Page 11 of 23

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Thu Dec 06, 2018 10:23 pm
by bmw e12 e21
En het demonteren is begonnen.
De rubbers van de achterasdrager zijn dood., maar het kasje is top roestvrij.
Enkel wat vliegroest waar subframe voor bevestigd was. :D
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Deze is dood...
Image

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Thu Dec 06, 2018 10:35 pm
by Nick1984
Mooi Remy, dat is echt iets om blij mee te zijn zo weinig roest!!!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Thu Dec 06, 2018 10:56 pm
by Peter V.
Zo, weer lekker bezig. Jij kan ook niet stil zitten hé?

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Thu Dec 06, 2018 11:29 pm
by uwbuurman
Mooi werk, fijn dat die cas zo hard is!!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Thu Dec 06, 2018 11:56 pm
by BertjeConti
Mooi mooi, cas ziet er goed uit, wat zijn de plannen?
Ik dacht dat je de subframes wilde wisselen, maar waarom dan het gehele blok er onderuit?

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Fri Dec 07, 2018 7:53 am
by uwbuurman
Dat viel ineens op de grond, toen het subframe eraf was....

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Fri Dec 07, 2018 1:00 pm
by 323baur
Heel gaaf!!!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Fri Dec 07, 2018 9:04 pm
by Jeroen
Erg netjes allemaal hoor!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Sat Dec 08, 2018 1:20 pm
by bmw e12 e21
Bedankt mannen! Ik ben ook zeeeer blij met de staat van de auto. :)
Volgende stap is de onderkant met TIX inspuiten en de onderkant af karcheren.
Dan zou hij hopelijk weer bijna nieuw uitzien vanonderen. Maar ik vraag me af hoe ik de plaats van de stoppen terug in de goede kleur krijg.
Die heb ik bij aankoop gedemonteerd om de vliegroest te verwijderen ertussen. vervolgens met lasnadenkit terug gemonteerd zodat er geen vocht meer tussen kon kruipen.
En Het ophangpunt van het diff. is in het verleden ook al uitgescheurd geweest en voorzien van een versterkstuk. Dit was een gekend probleem bij de zwaardere motoren.
Ik heb ook gezien dat de voorpoten van dikkere lagers voorzien zijn tov 528i en de achterwiel armen extra verstevigingen hebben tov 528i. Daarom ga ik het 528i onderstel niet zetten en toch het originele poedercoaten en terugplaatsen.
De poedercoater zal pas tijd hiervoor hebben na 7januari.

De krukasdichting van de motor ga ik ook vervangen, daar lijkt hij alweer na 8j... Die van V-bak ook preventief vervangen.
Mss de kop eraf wegens klein tikje.... :innocent


Ik heb ook een bericht gehad van de vorige eigenaar van de m535i. Die wou hem terug voor een goede prijs. Ik gevraagd wat hij zich voorstelde bij een goede prijs. Mijn aankoopprijs j geleden x3 zei hij, dus 3x7000. Ik lachend geantwoord dat je daar tegenwoordig een ´´sloper´´ voor koopt. Toen wast x4. Waarop ik hem zei dat hij nooit onder de 50000 wegging. :D Toen was het gelukkig stil...

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Sat Dec 08, 2018 3:54 pm
by Nick1984
Je hebt groot gelijk Remy, ze zijn tegenwoordig zo zeldzaam ;) lekker bezig voor de rest!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Sun Dec 09, 2018 10:02 pm
by bmw e12 e21
Nick1984 wrote: Sat Dec 08, 2018 3:54 pm Je hebt groot gelijk Remy, ze zijn tegenwoordig zo zeldzaam ;) lekker bezig voor de rest!
De prijzen van deze auto zijn de laatste jaren enorm gestegen.
toen ik hem kocht stond een zustand 1 voor 12000euro in de lijsten, tegenwoordig is dat 58000euro.
En ik ga hem nu proberen naar die ´´zustand´´ te brengen door ook de onderkant nieuw te maken.

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Mon Dec 10, 2018 2:06 pm
by uwbuurman
Nice. Ik snap je wel.

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Mon Dec 10, 2018 11:26 pm
by Jeroen
Idd, groot gelijk en de juiste aanpak. Mooi spaarpotje!

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Tue Dec 11, 2018 12:39 pm
by Smartie
Op naar een tweede regenhok...’’

Koesteren en genieten

Re: Remy's e12 M535i

Posted: Fri Dec 14, 2018 10:27 pm
by bmw e12 e21
Smartie wrote: Tue Dec 11, 2018 12:39 pm Op naar een tweede regenhok...’’
:loll