Kersvers eigenaar van een Bmw E21 316 bouwjaar 1979. Het is mijn eerste oldtimer en dus een soort van vuurdoop. Ik ben al jaren gepassioneerd door alles met wielen. Toch heb ik beroepshalve weinig overlap met de autowereld. Mijn kennis deed ik tot noch toe op van internet. Tegenwoordig kan je daar heel wat vinden maar wat is nu juist en wat is nu fout? Daarom schrijf ik me binnenkort in om avondlessen autotechniek te volgen. Ik hoop langzaam meer te leren en zelf wat te sleutelen aan de wagen.
Een oldtimer kopen was toch wel een hele stap. Zonder heel veel kennis ben ik de wagen gaan bekijken. De wagen was in redelijke staat. Hier en daar een plekje roest maar dat had ik wel verwacht. Mijn algemene indruk was goed. Mechanisch kon ik er weinig over zeggen. Hij startte meteen, geen blauwe rook, remmen deed hij ook. Voor mij was dat al voldoende.
Ik was vooral gecharmeerd door het interieur in combinatie met de Resedagrün kleur. Ik heb toch 2 keer gevraagd of dat wel echt het originele interieur was. Over de geschiedenis van de wagen wist de eigenaar mij het volgende te vertellen:
De man bestelde de wagen in 1978 en heeft er meer dan 1 jaar op moeten wachten. Sinds begin jaren 1990 kwam de wagen amper nog buiten. Hij werd wel nog gepoetst en regelmatig liet hij de motor draaien. Het was een basismodel zonder al te veel opties. Enkel het vinyl interieur en de metallic lak waren bijbesteld. Een radio zit er niet in. Rond 2010 moet de eigenaar de wagen verkocht hebben wegens het verlaten van zijn woning voor een rusthuis. Vervolgens is hij nog 1 maal van eigenaar gewisseld voor ik hem gekocht heb.
De wagen was compleet origineel behalve de ophanging. Er zit nu een fonkelnieuwe billstein ophanging onder. Niet origineel maar een zeer verdienstelijke upgrade.
Men doel met de wagen is om hem zo lang mogelijk bij te houden. Bijleren over de techniek en al doende wat bij te leren.

Interieur