Page 2 of 3

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Sun Nov 18, 2012 12:41 am
by Peter V.
Ze zijn inderdaad redelijk egaal verkleurd.

Het komt maar heel weinig voor dat de vlotter zo overloopt maar je zal de pech maar hebben. Eerst maar even kijken of de zitting van de vlotternaald niet beschadigd is en of de "scharnierpen" van de vlotter netjes in het midden zit. Een scheef zittende vlotter kan ook nog weleens dit probleem geven.

Ze horen beiden een zelfde niveau en "spanning" te hebben dus geen verschil tussen de vlotters.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Sun Nov 18, 2012 9:01 am
by jarnotim
dan denk ik toch dat het daar aan ligt want volgens mij was de een veel slapper dan de ander. ga ik maandag is even weer loshalen dan.
hopen dat het probleem dan verholpen is.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Sun Nov 18, 2012 4:32 pm
by Jeroen
Klinkt hoopgevend iig!

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Sun Nov 18, 2012 7:13 pm
by jarnotim
inderdaad! ik ga morgenavond direct de carb weer loshalen.
misschien is het dan wel goed om er een nieuwe pakking tussen te zetten, aangezien ik hem dan al 2 keer losgehad heb met de zelfde pakking? off zal dit meevallen? als ie nog goed is?
volgens mij had peter er ook een keer over dat je alleen hele sets kon krijgen?

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Mon Nov 19, 2012 12:42 am
by Peter V.
Het probleem is dat je met zulke onderdelen los bij de dealer een wat langere levertijd zult hebben.

Ze zouden wel te leveren zijn volgens het ETK.

Als ik me niet vergis nummer 14
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... ing_parts/

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Tue Nov 20, 2012 9:58 am
by jarnotim
ik heb gisteren de vlotters nog is gecontroleerd maar deze zijn toch echt goed. en er zit al weer flink wat benzine in de olie. zit er haast aan te denken om er een ander blokje in te leggen en dan deze ff helemaal na te kijken.. ik weet dat deze het prijstechnisch niet waard is, maar van dit blokje weet ik een beetje wat er mee gebeurt is en als je een ander blok koopt weet je nooit wat er mee gebeurt is.. ik twijfel nog maar ik zal er is over denken.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Tue Nov 20, 2012 7:03 pm
by Peter V.
Ik snap er nu niet veel meer van.

Heb je de CO schroef al aangepast en armer gedraaid?
Ik ben eigenlijk geneigd om toch te twijfelen aan de compressie test.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Wed Nov 21, 2012 5:26 pm
by jarnotim
Ik snap er ook meer weinig van.
ik heb ook de co schroef versteld ook 0,0 resultaat.
de compressietest heb ik wel vertrouwen in.
maar ik kan dat nog een keer controleren als laatste hoop.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Thu Dec 06, 2012 7:40 pm
by jarnotim
Ik heb geprobeert om een andere 1800 carb m10 motor te krijgen maar dit is nog niet gelukt. Het motortje bleef de laatste tijd weer lopen, maar stationair heel hoog in toeren, naar schatting zo´n 2000-2500 toeren. Gisteravond hoorde ik ineens getik wat bij de kleppen wel leek te komen. Toen we de motorkap opentrokken schrokken we een beetje want het was een en al olie. e_surprised
Nu ben ik van plan om er (tijdelijk) een 1600cc blok in te monteren en dan is naar dit 1800 blok te kijken. Wil hem wel graag orrigineel houden dus met 1800 motor.
Toch wel balen dat ik nu net moet fietsen met dit heerlijke winterweer :(

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Thu Dec 06, 2012 7:41 pm
by jarnotim
Ik heb geprobeert om een andere 1800 carb m10 motor te krijgen maar dit is nog niet gelukt. Het motortje bleef de laatste tijd weer lopen, maar stationair heel hoog in toeren, naar schatting zo´n 2000-2500 toeren. Gisteravond hoorde ik ineens getik wat bij de kleppen wel leek te komen. Toen we de motorkap opentrokken schrokken we een beetje want het was een en al olie. e_surprised
Nu ben ik van plan om er (tijdelijk) een 1600cc blok in te monteren en dan is naar dit 1800 blok te kijken. Wil hem wel graag orrigineel houden dus met 1800 motor.
Toch wel balen dat ik nu net moet fietsen met dit heerlijke winterweer :(

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Thu Dec 06, 2012 8:07 pm
by uwbuurman
balen... Oliebende niet door de lekkende oliedop?

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Thu Dec 06, 2012 8:26 pm
by Peter V.
Waar komt de olie vandaan inderdaad?

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Wed Dec 12, 2012 10:27 am
by jarnotim
De rubberen ring tussen het blok en het oliefilter was er tussenuit.. waarschijnlijk carterdruk??? Maar vanavond gaan we er een 1600 in zetten. Verdere planning is dan: Daarna mijn eigen blokje is nakijken, als het niet meer te maken is een andere 1800 opzoeken..

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Wed Dec 12, 2012 11:31 am
by Jeroen
Carterdruk is simpelweg onmogelijk. Je hebt het toch over de brede rubber ring die normaliter vast zit op het oliefilter? Imi oliefilter misschien? Normale gang van zaken is een beetje olie op dat rubber en dan handvast aandraaien, klaar. Kan die ring nooit loskomen, dan moet je in mijn ogen echt de boel droog idioot hebben aangedraaid of een Chinees oliefilter hebben gehad.

Re: 316 probleem met carb/motor

Posted: Wed Dec 12, 2012 12:39 pm
by jarnotim
ja die rubberen ring is het ja. Ik heb zelf het oliefilter nooit losgehad. En of het een imitatie is weet ik niet. maar ik zal hem is nakijken als ik dat andere blokje erin heb. ik ben benieuwd wat het nu zal zijn...