Start niet meer! Reviseren?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
bmwbrabant
Newbee

Re: Start niet meer! Reviseren?

Post by bmwbrabant »

Hallo,

Tip is niet te laat, want hij doet het nogsteeds niet.

Helaas heb ik dat wel allemaal al geprobeerd zonder resultaat.

Het enige wat hij óóit in een goede bui wil doen is klappen uit de carburateur..

Zelf kan ik redelijk wat, maar ik heb geleerd dat 4 ogen meer zien dan 2. ondertussen zijn er wel 20 technische ogen voorbij gekomen die er allemaal niks van snappen en het onverklaarbaar vinden.
Echt weer een probleem voor mij dus :stupidme

De moed is me ondertussen aardig in de schoenen gezakt..

Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Een backfire krijg je toch vooral door timing problemen. Als cil #1 op BDP staat, staat de nokkenas dan ook op tijd? Volgens mij moeten beiden een merkteken hebben. Dan moet ook de nok van de rotor ter hoogte van de inkeping in het verdelerhuis staan. Dan weet je 100% zeker dat de timing okee is. Dan het beste eens een set ontstekingsdelen van een andere M10 plaatsen, gewoon alles: regeleenheid, bobine, rotor, verdelerkap en kabels. Compressietest gedaan???

Daarna blijft volgens mij toch eigenlijk alleen een haperende brandstoftoevoer over maar dat zou met inspuiten van de carburateur zo duidelijk moeten worden.
Regards/groeten, Jeroen
marcel krol
E21 Fanatic

Post by marcel krol »

Hoi,

Kijk ook even naar je rotor, daar wil het veertje van de toerenbegrenzer wel eens vanaf gaan, of te slap staan. Bij het starten vonkt hij wel, maar zodra hij aan wil slaan draaid de motor sneller en vonkt hij niet meer.

groeten

Marcel

PS: houd moed, een m10 is in mijn ogen onverwoestbaar.
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
Post Reply