Page 16 of 40

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 1:36 pm
by Wondermike
Alles op zijn tijd, maar vannacht dacht ik ineens dat ik wat vergeten was aan te passen.
Dus vanmorgen vol goede moed aan het knutselen en freubelen geweest en tadaaaaaaa, pompunit hangt trillingsvrij onder de witte Baur. :boogie
Image

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 1:42 pm
by Peter V.
Een nette schoon getectyleerde bodem :shock

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 1:53 pm
by uwbuurman
ja, een brandstofpomp is wel erg handig voor de motor. Anders slaat hij zo moeilijk aan. Ziet er erg mooi uit Michel!

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 3:01 pm
by Wondermike
Het was natuurlijk een 320/6 en dan zitten de beugels er standaard ook niet onder voor de pomp.
Is nog een heel geklooi om daar iets mooi pas voor te maken maar het resultaat is prima zo.

De tectiel is idd erg vers, niet opgelet bij het kopen, dus zat er een bus "niet" overschilderbaar tussen en die glimt zo en blijft plakkerig.
Zojuist nog even een dun laagje over gedaan met de wel overschilderbare, die droogt veel doffer op.

Tot halverwege de auto ben ik met de achterkant kwa laswerk en sputteren klaar met de bodem. De benzine leidingen naar voren heb ik ontroest en staan te drogen.
Nou weer klaar mee, ga voor de buis zitten voor 3 weken voetbal :mrgreen:

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 4:16 pm
by uwbuurman
aha, nou als je dat bedoeld: mooi gedaan! Had ik niet zo in de gaten.

En als jij 3 weken voorde buis gaat zitten, stuur je Ans dan alleen met ons de Eiffel in of neemt ze d'r vriend mee? Rinke slaapt bij Durk op de kamer, dus Arnold zoekt ook nog een slaapplaats.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 5:08 pm
by Wondermike
Voor de Eifel maken we een uitzondering en ga ik wel mee. Arnold slaapt liever bij jou heb ik begrepen.

Zojuist nog even in het magazijn de beste tanks uitgezocht. Tja dat waren de originele tanks van de andere Baur en daar zat zelfs de 323i aanzuigbuis nog in :mrgreen:
Sjonge wat een spullen heb je dan :mrgreen: Morgen wel even brandstofslang en ontluchtingsslangen halen en een mooi beugeltje maken die de benzineslang en kabel vanaf de tank naar de pomp brengt. Weer zo'n specifiek beugeltje wat ontbreekt.
En nog wat gaten dichten.... :bag

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981

Posted: Fri Jun 08, 2012 5:12 pm
by Peter V.
Lekker bezig hoor!

Straks komt het dilemma natuurlijk welke Baur je gaat meenemen naar meetings, of heb jij straks de ultieme luxe over een goed en slecht weer baur te beschikken?

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Jun 08, 2012 5:25 pm
by Wondermike
Dit wordt zeker de slecht weer en rag maar raak Baur :mrgreen:

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Jun 23, 2012 7:32 am
by Wondermike
Tanks hangen er weer onder. Alle benzineslangen zijn vernieuwd en ook het rubber onder de tankopnemer is vervangen dus geen ongewenste benzinedampen meer.
Achterste subframe hangt ook weer op zijn plek en vandaag wil ik het sper en de draagarmen weer plaatsen en de specifieke handremkabels voor de schijfombouw.

Ik was vergeten om nieuwe schuimpjes te bestellen voor om de schokdempers achter dus die kunnen er nog niet op helaas dus gisteren ook mijn vrienden van W&N weer eens gesteund.( Anders had hij straks eindelijk weer op zijn achterwielen gestaan)
Ook de kruiskoppeling voor de stuurbekrachtiging maar mee besteld, was in de aanbieding :bag

Van de week moest ik de schorsing verlengen, ik heb hem dus al weer een jaartje staan.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Jun 23, 2012 11:12 am
by Jeroen
Tijd vliegt he! Ik heb ook altijd het idee dat ik elke maand schorsingen moet verlengen haha. Maar autootje schiet wel leuk op volgens mij!

En die schokdempers achter, da's gelukkig een klusje van niks. Heb thuis nog een setje originele HD vering liggen, vroegah ging dat er voor de vakantie altijd onder, gewoon even op straat voor de deur wisselen, zo gepiept. Heb die set nog steeds maar de Baur ligt niet zo laag dus ik gebruik 't tegenwoordig niet echt meer.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Jun 23, 2012 12:14 pm
by Wondermike
Ik moet de achterpoten nog in elkaar zetten maar die schuimdingen waren helemaal verpulverd.
Het wisselen van poten is idd zo gebeurd.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Jun 23, 2012 5:11 pm
by Peter V.
Mooi werk Michel.

Een jaar gaat inderdaad snel op die manier.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sun Jun 24, 2012 2:10 pm
by Wondermike
Zo weer een paar klusjes verder.
- Draagarmen hangen er weer onder
- Diff hangt er onder
- aandrijfassen gemonteerd
- Handremgedeelte remmerij gemonteerd
- Remleidingen aangesloten

Ik heb nieuwe remschijven voor achter dus die heb ik nu gespoten in lichtgrijs tegen het roesten.
De remklauwen achter zijn wel los maar liggen al een tijdje. Deze ga ik toch eerst maar stralen en netjes maken.
Verder miste ik de bevestigingen van de stabilisatiestang onder de draagarmen. Nabestelling voor W&N verstuurd.
Over een week staat hij dan toch eindelijk weer op zijn (achter) wielen.

De hoedenplank had ik er ook uit liggen. Die is bij een Baur net even anders dan bij de sedan. Het voorste gedeelte heeft een kunstleren strook waar de achterruit blower zit.
Dit zit gelijmd en dat zal ik opnieuw moeten lijmen met een soort contactlijm oid. Hierna kan de achterbank er weer in.
Dan moet ik toch echt weer aan het lassen......

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sun Jun 24, 2012 8:34 pm
by Groentje_me
Goed beizg Michel! Ik hoor het al, ik moet snel die vooras uitelkaar halen en stralen, want je bent er bijna aan toe:p

Groeten Jan

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Wed Jul 04, 2012 8:23 pm
by Wondermike
Weer wat verder, de klauwen zijn gestraald en in de zinkspray gezet. Hierna 2 x in de Hammerite en toen weer in elkaar gezet.
Ook de schuimpjes van de achterveren waren eindelijk binnen dus die konden in elkaar en zitten ook weer onder de auto.
Stabilisatorstang 17mm ipv 16mm gemonteerd met nieuwe rubbers dus de achteras ombouw incl. pomp is gereed.

Laatste stap was achterwielen eronder en zakken met de achterkant. Hij staat dus weer op zijn achterwielen :boogie
Zal binnenkort maar weer eens wat foto's maken :bag

Van het weekend krijg ik het voorste subframe van Jan, ik ga nu eerst het front afmaken voor ik verder ga met lassen zodat de motor er in kan.
Kan wel wat lucht gebruiken in de schuur.