Page 11 of 24

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 9:29 am
by Manitoba
uwbuurman wrote: Sat May 11, 2019 8:18 am
Jeroen wrote: Sat May 11, 2019 12:06 am Heeft de dealer dat filter niet meer? Dan wordt het misschien tijd voor een group buy. Ik heb de mijne iig nog nooit vervangen.
Ik weet dat Jan ook een paar moet en Walter ook....
Oh? Is dat zo? :goodnight

Greetz,
Walter.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 9:43 am
by bmw e12 e21
:innocent Ik lust er ook wel 1tje als reserve.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 10:42 am
by Smartie
Zal eens op zoek gaan bij de leveranciers van mann filters misschien dat het per 20 iets makkelijker te bestellen is.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 3:25 pm
by uwbuurman
Kan ook wel 2 gebruiken.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 3:26 pm
by uwbuurman
Manitoba wrote: Sat May 11, 2019 9:29 am
uwbuurman wrote: Sat May 11, 2019 8:18 am
Jeroen wrote: Sat May 11, 2019 12:06 am Heeft de dealer dat filter niet meer? Dan wordt het misschien tijd voor een group buy. Ik heb de mijne iig nog nooit vervangen.
Ik weet dat Jan ook een paar moet en Walter ook....
Oh? Is dat zo? :goodnight

Greetz,
Walter.
Dat is zo. Ik kon m voor de jouwe niet meer bestellen en heb toen de oude gereinigd, weet je nog? Maar een verse is altijd beter.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sat May 11, 2019 7:50 pm
by Manitoba
Mijn ervaring met jou is, dat als Koos het maakt, is het altijd beter dan nieuw.

Greetz,
Walter.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Sun May 12, 2019 11:55 pm
by Groentje_me
Lekker bezig Martin!

Ik kan ook wel 2 (of 3) filters gebruiken ;)

Greets Jan

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Tue May 14, 2019 8:16 pm
by Smartie
Lastig item het stb olie filter.
3 x nul in Nederland

Toch op zoek over de grens helaas

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Tue May 14, 2019 9:02 pm
by uwbuurman
Geloof me, dat wordt USA

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Tue May 14, 2019 10:18 pm
by bmw e12 e21
uwbuurman wrote: Tue May 14, 2019 9:02 pm Geloof me, dat wordt USA
Idd. Noet verder zoeken. In USA is het veeel goedkoper. En verzending kost op de jiste plaats ook niet veel.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Thu May 16, 2019 6:56 am
by Smartie
Eindresultaat:
Image

Stuurhuis eronder.
Image

Diff. Deksel moet volgende keer anders, bijv grijs spuiten net als stuurhuis.
Image

Dempers en veren rondom.
Image

Wielkast netjes gemaakt.
Image

Image

Image

Aandrijfas foto vergeten..

Uitlaat hangt ook nog niet super.
Links wel mooi in het midden van de uitsparing.
Rechts eens met een tweede man proberen af te stellen.
Rubbers zijn volgens mij Oen i.p.v. oem.

Alles goed. Nee natuurlijk niet.
Zsm uitlijnen en nalopen.
Remmen ontluchten, denk dat het pedaal harder kan.
Langer stukje rijden, minimaal olie warm +/- 30 min.

Koude start. Wordt al beter.
Koud start ventiel moet gewoon gebruikt worden.

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Thu May 16, 2019 7:01 am
by Smartie
Aandrijfassen.
Dacht een setje reserve te hebben.
Niet dus.

323. Dikke as. Dikke bout lang
320/6 Dikke as. Dunnere bout lang
323 type 2 dunne as en andere bout kort

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Thu May 16, 2019 7:21 am
by uwbuurman
Fijn dat je er bijna bent!!

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Thu May 16, 2019 8:25 am
by Jeroen
Ja er zijn wat verschillende types, BMW heeft duidelijk lopen experimenteren met diktes en waar het gewicht zit. Het grote verschil zit 'm in de twee verschillende boutdiktes inderdaad. Maar goed, het eindresultaat mag er zijn, die laatste dingetjes komen ook wel goed. En zoals altijd na een groot project, de eerste ritten ga je doorgaans nog wel wat vinden wat net niet goed is of los komt. Hoort erbij. Met name de bouten van de aandrijfassen zijn notoire loslopers dus trek deze zeker een keer na!

Re: 323i 1978 Martin

Posted: Thu May 16, 2019 4:13 pm
by Smartie
Natrekken van de bouten zal ik zeker doen.
Had alles al 2 x nagelopen en ben helaas bekend met een loslopende bout. Dat is niet zo fijn en kan een heleboel schade geven.