Hebben jullie dat nou ook?
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Re: Hebben jullie dat nou ook?
Gelukkig kunnen ze wel tegen een stootje

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i
- BertjeConti
- E21 Mad
- My E21(s): E12 520-6
Re: Hebben jullie dat nou ook?
Zooo, de dempers zitter eronder. weer een klusje geklaard. nu nog een 2 nieuwe bandjes en APKen maar.
Ik had nog een set "no name" verlagingsveren liggen en nu de dempers toch uitgewisseld moesten worden leek me dit de uitgelezen kans deze veren eens te monteren. Met deze veren zou de auto voor 40mm lager moeten komen, maar in de praktijk blijkt dat toch anders uit te pakken.
Alles gemonteerd en de auto terug op de grond blijkt hij zelfs 5mm hoger te staan (ja ook nog na een stukje rijden)
, en van weerwerking was nauwelijks meer sprake. Ik begrijp dat als de auto echt een stuk lager staat dat een straffere vering noodzakelijk is, maar bij een zelfde hoogte brengt het natuurlijk niks.
Dus de originele veren er maar weer onder.
Wellicht eens op zoek gaan naar een set verlagingsveren met een naam.
dit waren ze met de originele op de voorgrond:

Ik heb ze doormidden geslepen en in de oudijzer bak gegooid, zodat de verleiding helemaal weg is, en ik er niemand anders meer me kan opzadelen.
Ik had nog een set "no name" verlagingsveren liggen en nu de dempers toch uitgewisseld moesten worden leek me dit de uitgelezen kans deze veren eens te monteren. Met deze veren zou de auto voor 40mm lager moeten komen, maar in de praktijk blijkt dat toch anders uit te pakken.
Alles gemonteerd en de auto terug op de grond blijkt hij zelfs 5mm hoger te staan (ja ook nog na een stukje rijden)
Dus de originele veren er maar weer onder.
Wellicht eens op zoek gaan naar een set verlagingsveren met een naam.
dit waren ze met de originele op de voorgrond:

Ik heb ze doormidden geslepen en in de oudijzer bak gegooid, zodat de verleiding helemaal weg is, en ik er niemand anders meer me kan opzadelen.

Megasquirted '77 E12 520-6
Aspen Silver '96 E39 523i