Ite's sleutel en pruts topic.
- bmw e12 e21
- E21 VIP

- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Leuke Volvo. Wat ik bij volvo ook super vind zijn de stoelen. Zit je perfect in.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- 323baur
- E21 VIP

Eens. en omdat ik 190 ben met ruim 100kg is dat ook wel een issue.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Manitoba
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
Mooie auto Ite. Zeker omdat 'ie in deze uitvoering toch ook wel met het hart is gekozen, en niet als sneue plug-in hybrid uit alleen maar financiële overwegingen.
Have fun driving met die "Ik Rol"!
Greetz,
Walter.
Have fun driving met die "Ik Rol"!
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
Maar... Ik wil niet boos doen op Ite's feestje. Maar als je toch zo'n Vulva vergelijkt met onze bolides, dan zijn het toch gewoon hokken?
Ik heb in een redelijke doorsnede gereden, van de S60, V40 tot aan de V70, maar ik vind het echt helemaal niets. Natuurlijk is het wel comfortabel dat je maar een keer in de 1400km moet tanken in plaats van elke 500. Maar rijplezier, gevoel wat de auto doet en een fatsoenlijke automaatbak heb ik nog niet kunnen vinden. De D2 is nog niet eens waardeloos. D4 met handbak was een stuk beter, maar doodeng op een snelweg met ijs. Diezelfde ochtend was ik over diezelfde weg gekomen met mijn eigen wrikkie en toen wist ik tenminste waar ik aan toe was.
Doe mij maar een 30 jaar oud BMW'tje. Zelfs voor 1600km op een dag.
Ik heb in een redelijke doorsnede gereden, van de S60, V40 tot aan de V70, maar ik vind het echt helemaal niets. Natuurlijk is het wel comfortabel dat je maar een keer in de 1400km moet tanken in plaats van elke 500. Maar rijplezier, gevoel wat de auto doet en een fatsoenlijke automaatbak heb ik nog niet kunnen vinden. De D2 is nog niet eens waardeloos. D4 met handbak was een stuk beter, maar doodeng op een snelweg met ijs. Diezelfde ochtend was ik over diezelfde weg gekomen met mijn eigen wrikkie en toen wist ik tenminste waar ik aan toe was.
Doe mij maar een 30 jaar oud BMW'tje. Zelfs voor 1600km op een dag.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Nette werkauto hoor Ite. Plezier ritjes hebben we inderdaad wat anders voor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- 323baur
- E21 VIP

Ach, ik vond jouw auto ook kut, dus wat dat betreft staan we 1-1.
Deze auto wordt zakelijk ingezet, uitsluitend in nl en duitsland.
Deze heeft overigens de nieuwe 8traps automaat...the same as bmw..
En qua onderstel is er voor een fwd auto niet heel veel leukers te koop hoor. Het mondeo platvorm is echt goed.
Deze auto wordt zakelijk ingezet, uitsluitend in nl en duitsland.
Deze heeft overigens de nieuwe 8traps automaat...the same as bmw..
En qua onderstel is er voor een fwd auto niet heel veel leukers te koop hoor. Het mondeo platvorm is echt goed.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Vond... Yes, toch iets bereikt! 
Maar als jij het zegt dan geloof ik je. Ik vond alleen de veren in de bibs van Volvo iets teveel van het goede.
Maar als jij het zegt dan geloof ik je. Ik vond alleen de veren in de bibs van Volvo iets teveel van het goede.
- 323baur
- E21 VIP

Wilmo wrote:Vond... Yes, toch iets bereikt!
Fijn dat je goed leest. Sterker ik heb diep respect voor zoveel volharding om hem te laten rijden.
Neemt niet weg dat er bij elke auto andere valide keuzes gemaakt moeten worden. Maw criteria zijn nogal verschillend per inzet.
deze volvo is overigens van de zaak, ik tel hem niet bij, dus het enige wat van mij is zijn de spullen die erin liggen. Na 4 jaar gooien we hem weer weg..
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Daar zeg je wat, 4 jaar is nog helemaal niet oud en die kilometers, ach. Ite kan best nog een jaartje door met die Mondeo!
Ik heb nu al medelijden met diegene die bij beun de haas straks een teruggedraaide Mondeo gaat kopen haha
Ik heb nu al medelijden met diegene die bij beun de haas straks een teruggedraaide Mondeo gaat kopen haha
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Haha, die wil je echt niet hebben. Vroeger liep hij echt 210 gps, nu met moeite 190..
Maarre, dit is een eigen auto, die gaat absoluut op export. De bpm is meer dan de waarde...
Maarre, dit is een eigen auto, die gaat absoluut op export. De bpm is meer dan de waarde...
- 323baur
- E21 VIP

Hoogste tijd om eens een up date te geven voor de e39.
Ik heb nog nooit een auto gehad waar ik in zo korte tijd zoveel preventief onderhoud..lees geld.. Heb gestort.
Na een voorrem revisie, (was gewoon nodig) heb ik bij Offenga de vanos en de distributie laten doen.
Dit was een stevige factuur zullen we maar zeggen, maar het is wel het behoud van de auto en de waarde denk ik.
Vlak nadat de auto terug was begon er wat te rammelen in de voortrein. Dat is vreemd, want daar was nagenoeg alles al nieuw. Wat bleek, 2 simpele stofkappen van de remschijven zaten los, of gingen bijna los.
Door fikse drukte en gezondheidsperikelen heb ik het laten doen. Dit vervangen gaat niet zonder beide naven los te halen.. En loshalen gaat bijna niet zonder dat je ze stuk maakt. Dat was een lekkere tegenvaller...en dito factuur.
En ach, om dan binnen de maand ook maar een andere wens te laten doen was tenslotte ook al gepland.
Begin deze week had ik de auto bij ZF delft neergezet om de automaat preventief te onderhouden. Ik moet zeggen, dit is echt op zijn duits: grundlich en zo als het nu lijkt perfect.
Ik had de laatste tijd last van een iets varierend toerental op snelheid. Dit komt omdat de lockup elke keer in en uit schakelt. Nu de bak ververst is, kleppenblok schoon, en de bak opnieuw ingeleerd is het nu helemaal weg.
Kost wat...maar dan heb je ook wat. Dikke aanrader!
Zei er nog iemand dat e39 rijden goedkoop was?
Ik heb nog nooit een auto gehad waar ik in zo korte tijd zoveel preventief onderhoud..lees geld.. Heb gestort.
Na een voorrem revisie, (was gewoon nodig) heb ik bij Offenga de vanos en de distributie laten doen.
Dit was een stevige factuur zullen we maar zeggen, maar het is wel het behoud van de auto en de waarde denk ik.
Vlak nadat de auto terug was begon er wat te rammelen in de voortrein. Dat is vreemd, want daar was nagenoeg alles al nieuw. Wat bleek, 2 simpele stofkappen van de remschijven zaten los, of gingen bijna los.
Door fikse drukte en gezondheidsperikelen heb ik het laten doen. Dit vervangen gaat niet zonder beide naven los te halen.. En loshalen gaat bijna niet zonder dat je ze stuk maakt. Dat was een lekkere tegenvaller...en dito factuur.
En ach, om dan binnen de maand ook maar een andere wens te laten doen was tenslotte ook al gepland.
Begin deze week had ik de auto bij ZF delft neergezet om de automaat preventief te onderhouden. Ik moet zeggen, dit is echt op zijn duits: grundlich en zo als het nu lijkt perfect.
Ik had de laatste tijd last van een iets varierend toerental op snelheid. Dit komt omdat de lockup elke keer in en uit schakelt. Nu de bak ververst is, kleppenblok schoon, en de bak opnieuw ingeleerd is het nu helemaal weg.
Kost wat...maar dan heb je ook wat. Dikke aanrader!
Zei er nog iemand dat e39 rijden goedkoop was?
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Haha, ja, kan goedkoop, moet je de helft van de cilinders hebben 
Maar nee, ook dan moet je goed werk doen om m bij te houden, dat weet ik. Deze auto is inmiddels wel op de kritieke punten goed onderhouden, er moet zonder al te veel gedoe weer 50k bij kunnen op de teller.
Mooi dat zf je goed is bevallen, ik hoor meer goede verhalen.
Maar nee, ook dan moet je goed werk doen om m bij te houden, dat weet ik. Deze auto is inmiddels wel op de kritieke punten goed onderhouden, er moet zonder al te veel gedoe weer 50k bij kunnen op de teller.
Mooi dat zf je goed is bevallen, ik hoor meer goede verhalen.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Gelukkig dat de spoeling van de automaatbak zijn doel heeft bereikt. Dat rijdt een stuk beter....nog beter zullen we maar zeggen.
Gr Peter V.