Roelof had nog een juiste liggen die ik dan zaterdag over neem.
Wat heb jij vandaag gedaan?
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Morgen weten we het, dan monteer ik voorlopig even het andere type erop.
Roelof had nog een juiste liggen die ik dan zaterdag over neem.
Roelof had nog een juiste liggen die ik dan zaterdag over neem.
So many cars, so little time
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Foto's van de 02 rit staan hier:
http://www.autopics.nl/index.php?p=gall ... rtocht&x=1
kan alleen geen fotos linken via deze pagina
groeten loentje
http://www.autopics.nl/index.php?p=gall ... rtocht&x=1
kan alleen geen fotos linken via deze pagina
groeten loentje
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
hmzz, hoe is dat nu gelukt...
mij lukt het nog niet.
Groeten loentje
mij lukt het nog niet.
Groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29964
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Nee dan moet je even de broncode in dus ik begrijp dat het niet zomaar lukt hoor, geen probleem want da's een handmatige en meer tijdroverde zaak, de link is toch ook prima?
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag een rondje ANWB gedaan op de A15/A16.
Met een vervelende klap brak de linker motorsteun af van de focus. Gelijk een mega beroerde besturing, vermogen weg vanwege afgeknepen inlaattraject.
Nader onderzoek wees uit dat de beugel finaal afgebroken was. Twee bouten hebben sleufgaten gemaakt van het beugelframe en waren losgetrild. Beiden bouten zaten nog in het beugelframe. Deze nu vastgezet.
Even opzoek naar een nieuw rubber, beugel en drie bouten. Hopelijk verder geen schade aan de aandrijving maar dat zien we op de brug wel. Auto rijd verder nog goed en geen trillingen.

Met een vervelende klap brak de linker motorsteun af van de focus. Gelijk een mega beroerde besturing, vermogen weg vanwege afgeknepen inlaattraject.
Nader onderzoek wees uit dat de beugel finaal afgebroken was. Twee bouten hebben sleufgaten gemaakt van het beugelframe en waren losgetrild. Beiden bouten zaten nog in het beugelframe. Deze nu vastgezet.
Even opzoek naar een nieuw rubber, beugel en drie bouten. Hopelijk verder geen schade aan de aandrijving maar dat zien we op de brug wel. Auto rijd verder nog goed en geen trillingen.

Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Online dus nergens te krijgen. Dat zal dealer worden denk ik.
Ondanks dat het rubber nog heel is doe ik die ook gelijk vervangen.
Ondanks dat het rubber nog heel is doe ik die ook gelijk vervangen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Eigenlijk mag dit toch niet voorkomen...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Zo dat verwacht je nou ook weer niet Peter. Raar!
Omdat ik zaterdag met de witte Baur op pad moet deze maar eens wakker gekust. Sinds de opbouw van de auto bleef af en toe de startmotor hangen. Ook reageerde die raar traag bij het starten. Sleutel omdraaien, tot 5 tellen en dan gebeurde er pas wat. Pas om Ite gelachen omdat hij tegen het klusje opzag en ik weet nu weer waarom. Wat een bud klus! Maar is gelukt en auto start nu zoals het hoort.
Hierna de kachelmotor gesmeerd met een druppie olie en een kenteken lampje vervangen. Klaar voor zaterdag!!
Omdat ik zaterdag met de witte Baur op pad moet deze maar eens wakker gekust. Sinds de opbouw van de auto bleef af en toe de startmotor hangen. Ook reageerde die raar traag bij het starten. Sleutel omdraaien, tot 5 tellen en dan gebeurde er pas wat. Pas om Ite gelachen omdat hij tegen het klusje opzag en ik weet nu weer waarom. Wat een bud klus! Maar is gelukt en auto start nu zoals het hoort.
Hierna de kachelmotor gesmeerd met een druppie olie en een kenteken lampje vervangen. Klaar voor zaterdag!!
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ben ik met je eens Ite. Dat het rubber problemen geeft OK maar de eigenlijke beugel niet.
Probleem is dat ik hem dan bij de dealer moet brengen om eventueel coulanceregeling af te dwingen. Dan gaat het weer extra in de papieren lopen.
Ik ben vooral benieuwd naar restschade. De twee bovenste motorsteunen houden geen torsiekrachten tegen, dus er moet aan de achterzijde nog een beugel zitten. Ik heb samen met de monteur van de ANWB het motorblok bijna 8 cm naar achter moeten duwen om weer in de linker motorsteun te krijgen dus wat is de staat van die achterste steun? In hoeverre hebben mijn aandrijfassen een opdonder gehad (het gebeurde met 100 km/h) en wat is nu de staat van het flexibele deel van de uitlaat.
Toch wel een onderzoekje waard zullen we maar zeggen.
Probleem is dat ik hem dan bij de dealer moet brengen om eventueel coulanceregeling af te dwingen. Dan gaat het weer extra in de papieren lopen.
Ik ben vooral benieuwd naar restschade. De twee bovenste motorsteunen houden geen torsiekrachten tegen, dus er moet aan de achterzijde nog een beugel zitten. Ik heb samen met de monteur van de ANWB het motorblok bijna 8 cm naar achter moeten duwen om weer in de linker motorsteun te krijgen dus wat is de staat van die achterste steun? In hoeverre hebben mijn aandrijfassen een opdonder gehad (het gebeurde met 100 km/h) en wat is nu de staat van het flexibele deel van de uitlaat.
Toch wel een onderzoekje waard zullen we maar zeggen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12124
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
OK, Verder geen schade aan de focus. De nieuwe steun is besteld en de beugel moet via de dealer komen en is pas dinsdag binnen.
Coulanceregeling werd bijna weggewuifd als een lachtertje. Tja meneer zulke dingen kunnen gebeuren.
Coulanceregeling werd bijna weggewuifd als een lachtertje. Tja meneer zulke dingen kunnen gebeuren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29964
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Wat was je reactie, bij een echte auto niet hoor?
Gelukkig lijkt 't dan mee te vallen.
Gelukkig lijkt 't dan mee te vallen.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Ik ken iemand die dan doodleuk een huls van een 9mm beretta op de balie legt.
" dit is zeker wel coulance he...jongen"
" dit is zeker wel coulance he...jongen"
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
