentje voordeelpas.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 9:16 pm
by gerrit323
Waarom bouw je op het 2.3 blok geen K-jet Mike?? toch veel makkelijker af te stellen dan die ... carbu

.
Verder komt dit wel goed volgens wat ik zo lees
Gerrit
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 9:21 pm
by Wondermike
Daar zit wel wat in maar dan hang ik er een eigen blok in.
323i spullen genoeg hoor.
Carburateurs is ook niet mijn ding

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 9:39 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:Carburateurs is ook niet mijn ding

Mij ook niet hoor. Ik wilde mijn 320/6 wat netter afregelen en nu is het helemaal verkloot.
Ik zal compleet opnieuw moeten beginnen

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 10:00 pm
by uwbuurman
Heb je die afgesteld op 4 of 5 versnellingen Peter?
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 10:32 pm
by Peter V.
uwbuurman wrote:Heb je die afgesteld op 4 of 5 versnellingen Peter?
Op de R van Race......... Dat was ook niet aan mij besteed
Maar alle gekheid even weg.
Ik moet weer een basis opzoeken om de CO juist af te stellen en dat is bij de 4A1 een rotklus met twee mengselschroeven voor elk drie cylinders.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 10:51 pm
by Jeroen
Ik ben helemaal geen carburateur expert maar heb altijd wel begrepen dat je d'r wel komt als je maar netjes stap voor stap de afstelhandleiding volgt
Te vinden op:
http://www.e30.de/solex/
namelijk:
http://www.e30.de/solex/018/018.htm
Deze beschrijving is trouwens ook 1 op 1 overgenomen in de vraagbaak meen ik.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Tue Jul 05, 2011 11:04 pm
by Peter V.
Klopt inderdaad Jeroen.
Ik heb de beschrijving ook hier. Het is wel dat ze daar werken met twee CO/meters om zo de carburateur synchroon af te stellen. Hiermee komen de volgende twee problemen.
°De twee boutjes in de uitlaatspruitstukken gaan natuurlijk nooit los zonder af te breken.
°Ik heb geen twee meters en adapterstukken om het aan te sluiten.
Nu moet ik ook toegeven dat ik nog niet helemaal terug ben gegaan naar de basis.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Wed Jul 06, 2011 8:43 am
by uwbuurman
Maar nu je die 320/6 hebt, en nu je die heel lang gaat houden, is het wellicht een optie om die 2 co meters aan te schaffen (of 1 erbij) met adapterstukken? Dan kun je het gelijk goed doen. (en daarna die van Michel, en die van Ite en...

)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Wed Jul 06, 2011 8:49 am
by Jeroen
Miss zo'n ding van Gunson kopen, Ite heeft er ook een, dat kan dan mooi samen. Daar kunnen jullie rijk mee worden (ik koop maar ff geen 320/6 haha)
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Wed Jul 06, 2011 11:12 am
by Peter V.
Die twee Co-meters is het grootste probleem niet.
De beide adapters is niet meer aan te komen (ben ik al heel lang mee bezig). Verschillende BMW-dealers langs geweest om te informeren, Ze hebben ze zelf ook niet meer liggen want anders kon ik iets namaken.
Het grootste probleem is gewoon dat de pluggen in de uitlaatspruitstukken nagenoeg altijd afbreken omdat ze vastgerot zitten. Deze moet je in het gunstigste geval uitboren maar anders het spruitstuk vervangen. Dan natuurlijk maar hopen dat de afgebroken stukjes geen problemen opleveren in de uitlaat zelf.
Nu gaat er bij mij waarschijnlijk toch een weber op dus dan valt het probleem vanzelf weg. Het is alleen dat ik een eigenwijs figuur ben want ik wil hem eigenlijk ook op de originele carburateur goed hebben.
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Wed Jul 06, 2011 12:00 pm
by Jeroen
Die boutjes moet je, zeker als ze er al jaren op zitten, heel voorzichtig losdraaien nadat je de boel eerst flink warm hebt gereden, als een soort van brander erop maar dan nog niet roodgloeiend. Meestal werkt dat al prima voor uitlaatspruitstukken, wel oppassen voor je handjes. Voor die adapters moet altijd wel iets te maken zijn, wellicht banjobouten ofzo als basis gebruiken, gat in de kop boren en een (las)moer erop?
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Posted: Wed Jul 06, 2011 12:48 pm
by Blackadder
Mooie baur!
Die velgen, dat vraagt wat gewenning.... voor de rest... lekker bakkie!!
Is me net onglipt.... was dus net te laat....
Mijn wraak zal (baur)zoet zijn.....
