Page 2 of 2

Re: E21 315 motor upgrade

Posted: Sat Nov 15, 2014 9:53 pm
by NDB
onderdruk heb ik nog altijd ;) in de inlaatcollector van de dubbele solexen , op de carter ventilatie zet ik gewoon een klein filtertje

Re: E21 315 motor upgrade

Posted: Sat Nov 15, 2014 10:29 pm
by Peter V.
Dan heb je dus een enkele aansluiting voor het vacuüm. Dit betekent dat je alleen vervroeging gaat doen of maak je ook een aansluiting boven de gasklep? Dus geen elektronisch gestuurde ontsteking?

Ik heb weleens gezien dat de carterventilatie naar een opvangvaatje gaat omdat er toch meer bagger uitkomt dan men in eerste instantie verwacht.

Re: E21 315 motor upgrade

Posted: Sat Nov 15, 2014 10:38 pm
by NDB
van de carterventilatie kan dit wel naar een bakje gaan , maar het is geen daily wagen dus ga ik er een filtertje op zetten ;)

over de vacuum, ik heb onderdruk achter de gasklap voor de vervroeging.
Met de tijd moet de onsteking nog aangepast worden en moet er een 123ignition op die ik zelf kan programeren .
De onderdruk voor het remmen haal ik ook uit de collector na de gasklep.

De onsteking die er nu origineel op zit is dus een elektronische onsteking met vervroeging ( door vacuum) .

grtjs!!

Re: E21 315 motor upgrade

Posted: Sun Nov 16, 2014 12:30 pm
by Peter V.
Dat de huidige een electronische is met vervroeging kan wel maar dus ook een verlating (dubbele aansluiting bij het membraanhuisje).

Het is inderdaad dat de meeste naar een programeerbare ontsteking gaan.