Page 2 of 2

Re: Start niet meer! Reviseren?

Posted: Tue Feb 19, 2013 11:57 pm
by bmwbrabant
Hallo,

Tip is niet te laat, want hij doet het nogsteeds niet.

Helaas heb ik dat wel allemaal al geprobeerd zonder resultaat.

Het enige wat hij óóit in een goede bui wil doen is klappen uit de carburateur..


Zelf kan ik redelijk wat, maar ik heb geleerd dat 4 ogen meer zien dan 2. ondertussen zijn er wel 20 technische ogen voorbij gekomen die er allemaal niks van snappen en het onverklaarbaar vinden.
Echt weer een probleem voor mij dus :stupidme

De moed is me ondertussen aardig in de schoenen gezakt..

Re: Start niet meer! Reviseren?

Posted: Wed Feb 20, 2013 12:13 am
by Jeroen
Een backfire krijg je toch vooral door timing problemen. Als cil #1 op BDP staat, staat de nokkenas dan ook op tijd? Volgens mij moeten beiden een merkteken hebben. Dan moet ook de nok van de rotor ter hoogte van de inkeping in het verdelerhuis staan. Dan weet je 100% zeker dat de timing okee is. Dan het beste eens een set ontstekingsdelen van een andere M10 plaatsen, gewoon alles: regeleenheid, bobine, rotor, verdelerkap en kabels. Compressietest gedaan???

Daarna blijft volgens mij toch eigenlijk alleen een haperende brandstoftoevoer over maar dat zou met inspuiten van de carburateur zo duidelijk moeten worden.

Re: Start niet meer! Reviseren?

Posted: Wed Feb 20, 2013 4:59 pm
by marcel krol
Hoi,

Kijk ook even naar je rotor, daar wil het veertje van de toerenbegrenzer wel eens vanaf gaan, of te slap staan. Bij het starten vonkt hij wel, maar zodra hij aan wil slaan draaid de motor sneller en vonkt hij niet meer.

groeten

Marcel

PS: houd moed, een m10 is in mijn ogen onverwoestbaar.