E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981 (Alipina)
- Blackadder
- E21 Fanatic
Re: E21 320/6 Baur Alpinweiss 1981
Toevallig hou ik van bananen ja....
Met cocos (wit....) was ik ook content geweest...
In ieder geval, een draadje om te volgen! Ik kijk uit naar het resultaat.
Met cocos (wit....) was ik ook content geweest...
In ieder geval, een draadje om te volgen! Ik kijk uit naar het resultaat.
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
- Wondermike
- E21 VIP

- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Owww ik bespeur een bananen transfer naar onze zuiderburen aankomen.
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 VIP

Nou ff overleg gehad met opa en we gaan voor de 323i optie.
Grootste reden is het geklooi met de ow zo geliefde 4a1carburateur.
Wat moet er in principe worden aangepast om dit werkend te maken:
- Draadboom motor en zekeringkast? Hoe gaan we dat doen?
- Benzinepomp unit ophangen onder de auto
- Ophangpunt van Luchtweger/benzineverdeler er op lassen.
- Tankopnemer in tank veranderen.
Ik ga wel voor de enkele uitlaat dus dat is geen probleem.
Eventueel ook nog een komplete 323i draadboom liggen maar dat is behoorlijk veel werk.
Eventueel ook nog een komplete 323i draadboom liggen maar dat is behoorlijk veel werk.
Mooie wagen Michel en straks weer 1 met een verhaal.
Kan Opa lekker mee naar de meetings.
Goeie keus om het blok om te bouwen. Maar is die enkele uitlaat wel groot genoeg, die balk zit er zo onder .
De kabelboom kun je toch zo op het blok zetten als tie nog niet in de auto ligt ?
Heb je al naar het sper gekeken ?
Kan Opa lekker mee naar de meetings.
Goeie keus om het blok om te bouwen. Maar is die enkele uitlaat wel groot genoeg, die balk zit er zo onder .
De kabelboom kun je toch zo op het blok zetten als tie nog niet in de auto ligt ?
Heb je al naar het sper gekeken ?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 VIP

Heeee vriend
Ik bedoelde meer de kabelboom in de auto met de aansturing van pomp en remblokken achter.
Andere vraag is dan, is het voldoende om de motorkabelboom van de 323i te gebruiken, zijn dan alle aansluitingen voor de motor goed in de zekeringenkast of moet hier nog handmatig worden gepatched??
De uitlaat van een 320 schijnt goed te klinken met een 323i blok ervoor, we zullen het wel zien.
Gesproken met de vorige eigenaar en het klopt dat dit al een ander blok is dan het origineel wat was vastgelopen.
323i blok is goed geeft hij aan alleen was het project een beetje gestrand.
Ik ga een ander blok opbouwen die ik nog heb staan en dan hang ik die er in. Ook de beugels voor de pompunit en het luchtfilter moet ik eerst regelen.
Van die eerste kan ik geen nummer vinden, de laatste wel.
Ik bedoelde meer de kabelboom in de auto met de aansturing van pomp en remblokken achter.
Andere vraag is dan, is het voldoende om de motorkabelboom van de 323i te gebruiken, zijn dan alle aansluitingen voor de motor goed in de zekeringenkast of moet hier nog handmatig worden gepatched??
De uitlaat van een 320 schijnt goed te klinken met een 323i blok ervoor, we zullen het wel zien.
Gesproken met de vorige eigenaar en het klopt dat dit al een ander blok is dan het origineel wat was vastgelopen.
323i blok is goed geeft hij aan alleen was het project een beetje gestrand.
Ik ga een ander blok opbouwen die ik nog heb staan en dan hang ik die er in. Ook de beugels voor de pompunit en het luchtfilter moet ik eerst regelen.
Van die eerste kan ik geen nummer vinden, de laatste wel.
Oh ligt er nu een 323i blok in??
Zolang er maar geen sper onder die 320 zit, anders
groeten loentje
Zolang er maar geen sper onder die 320 zit, anders
groeten loentje
- Wondermike
- E21 VIP

haha, nee hoor er zit geen sper onder helaas.
Klopt wel dat er een 323i blok inzit, dat heeft hij laten doen omdat de 320 was vastgelopen.
Maar wel met de inlaat van de 320 en de 4A1.
Klopt wel dat er een 323i blok inzit, dat heeft hij laten doen omdat de 320 was vastgelopen.
Maar wel met de inlaat van de 320 en de 4A1.
- Wondermike
- E21 VIP

Vandaag nog even bij Leon geweest voor wat spullekes
en hierna nog even naar het witte monster.
Niet veel tijd maar hij heeft 1 lekke band en zo kan hij niet verzet worden dus reservebandje eronder gezet.
Gelijk eens goed naar de velgen gekeken en het zijn dus gewoon King Etabeta velgen. En allemaal kompleet met deksels dat dan weer wel
Het was me niet zo opgevallen omdat de binnenkanten zwart zijn gespoten en alleen de voorkant van de stijltjes zilver zijn.
Hierna mijn vader een cursus kleien gegeven en de helft van de motorkap geklei-ed en met paintcleaner gereinigd.
Dit geeft al een leuk effect over hoe hij kan worden. Moest helaas weer verder dus morgen gaan we de volgende 2 stappen van het Mequiars programma doen.
Ook ff een lakstiftje gekocht om de kleine plekjes bij te werken.
De banden zijn trouwens niet echt oud (feb. 2008) met vol profiel dus ik heb de lekke velg in de sloot gelegd om te kijken waar de band lek is.
Niet lek in het rubber maar op 2 plekken komt het tussen de velg en band door, even eraf, goed schoonmaken en dan hopen dat hij na montage weer goed sluit.
Niet veel tijd maar hij heeft 1 lekke band en zo kan hij niet verzet worden dus reservebandje eronder gezet.
Gelijk eens goed naar de velgen gekeken en het zijn dus gewoon King Etabeta velgen. En allemaal kompleet met deksels dat dan weer wel
Het was me niet zo opgevallen omdat de binnenkanten zwart zijn gespoten en alleen de voorkant van de stijltjes zilver zijn.
Hierna mijn vader een cursus kleien gegeven en de helft van de motorkap geklei-ed en met paintcleaner gereinigd.
Dit geeft al een leuk effect over hoe hij kan worden. Moest helaas weer verder dus morgen gaan we de volgende 2 stappen van het Mequiars programma doen.
Ook ff een lakstiftje gekocht om de kleine plekjes bij te werken.
De banden zijn trouwens niet echt oud (feb. 2008) met vol profiel dus ik heb de lekke velg in de sloot gelegd om te kijken waar de band lek is.
Niet lek in het rubber maar op 2 plekken komt het tussen de velg en band door, even eraf, goed schoonmaken en dan hopen dat hij na montage weer goed sluit.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
lastig he, dat ze zo ver van huis staat (meer dan 10m is te ver
) Lekker aan de witte knutselen! Succes met alles!
- Wondermike
- E21 VIP

Uurtje over na het opruimen van de camping spullen dus nog ff samen met mijn zoon Danny naar de witte Baur.
Accu mee en schoongemaakte grill en koplampen mee. Er zat geen accu in bij aflevering trouwens......
Alles aangesloten en gemonteerd en de accu erin. Gelijk begon het alarmlicht te knipperen en hier bleek de schakelaar last te hebben van de bekende kwaal.
Dus die eerst gedemonteerd, bijgebogen en weer in elkaar en voila eerste probleem gefixed.
De helft van de verlichting deed het niet, achter brand alles naar behoren maar voor is gerommeld en liggen wat extra draden.
Deze heb ik allemaal verwijderd maar aan linksvoor doet het licht het niet, wel stadslicht maar geen gewoon licht.
Ook het groot licht doet het daar niet. En nee het licht niet aan de bollen want die heb ik gewisseld
De andere bolletjes gingen het doen na schoonmaken van de contacten of vervangen van de bolletjes.
Verder ontbreken er wat leds in de klok van de toerenteller
en doet de binnenverlichting het niet.
Beugeltje waar het lampje tussen zit afgerot dus daar moet een ander in.
Toeter en ruitenwissers doen het ook en ook het ronddraaien van de motor gaat goed. Aanslaan niet maar dat is ook niet de bedoeling.
Dynamo was schijnbaar ook niet nodig want die ontbreekt ook....
Neusje ziet er al weer knap en fris uit ondanks de deukjes in de keienvanger.
Volgende keer halen we alles eraf en gaan we de bumper vervangen en kijken of we de keienvanger kunnen redden.
Van het weekend nog andere stoelen halen om hiermee twee goede stoelen te maken.
later meer.
Accu mee en schoongemaakte grill en koplampen mee. Er zat geen accu in bij aflevering trouwens......
Alles aangesloten en gemonteerd en de accu erin. Gelijk begon het alarmlicht te knipperen en hier bleek de schakelaar last te hebben van de bekende kwaal.
Dus die eerst gedemonteerd, bijgebogen en weer in elkaar en voila eerste probleem gefixed.
De helft van de verlichting deed het niet, achter brand alles naar behoren maar voor is gerommeld en liggen wat extra draden.
Deze heb ik allemaal verwijderd maar aan linksvoor doet het licht het niet, wel stadslicht maar geen gewoon licht.
Ook het groot licht doet het daar niet. En nee het licht niet aan de bollen want die heb ik gewisseld
De andere bolletjes gingen het doen na schoonmaken van de contacten of vervangen van de bolletjes.
Verder ontbreken er wat leds in de klok van de toerenteller
Beugeltje waar het lampje tussen zit afgerot dus daar moet een ander in.
Toeter en ruitenwissers doen het ook en ook het ronddraaien van de motor gaat goed. Aanslaan niet maar dat is ook niet de bedoeling.
Dynamo was schijnbaar ook niet nodig want die ontbreekt ook....
Neusje ziet er al weer knap en fris uit ondanks de deukjes in de keienvanger.
Volgende keer halen we alles eraf en gaan we de bumper vervangen en kijken of we de keienvanger kunnen redden.
Van het weekend nog andere stoelen halen om hiermee twee goede stoelen te maken.
later meer.
- Wondermike
- E21 VIP

Kleine update van de werkzaamheden.
Deurpanelen gereinigd en nieuwe bevestigingsclips gemonteerd. Past weer als gegoten en ziet er gelijk weer strak uit.
Setje stoelen opgehaald in Den Haag en van de bijrijdersstoel een bestuurdersstoel gemaakt.
De andere achterbank gereinigd en dat is nu ook weer spik en span.
Nu alleen nog de middenconsole goed in elkaar zetten en dan is het interieur weer helemaal netjes en werkt alles weer naar behoren.
Buitenkant heb ik nu helemaal met de klei behandeld en het verschil is enorm. Helaas is de motorkap en achterklep wat dof.
Hier wil ik met een poetsmachine nog eens op los gaan. Zijkanten zien er weer strak uit. (roestplekjes natuurlijk daar gelaten maar die zijn voor latere zorg)
Vandaag gaan we de gereinigde achterlichten en middenplaat weer terugplaatsen en de achterspoiler lijmen want die is op een hoek los.
Dan komt de techniek aan de beurt aan de onderkant, tankophanging aan 1 kant repareren en de achteras alvast vervangen voor een 323i variant uit het centrale magazijn.
Tja die foto's he
Deurpanelen gereinigd en nieuwe bevestigingsclips gemonteerd. Past weer als gegoten en ziet er gelijk weer strak uit.
Setje stoelen opgehaald in Den Haag en van de bijrijdersstoel een bestuurdersstoel gemaakt.
De andere achterbank gereinigd en dat is nu ook weer spik en span.
Nu alleen nog de middenconsole goed in elkaar zetten en dan is het interieur weer helemaal netjes en werkt alles weer naar behoren.
Buitenkant heb ik nu helemaal met de klei behandeld en het verschil is enorm. Helaas is de motorkap en achterklep wat dof.
Hier wil ik met een poetsmachine nog eens op los gaan. Zijkanten zien er weer strak uit. (roestplekjes natuurlijk daar gelaten maar die zijn voor latere zorg)
Vandaag gaan we de gereinigde achterlichten en middenplaat weer terugplaatsen en de achterspoiler lijmen want die is op een hoek los.
Dan komt de techniek aan de beurt aan de onderkant, tankophanging aan 1 kant repareren en de achteras alvast vervangen voor een 323i variant uit het centrale magazijn.
Tja die foto's he
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
zalig projectje, foto's graag 
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
- Blackadder
- E21 Fanatic
Hoi, Benzinepomp unit onder de wagen, je bedoelt dat ganse blokje met pomp en die 2 andere toestanden?Wondermike wrote:Nou ff overleg gehad met opa en we gaan voor de 323i optie.
Ophangpunt luchtweger en benzineverdeler: verklaar je nader aub. Moet er in de motorruimte nog een stukje gelast worden? zoja,iemand daar foto's van?
Tankopnemen veranderen? Verklaring?
Ik ben namelijk ook met zoiets bezig....
Ik wijzig ook de achterophanging naar schijfremmen, alsook de dubbele schijven voor.
Ik denk dat we het een en ander van elkaar kunnen leren?
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb