zo, weer een kleine update
ik was net lekker onderweg, toen er een paar dingen tegen zaten, onder andere de achteras, de moed zonk een beetje richting de schoenen.... gelukkig nu de zin weer gevonden en lekker aan de hobby
op de brug de achteras onder de e21 gezet, dit hield heel wat in, ik wou eerst de e28 as pasmaken, net als jeremy al heeft gedaan, maar dit bleek toch heel veel werk, dus een e36 318ti compact achteras opgehaald, deze pasgemaakt en op de subframebussen van de e21 achteras gelast en tot slot het differentieel netjes opgehangen.
een paar fotos van hoe het er nu uitziet, ziet er nog blinkend uit voordat er een laagje verf en tectyl overheen gaat.
eerst zelf lekker eigenwijs knoeien natuurlijk, na heelwat gestoei met excentrische subframebussen nog steeds de laatste paar centimeters niet voor elkaar gekregen. de wielen staan lekker breed naar buiten met de e30 as, etwaarde van deze e36 stalen velgen is 42, en dit is meteen de minimale et-waarde die ik nodig zal hebben, ik moet zeker mijn wielkasten uitrollen, en niet te laag dus, wat ik niet heel erg vind, goed gevulde wielkasten is precies goed, tenzij.... stanceworks is ook heel gaaf ^^
rollend de e21 op een karretje vervoerd
toen de auto voor het eerst op zijn wielen stond met het 323i onderstel voor, lijkt het toch op type 1 draagarmen op mijn type 2 carrosserie oid? iemand een suggestie?
even checken met hechtjes
na heel wat werk de as er toch netjes onder gekregen
de diff ophanging
en van de zijkant
en dan weer terug naar huis, met houten klosjes tussen de draagarmen
eenmaal thuis een klein ideetje van hoe de auto achter ongeveer komt te staan, zal denk ik wel iets hoger worden voor het mooie, en natuurlijk om te zorgen dat de banden niks raken
en dan natuurlijk nog de tank, gelukkig past deze redelijk, het e30/e36compact subframe zit redelijk op hetzelfde punt bevestigd

alleen raakt de vulhals van de tank de achteras, er is gelukkig nog ruimte om hem ongeveer 10mm omhoog te plaatsen. dit moet volgens mij voldoende zijn om hem tijdens het rijden van het subframe te houden.
dan nog het hoofdstukje remmen op de vooras, achter blijft standaard, schijven is voldoende.
voor het kleine verschil met de diameter van de remschijf en de wielnaaf heb ik ringen laten draaien, die ik er met enig risico nog op moet persen, maar eerst een persvorm zien te vinden, ik denk een stukje stalen pijp met een diameter rond de 75mm, dit is ongeveer het midden, de wielnaaf is 73mm en de remschijf ongeveer 77mm uit mijn hoofd.
ook nog wat na-apen, de elektrische km-teller, gezien in het topic van de e21 compressor van lennard

de e28 km-teller pasmaken in een e21 tellerbak, het is ff prutsen maar dan heb je wel wat, ik ben overigens nog niet klaar
en ondertussen nog ff geinvesteerd, voor een zachtprijsje deze motormontagesteun (zoals ze het in de catalogus noemen

) op de kop getikt
dit was het voorlopig weer even, we gaan weer aan het klussen. ik denk dat SM12 iets te hoog gegrepen is, maar ik ben zeker aanwezig, met of zonder e21
gr bart
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II