na aankoop de auto meteen op assteunen gezet, en begonnen met demonteren.

de oude motor moet wijken voor een iets langer exemplaar

tijdens het demonteren snel even een foto gemaakt en snel weer verder gegaan

kort daarop een blauwe e36 325 coupe gekocht, kmstand ongeveer 196000, de motor word deels gereviseerd dus dat geeft niet zo heel veel problemen. de auto heb ik volledig gedemonteerd, er zaten alleen nog ramen in toen de carosserie naar de sloperij ging.

de auto met de heftruck op de aanhanger gelepeld, en weggebracht. ik kreeg er niets meer voor, de sloperij kan hier natuurlijk geen winst op maken

na de carterpan gewisseld te hebben voor een e34 model, met de oliebulk vooraan, de motor erin gelepeld, dit hield trouwens pittig wat in, waarschijnlijk omdat de bak er nog aanzat. maar uiteindelijk is alles goedgekomen en hangt hij erin:D

de achteras van de m535i die ik op heb gehaald bij ivo christov, een aardige gozer met onwijs veel e28 spul! moet even op maat gemaakt worden, iets uit de dorpel geslepen en de as een stukje korter gemaakt( ongeveer 1.5cm aan elke kant )
de dorpel:

de achteras:
origineel:

een stukje eraf:

en dicht gelast door mijn collega en even netjes afgewerkt.

Ondertussen de volvo remklauwen even gepast, staat erg dik onder de e21! ben even naar Leeuwenkamp techniek geweest in alkmaar, daar heb ik een revisiesetje besteld voor de remklauwen, en even geïnformeert over het afdraaien van remschijven en het maken van custom goodridge remslangen.

Ik ben nu in afwachting van Thijsse, deze gaat de motorsteunen van zijn e21 m50 namaken en opsturen, dit scheelt mij een hoop werk en ik kan niet lassen :$ Een collega van me gaat de subframebussen van de 5 serie achteras draaien. Deze moeten iets hoger zijn als de as en de boutgaten komen uit het midden, een foto volgt ongetwijfeld. Ondertussen kan ik een begin maken met het combineren van de 2 tellerbakken. Dit heb ik gezien op de site van jeremy vos en vind ik zeer netjes staan.
waarschijnlijk ben ik wel iets vergeten, maar dit was het tot nu toe
Edit: topic titel iets aangepast