Page 3 of 4

Posted: Sun Mar 07, 2010 2:24 pm
by Wondermike
Het vervelende is ook dat deze pomp goed is en niet lekt.
Iemand een tip over bovenstaande poulie

Posted: Sun Mar 07, 2010 2:24 pm
by 323baur
Die kan je zo op de sloop halen, daar staan er zát van.
Bij Nollen (achter dat benzine station) staan er meerdere.
Kan nooit veel geld kosten.

Kan je niet zelf iets fabrieken?

Posted: Sun Mar 07, 2010 2:46 pm
by Wondermike
Ik denk dat dit voldoende is :o (is weer een beetje blij)


http://cgi.ebay.de/BMW-E30-E34-E28-Z1-R ... 5d26263c40

Posted: Sun Mar 07, 2010 3:32 pm
by Wondermike
En omdat ik het gelijk maar zeker wilde weten onder de 323i E30 gekropen die toevallig in de straat stond om te zien dat die poulie goed is.

Bestellen maar......

Posted: Sun Mar 07, 2010 3:44 pm
by 323baur
Jantje huilt :( - Jantje lacht :D
Houd ons op de hoogte.

Posted: Sun Mar 07, 2010 4:47 pm
by Wondermike
Ik ben idd weer blij en toch nog even in de schuur gekropen.
Samen met mijn zoonje de trekhaak uitgericht en nagetrokken.

Nu zit eindelijk het plastic kapje erop en ik vind het mooi.
Zal er nog een foto van maken maar de ingenieurs van BMW zijn nog wel de mist ingegaan bij het ontwerp van dat afdekkapje.
Gemonteerd staat BMW dan namelijk op zijn kop :o

Posted: Sun Mar 07, 2010 4:51 pm
by Wondermike
ow ja, nog 1 vraagje dan.
Zit de riem van de stuurbekrachtiging om de binnenste of buitenste poulie bij de trillingsdemper?

Posted: Sun Mar 07, 2010 5:17 pm
by Peter V.
Je zult dit even moeten vergelijken met je eerdere situatie welke dat je dynamo heeft. Ik dacht dat de dynamo de eerste bij de trillingsdemper is en de stuurbekrachtiging de tweede.

Posted: Sun Mar 07, 2010 5:20 pm
by Wondermike
De aandrijving van dynamo en waterpomp loopt via de vaste poulie op de trillingsdemper. Daarnaast heb ik er nu 2 extra op de trillingsdemper.
1 voor de powerrrrrsteering en de tweede is voor de aircon.

Afhankelijk van mijn nog te bestellen poulie voor de pomp gebruik ik gewoon de meest geschikte :lol:

Posted: Sun Mar 07, 2010 6:27 pm
by Peter V.
Oke, :oops:

Ik ging ervan uit dat je nu twee poelie's had i.p.v. drie.

Posted: Sun Mar 07, 2010 6:47 pm
by 323baur
zodra je servo bestelt krijg je gelijk een dubbele poullie, ook dus een groef voor de aircon erbij.
Is met een e30 idem.
Uit mijn hoofd loopt de servo op de buitenste poullie - dus de verste vanaf de distributie gezien.

Posted: Mon Mar 08, 2010 10:46 am
by Arnold D
Ik zit wel heel vreemd tegen de pompen aan te kijken. Op de 323i en de Alpina zijn anders van model en van gietijzer :shock:

Posted: Mon Mar 08, 2010 6:12 pm
by Wondermike
Dit is de pomp die ik nu heb.

Image
Nieuwe beugels zijn besteld voor een E21 en passen zonder problemen.

Als blijkt dat ik met een E30 poelie goed uitkom kan je dus gewoon een E28 pomp op je E21 monteren. En daar zijn er zat van :P

Posted: Mon Mar 08, 2010 6:19 pm
by 323baur
DAT zou de grap van de eeuw zijn binnen de e21 scene...
Dat maakt tevens alle setjes servo ook een stukkie minder waard..

Posted: Mon Mar 08, 2010 8:09 pm
by Peter V.
Zo te zien heb je zelfs wel wat mogelijkheden op de poeliehouder om nog e.e.a. uit te vullen.