Zo, vandaag had ik een dagje verlof en dus eindelijk nog eens wat tijd voor de bmw. Hij stond toch al weer 3 weken stil. Zonde, maar zolang ik nog een appartement huur kan ik de wagen enkel parkeren in een huurgarage 5 km van waar ik woon. Dat heeft als nadeel dat je hem al eens makkelijker aan de kant laat staan.
Het is trouwens mijn 1 ste jaar dat ik eigenaar van deze e21 ben en amper 850km gereden.
Enkele weken geleden enkele pakkingen vervangen van de carburator en toen draaide het motortje echt perfect. Vandaag stap ik in en... nee hoor niets.... Na wat aandringen start hij uiteindelijk maar de motor draait amper 500 toeren. Ik ben dus opnieuw mijn verhoogd toerental kwijt.

Toen ik hem geparkeerd heb was alles nog ok nu enkele weken later terug problemen... Enige verschil dat ik kan bedenken is de temperatuur. Het is nu wel 5 graden koeler maar de echte oorzaak weet ik niet. Tips zijn welkom.
Goed, de remmen vooraan waren aan de beurt. De blokjes op zich waren nog goed, de schijven waren bijna op. Gewoon gans de boel vervangen want alles was nog al krokant geworden door de loop der jaren. Trouwens, het enige wat ik niet heb gedaan is de zuigers onder een hoek van 20 graden afgeregeld (ATE klauwen). Kan dit kwaad? Waarom moeten de zuigers op dergelijke hoek geplaatst worden?
En dan nog dit ontdekt. Ducktape rond een benzineleiding. Dat is nooit goed. Het lekt wel geen druppel maar echt veilig,is het ook niet.