Remy's e12 M535i
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Remy's e12 M535i
Ik had al jaren een originele remleidingset liggen die ik ooit gekocht had.
Ik heb overwogen koper te zetten. Maar omdat ik dees had en ik met de e12 naar originaliteit streef(kleur etc) heb ik de moeilijke weg gekozen.
			
			
									
									Ik heb overwogen koper te zetten. Maar omdat ik dees had en ik met de e12 naar originaliteit streef(kleur etc) heb ik de moeilijke weg gekozen.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Remy's e12 M535i
De moeilijke weg?bmw e12 e21 wrote: Sat Feb 02, 2019 10:57 pm Ik had al jaren een originele remleidingset liggen die ik ooit gekocht had.
Ik heb overwogen koper te zetten. Maar omdat ik dees had en ik met de e12 naar originaliteit streef(kleur etc) heb ik de moeilijke weg gekozen.
Je hoeft nu geen flaring tool te gebruiken, en de leidingen zijn al allemaal op de juiste lengte.
Gebruik je wel een buigijzer?
Mooi hoor, onder jouw E12 gaan die nieuwe leidingen echt nooit meer roesten dus prima keuze die groene stalen leidingen.
Hoe is de staat van de ernaast lopende benzineleidingen? juist die waren bij mij weggerot.
Ik ben geen fan van koperen remleidingen, koper is mij te zacht. Als je zelf leidingen wilt maken, kies dan altijd voor CuNiFer, veel sterker dan koper en goede roestbescherming ten opzichte van staal. Ik heb voor mijn benzine leidingen ook voor CuNiFer gekozen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Remy's e12 M535i
Met de moeilijke weg bedoel ik dat stalen remleidingen lang niet zo gemakkelijk vormen als koper leidingen.BertjeConti wrote: Sun Feb 03, 2019 10:45 amDe moeilijke weg?bmw e12 e21 wrote: Sat Feb 02, 2019 10:57 pm Ik had al jaren een originele remleidingset liggen die ik ooit gekocht had.
Ik heb overwogen koper te zetten. Maar omdat ik dees had en ik met de e12 naar originaliteit streef(kleur etc) heb ik de moeilijke weg gekozen.
Je hoeft nu geen flaring tool te gebruiken, en de leidingen zijn al allemaal op de juiste lengte.
Gebruik je wel een buigijzer?
Mooi hoor, onder jouw E12 gaan die nieuwe leidingen echt nooit meer roesten dus prima keuze die groene stalen leidingen.
Hoe is de staat van de ernaast lopende benzineleidingen? juist die waren bij mij weggerot.
Ik ben geen fan van koperen remleidingen, koper is mij te zacht. Als je zelf leidingen wilt maken, kies dan altijd voor CuNiFer, veel sterker dan koper en goede roestbescherming ten opzichte van staal. Ik heb voor mijn benzine leidingen ook voor CuNiFer gekozen.
Buigijzer? gewoon met gevoel met de hand buigen. Bij 90gr bochten een grote dop gebruiken.
De flaring tool had ik evt. van Brouwers kunnen lenen.
De benzineleidngen hebben enkel vliegroest op de plaatsen waar ze in die plastic houdertjes geklikt zijn, en achter bij de bochten waar de over cardan gaan.
Die ga ik zuiverschuren primeren en goud spuiten denk ik.
					Last edited by bmw e12 e21 on Sun Feb 03, 2019 12:13 pm, edited 2 times in total.
									
			
							
							grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Remy's e12 M535i
Ziet niet origineel uit Koos. Dat hoort niet thuis in een top restauratie...uwbuurman wrote: Sun Feb 03, 2019 11:44 am Wat gaat er mis met koper dan? Het is wel buigzaam, maar het zet niet uit.

Koper pitst rap dicht als je ergens raakt, niet Rob? Of bedoel je wat anders.
grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Remy's e12 M535i
precies, als de leidingen niet onder de wagen door zouden lopen, dan had ik minder moeite met koper, maar ook een flare op een koperen leiding draai je al snel plat met de stalen wartels, met grotere kans op breuk als gevolg.bmw e12 e21 wrote: Sun Feb 03, 2019 12:10 pmZiet niet origineel uit Koos. Dat hoort niet thuis in een top restauratie...uwbuurman wrote: Sun Feb 03, 2019 11:44 am Wat gaat er mis met koper dan? Het is wel buigzaam, maar het zet niet uit.
Koper pitst rap dicht als je ergens raakt, niet Rob? Of bedoel je wat anders.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Remy's e12 M535i
Nog wat updates...
Ben op goudpad geweest!
 
 
 
 






			
			
									
							
							Ben op goudpad geweest!
 
  
 





grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- bmw e12 e21
- E21 VIP 
- Posts: 4558
- Joined: Sat Nov 30, 2013 9:29 am
- My E21(s): '82 323i Edition S man. + ´83 M315 man.
- Location: Belgium - Limburg
Re: Remy's e12 M535i






grt Remy
BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
			
						BMW e21 M315 1983 75pk+ 110Nm+ Double WEBER DCOE 40
BMW e21 323i ED. S 1982 143pk 190Nm
BMW e12 M535i 1980 218pk 310Nm
BMW e91 318d 2009 190pk 411Nm
FORD Focus 1.8TDci 2010 115pk 300Nm
- BertjeConti
- E21 Mad
- Posts: 3118
- Joined: Mon Nov 04, 2013 9:49 pm
- My E21(s): E12 520-6
- Location: nederland , Weert
Re: Remy's e12 M535i
Sjiek hoor, zo een nieuwe M535i opbouwen.
Gaat die straks zo het Halders museum in.
			
			
									
							
							Gaat die straks zo het Halders museum in.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- Peter V.
- E21 VIP 
- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Remy's e12 M535i
Jij kan ook niet stil zitten. Netjes.
			
			
									
							
							Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
			
						.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.






