Gisteren had ik het weer, voor het APK klaar maken van m'n BMW moesten de benzine leiding en meteen de middendemper vervangen worden. klusje geklaard, tijd voor een ritje om te testen of de uitlaat er rammelvrij onder hangt, merk ik dat de auto wel raar reageert bij het overrijden van bultjes, ook kleine rillen bij een viaduct geven een vreemd deinend gevoel in de auto.
Eerst denk ik nog "er zal toch geen wiel los onder zitten" ? Maar eenmaal thuis toch maar eens overal tegen de auto duwen en trekken. niks los wiel, maar wel een rechter voor demper die heel raar doet, inveren gaat prima, maar hij komt langzaam en schokkerig weer terug.
Ik dacht altijd dat schokdempers hun werking langzaam zouden verliezen, maar dit is wel heel raar. wel inveren, maar nauwelijks meer willen uit veren.
Ik weet zeker dat het voor de vervanging van de benzine leiding en uitlaat nog niet was.
Dus alweer een volgende klus voor de boeg, wat zal het volgende defect zin dat zich aankondigt als de schokdempers vervangen zijn?
weet iemand een goed adresje voor schokdempers?
heb je hiervoor speciaal gereedschap nodig?
Overigens hangt de uitlaat er dicht en rammel vrij onder.