Page 3 of 4

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Mon Nov 21, 2011 6:37 pm
by e21bart
ik ben weer een stukje verder na al die tijd:D, de laatste weken was het ontiegelijk druk dus heb ik zowat geen tijd gehad om aan de e21 te knutselen

waar ik geen fotos van heb omdat deze uiterlijk bijna hetzelfde is, is de net gemonteerde e12 hoofdremcilinder, uit mijn hoofd is deze diameter 2mm groter, dus zullen de volvo's hard genoeg aan worden gedrukt!

het stuurhuis gemonteerd, dit hield nog heel wat in, de motor heb ik een stukje opgetild en toen met de carroseriezaag aan de gang gegaan. dit kost iets meer tijd maar de motor kon er gelukkig inblijven.
Image

de pluskabel ligt voorlopig op zijn plek:
de voorlopige accu:
Image

onderweg naar voren:
Image

onder het stoelframe door:
Image

en vooraan langs het dashbordkastje zo de motorruimte in:
Image

een ophangingsdeeltje uit de e36 gehaald en deze los in de motorruimte gehangen:
Image'

de plaats van de relais bepaald:
Image

nieuwe velgjes gekocht:D de wang van de band vind ik te hoog dus hier komen iets dunnere onder:
Image

dan nog de lang verwachte volvo klauwen met de tot 269mm afgedraaide e28 525 remschijven, het staat onwijs mooi :D
Image
Image

de radiateur heb ik ongeveer pasgemaakt, ik wacht op de aluminium radiateur voor de perfecte pasvorm:
Image
er moest heel wat van het front wijken, alle open delen wil ik opvullen met een stukje plaat. zodat het weer een beetje toonbaar word ;)
Image
Image
Image

dit was hem voorlopig weer. ik wacht al een tijdje op de subframebussen van de achterophanging, het word tijd dat deze eens gemaakt worden! maarja diegene die ze gaat maken heeft het momenteel heel erg druk... ik hoop dat ze snel af zijn zodat ik verder kan.

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Mon Nov 21, 2011 8:46 pm
by Thijsse
ziet er weer goed uit!

die relais heb ik in mijn zekeringkast zitten, is plaats zat voor

en dat front verslijpen is mooi:D past allemaal net tussen de lampen:P

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Mon Nov 21, 2011 8:54 pm
by e21bart
Dankje!
Hoe heb je dat gedaan met de bekabeling van de relais? Verlengt?

Ja idd dat is mooi werk dat slijpen ;) nu nog netjes maken ;)

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Mon Nov 21, 2011 10:03 pm
by e-einundzwanzig
Goed bezig!

toen ik het idee had uitgewerkt van de 269mm schijven en had voorgelegd aan jou, had ik nog mijn twijfels of het wel ging werken gezien de kritiek van medeforummers, maar nu ik de plaatjes zie ben ik dik tevreden!

Martin

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Mon Nov 21, 2011 10:23 pm
by e21bart
Ik moet idd ook toegeven dat ik ook nog mijn twijfels had! Maar toen ik er
Wat beter over nadacht, heb ik gewoon nieuwe schijven gekocht en gedacht: ik zie het wel wie niet waagt wie niet wint!

Nu nog afwachten hoe het remt als ik klaar ben :D bedankt in ieder geval!!

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Tue Nov 22, 2011 4:42 pm
by Thijsse
e21bart wrote:Dankje!
Hoe heb je dat gedaan met de bekabeling van de relais? Verlengt?

Ja idd dat is mooi werk dat slijpen ;) nu nog netjes maken ;)
nope, was lang zat

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Tue Nov 22, 2011 6:01 pm
by e21bart
Okee ik zal eens kijken dat is idd het netst :)

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Thu Nov 24, 2011 7:04 pm
by Thijsse
Image

rubbertje is niet zo duur nieuw;)

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Thu Nov 24, 2011 7:56 pm
by e21bart
klopt haha! ;) wilde ik al gaan vervangen, zo heb ik de auto gekocht, er moeten nog wel meer dingetjes vernieuwd

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Thu Nov 24, 2011 10:14 pm
by e21bart
Ik krijg de relais met geen mogelijkheid netjes in de zekeringenkast, dus word het een ander plekje verzinnen ;) heb al een ideetje hoor alleen nog ff checken of de kap dicht kan;)

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Fri Nov 25, 2011 10:18 am
by Thijsse
gewoon de kabels verlengen:P

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Fri Nov 25, 2011 12:50 pm
by e21bart
Haha :p mij niet gezien hoor met dat verlengen van kabels

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Fri Nov 25, 2011 1:09 pm
by Thijsse
pussy ;) zagen in die boom gvd:@

maar je hebt wel gelijk, nu speel je tenminste op safe

Re: e21 m50b25 dit keer met fotos ;)

Posted: Fri Nov 25, 2011 6:00 pm
by e21bart
Haha ;) ja idd ik wil hem nog wel kunnen starten straks ;)

Re: e21 m50b25 rebuild

Posted: Sat Mar 24, 2012 8:15 pm
by e21bart
zo, weer een kleine update :)

ik was net lekker onderweg, toen er een paar dingen tegen zaten, onder andere de achteras, de moed zonk een beetje richting de schoenen.... gelukkig nu de zin weer gevonden en lekker aan de hobby :D

op de brug de achteras onder de e21 gezet, dit hield heel wat in, ik wou eerst de e28 as pasmaken, net als jeremy al heeft gedaan, maar dit bleek toch heel veel werk, dus een e36 318ti compact achteras opgehaald, deze pasgemaakt en op de subframebussen van de e21 achteras gelast en tot slot het differentieel netjes opgehangen.
een paar fotos van hoe het er nu uitziet, ziet er nog blinkend uit voordat er een laagje verf en tectyl overheen gaat.

eerst zelf lekker eigenwijs knoeien natuurlijk, na heelwat gestoei met excentrische subframebussen nog steeds de laatste paar centimeters niet voor elkaar gekregen. de wielen staan lekker breed naar buiten met de e30 as, etwaarde van deze e36 stalen velgen is 42, en dit is meteen de minimale et-waarde die ik nodig zal hebben, ik moet zeker mijn wielkasten uitrollen, en niet te laag dus, wat ik niet heel erg vind, goed gevulde wielkasten is precies goed, tenzij.... stanceworks is ook heel gaaf ^^
Image

rollend de e21 op een karretje vervoerd
Image

toen de auto voor het eerst op zijn wielen stond met het 323i onderstel voor, lijkt het toch op type 1 draagarmen op mijn type 2 carrosserie oid? iemand een suggestie?
Image

even checken met hechtjes ;)
Image

na heel wat werk de as er toch netjes onder gekregen
Image

de diff ophanging
Image

en van de zijkant
Image

en dan weer terug naar huis, met houten klosjes tussen de draagarmen ;)
Image

eenmaal thuis een klein ideetje van hoe de auto achter ongeveer komt te staan, zal denk ik wel iets hoger worden voor het mooie, en natuurlijk om te zorgen dat de banden niks raken ;)
Image

en dan natuurlijk nog de tank, gelukkig past deze redelijk, het e30/e36compact subframe zit redelijk op hetzelfde punt bevestigd :D alleen raakt de vulhals van de tank de achteras, er is gelukkig nog ruimte om hem ongeveer 10mm omhoog te plaatsen. dit moet volgens mij voldoende zijn om hem tijdens het rijden van het subframe te houden.
Image


dan nog het hoofdstukje remmen op de vooras, achter blijft standaard, schijven is voldoende.

voor het kleine verschil met de diameter van de remschijf en de wielnaaf heb ik ringen laten draaien, die ik er met enig risico nog op moet persen, maar eerst een persvorm zien te vinden, ik denk een stukje stalen pijp met een diameter rond de 75mm, dit is ongeveer het midden, de wielnaaf is 73mm en de remschijf ongeveer 77mm uit mijn hoofd.
Image

ook nog wat na-apen, de elektrische km-teller, gezien in het topic van de e21 compressor van lennard :) de e28 km-teller pasmaken in een e21 tellerbak, het is ff prutsen maar dan heb je wel wat, ik ben overigens nog niet klaar :P
Image
Image
Image

en ondertussen nog ff geinvesteerd, voor een zachtprijsje deze motormontagesteun (zoals ze het in de catalogus noemen :P) op de kop getikt
Image

dit was het voorlopig weer even, we gaan weer aan het klussen. ik denk dat SM12 iets te hoog gegrepen is, maar ik ben zeker aanwezig, met of zonder e21

gr bart