Page 18 of 40

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Tue Aug 28, 2012 3:37 pm
by loentje
goed werk!

ze hebben bij jet cars toch alleen maar budgetklasse?


groeten loentje

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Aug 31, 2012 4:37 pm
by Wondermike
Gisteren begonnen met het herstellen van de binnendorpel, in mijn ogen redelijk gelukt
Excuses voor de beeldkwaliteit, Lumia sucks!

Image

Vandaag de plaat pas gemaakt en op zijn plek gelast.
Image

Ook aan de dorpel vastgezet.
Image

Kijken of het netjes door en door geproplast is.
Image

Nu nog een paar kleine hoekjes lassen en de dorpel herstellen en dan is deze kant klaar :banana

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Aug 31, 2012 4:43 pm
by Peter V.
Je ziet het gewoon dat er al veel geoefend is met het lassen! Mooi werk hoor! :thumbsup

Heb je een doel wanneer deze moet gaan rijden?

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Aug 31, 2012 4:49 pm
by 323baur
Wel grappig dat je zelfs je kenteken plaat even op een andere auto plakt..

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Aug 31, 2012 8:26 pm
by Wondermike
Lol, jij hebt ook alles door Ite, die blauwe baur is kasverrot dat zie je maar weer.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Fri Aug 31, 2012 8:42 pm
by Wondermike
@Peter, geen doel maar volgend jaar zou hij toch wel eens klaar moeten zijn.
Ik ben zooooooooooo traag :goodnight

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 12:20 am
by uwbuurman
[quote="Wondermike]Ik ben zooooooooooo traag :goodnight[/quote]

jij wel. Ik hou er zelf niet van, ik zou dit allang af hebben.... :bag :bag

Mooi werk, maar niet het randje van het W&N bodemdeel naar boven gebogen?

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 7:29 am
by Wondermike
Mooi werk, maar niet het randje van het W&N bodemdeel naar boven gebogen?
Klopt, de vouw is zo scherp dat als je dat 180 graden wil terugdraaien je het metaal op die plek erg zwak maakt.
En omdat er nu toch een nieuw stuk aan de binnendorpel is gekomen ziet het er super strak uit. (en het last ook makkelijker zo hahaha)
Straks in de sputter spatter en niemand ziet er meer van. Ik ben wel heel tevreden met het resultaat zo ver dat ik niet kan wachten om de bestuurderskant te fixen.

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 8:28 am
by uwbuurman
Daarom zit het bij mij ook verkeerd om. Optie zou zijn om de rand weg te slijpen en een nieuwe te lassen, maar dat is veel werk voor iets wat niemand opvalt en wat constructief niets uitmaakt. Wel leuk dat je er zo tegen op zag en nu zo tevreden bent!

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 9:52 am
by Wondermike
Ja het werken met grote plaatdelen is eigenlijk veel makkelijker dan al die kleine stukjes.

Dus op zoek naar een buitendorpel...... :smoke

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 10:59 am
by Wondermike
Helaas vandaag huishoudelijkeklusjesdag, dakgoten schoonmaken en buitenom alles wassen....
Vanmiddag ff toeren in mijn Baurtje :boogie

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 11:30 am
by Jeroen
Ik ben veel te lui 8) voor dit soort uitgebreide klussen en heb daarom des te meer respect voor wie 't wel aan pakt, complimenten en 't is straks ook gewoon een zgan auto!

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 12:28 pm
by Arnold D
Goed gedaan jochie, :thumbsup

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sat Sep 01, 2012 8:08 pm
by gerrit323
Idd mooi hoor Mike


Gerrit

Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (323i ombouw )

Posted: Sun Sep 02, 2012 9:04 am
by Wondermike
Gisteren toch nog tijd gehad om verder te lassen, het gat onder de stoelsteun dichtgemaakt en de stoelsteun weer op zijn plek gelast.

Image

Ook de hoek onderaan de A stijl dichtgemaakt.

Image

Alles naden zijn inmiddels met strijkkit behandeld.
Nu kan ik de buitendorpel gaan herstellen en de "krik" steun er nog onder lassen, het begint echt weer wat te worden zo.