Re: Pastellblauer's E12 avonturen
Posted: Sun Jan 20, 2019 5:11 pm
14e Happy New Year drive 2019
zoals hierboven al genoemd hebben we gisteren 19 januari voor het eerst een "Happy" rally gereden, vanwege onbekend maar ingeschreven in de tourklasse.
De Rally's van Joan van de Lustgraaf staan erom bekend dat er vooral gereden dient te worden. In tegenstelling tot de vele kaartleesritten die we het afgelopen jaar gehad hebben, konden we nu inderdaad overal lekker doorrijden, en hoefden we niet telkens te stoppen om minescuul geneuzel op de kaart uit te zoeken. Zou dat wel nodig zijn, dan kom je gegarandeerd flink in tijdnood.
Het was dus aan mij de juiste route al rijdend te vinden op de 1:50000 kaarten.
Bij deze rally is de factor "tijd" eindelijk weer eens wel heel belangrijk, hoe belangrijk, dat blijkt wel uit de eindstand. Flink doorrijden was dus zeker nodig.
Bij de eerste TC onderweg kwamen we toch zo'n 5 minuten te vroeg, en dat betekend wachten. Ook het aantal kilometers was te weinig, we hadden dus duidelijk iets gemist.
Doordat we toch zoveel te vroeg bij de eerste TC kwamen leek het erop dat het toch wel wat rustiger aan mocht, FOUT DUS.
Halverwege het 2e deel leek het erop dat we in tijdproblemen gingen komen en ging het gas er flink op. Uiteindelijk met 19 strafminuten de lunchlocatie aangedaan, de tijd die je te laat bent gaat ook gewoon van je lunchtijd af. (zo moet dat ook !!)
In het middagdeel verging het precies zo, bij de TC onderweg tijd over en op het eind weer tijd te kort. Maar dat laatste was ook vooral te wijten aan een Mazda MX5 die zich op een slechte onverharde weg vast had gereden en er met een trekker uitgehaald moest worden. Gevolg daarvan was dat de hele stoet erachter beter kon keren en deze weg overslaan. De meeste deelnemers wilde in eerste instantie niet keren, en niemand nam initiatief, dus was het aan mij de hele bende omgedraaid te krijgen. Ik denk dat we hier zeker 15 minuten verloren hebben.
De gemiste controle op dit stuk is gelukkig door de organisatie geneutraliseerd.
Ook in de middag kwamen we dus weer te laat aan bij de finish, en doordat je je gaat haasten hebben we de laatste (wel heel gemene) controle stempel gemist. Petra zag hem staan bij het wegzetten van de auto, maar dat was te laat want ik had al heel haastig de kaart ingeleverd. Overigens denk ik dat deze controlestempel door bijna niemand wel gezien is.
Eenmaal binnen was de tussenstand van het ochtenddeel al gepubliceerd, en daar stonden we dan verrassend op plekje 2.
Even later werd de uitleg uitgedeeld en kon ik snel het aantal fouten van het middagdeel tellen. Ik telde er maar liefst 5, dus daar ging onze goede klassering.
Nog geen half uur later was de eindstand al bekend en werden de prijzen uitgedeeld, ik verwachte wel een aantal plaatsen gezakt te zijn, maar heel verrassend had de concurrentie blijkbaar dezelfde fouten gemaakt en hadden we plek 2 mooi vast weten te houden.
Zoals al eerder gezegd bleek de tijd doorslaggevend, de eerste 3 plaatsen hadden allemaal een gelijk aantal foutcontroles, het verschil was gemaakt door de strafminuten. YES, we zijn er erg blij mee
Op deze rally's komt, ondanks de winter, erg veel klassiek materiaal, ik schat dat 80% van de deelnemers klassiek rijdt. Erg mooi om te zien.
Aandeel BMW echter wel heel laag, een 2002, een 2500 en onze E12.
twee oudjes in een oudje:

Sommige rijden ook open bij temperaturen beneden 0:

Porsche, daf, alfa en MG zijn hier wel de merken:

Zelfs zo'n mooie 356 komt hier gewoon meespelen:


Niet te zien, maar deze alfa was zelfs brandschoon (fabrieksnieuw) in de wielkuipen:

Alfa in rallytrim:

MG's dat het barst:

Klaar voor vertrek:

Prachtige vergezichten onderweg bij open winter weer:
Gezellig zamen wachten bij een TC:

Niet alle wegen zijn netjes verhard:

Geïnteresseerd ? kijk maar eens op happydrives.com
zoals hierboven al genoemd hebben we gisteren 19 januari voor het eerst een "Happy" rally gereden, vanwege onbekend maar ingeschreven in de tourklasse.
De Rally's van Joan van de Lustgraaf staan erom bekend dat er vooral gereden dient te worden. In tegenstelling tot de vele kaartleesritten die we het afgelopen jaar gehad hebben, konden we nu inderdaad overal lekker doorrijden, en hoefden we niet telkens te stoppen om minescuul geneuzel op de kaart uit te zoeken. Zou dat wel nodig zijn, dan kom je gegarandeerd flink in tijdnood.
Het was dus aan mij de juiste route al rijdend te vinden op de 1:50000 kaarten.
Bij deze rally is de factor "tijd" eindelijk weer eens wel heel belangrijk, hoe belangrijk, dat blijkt wel uit de eindstand. Flink doorrijden was dus zeker nodig.
Bij de eerste TC onderweg kwamen we toch zo'n 5 minuten te vroeg, en dat betekend wachten. Ook het aantal kilometers was te weinig, we hadden dus duidelijk iets gemist.
Doordat we toch zoveel te vroeg bij de eerste TC kwamen leek het erop dat het toch wel wat rustiger aan mocht, FOUT DUS.
Halverwege het 2e deel leek het erop dat we in tijdproblemen gingen komen en ging het gas er flink op. Uiteindelijk met 19 strafminuten de lunchlocatie aangedaan, de tijd die je te laat bent gaat ook gewoon van je lunchtijd af. (zo moet dat ook !!)
In het middagdeel verging het precies zo, bij de TC onderweg tijd over en op het eind weer tijd te kort. Maar dat laatste was ook vooral te wijten aan een Mazda MX5 die zich op een slechte onverharde weg vast had gereden en er met een trekker uitgehaald moest worden. Gevolg daarvan was dat de hele stoet erachter beter kon keren en deze weg overslaan. De meeste deelnemers wilde in eerste instantie niet keren, en niemand nam initiatief, dus was het aan mij de hele bende omgedraaid te krijgen. Ik denk dat we hier zeker 15 minuten verloren hebben.
De gemiste controle op dit stuk is gelukkig door de organisatie geneutraliseerd.
Ook in de middag kwamen we dus weer te laat aan bij de finish, en doordat je je gaat haasten hebben we de laatste (wel heel gemene) controle stempel gemist. Petra zag hem staan bij het wegzetten van de auto, maar dat was te laat want ik had al heel haastig de kaart ingeleverd. Overigens denk ik dat deze controlestempel door bijna niemand wel gezien is.
Eenmaal binnen was de tussenstand van het ochtenddeel al gepubliceerd, en daar stonden we dan verrassend op plekje 2.
Even later werd de uitleg uitgedeeld en kon ik snel het aantal fouten van het middagdeel tellen. Ik telde er maar liefst 5, dus daar ging onze goede klassering.
Nog geen half uur later was de eindstand al bekend en werden de prijzen uitgedeeld, ik verwachte wel een aantal plaatsen gezakt te zijn, maar heel verrassend had de concurrentie blijkbaar dezelfde fouten gemaakt en hadden we plek 2 mooi vast weten te houden.
Zoals al eerder gezegd bleek de tijd doorslaggevend, de eerste 3 plaatsen hadden allemaal een gelijk aantal foutcontroles, het verschil was gemaakt door de strafminuten. YES, we zijn er erg blij mee
Op deze rally's komt, ondanks de winter, erg veel klassiek materiaal, ik schat dat 80% van de deelnemers klassiek rijdt. Erg mooi om te zien.
Aandeel BMW echter wel heel laag, een 2002, een 2500 en onze E12.
twee oudjes in een oudje:

Sommige rijden ook open bij temperaturen beneden 0:

Porsche, daf, alfa en MG zijn hier wel de merken:

Zelfs zo'n mooie 356 komt hier gewoon meespelen:


Niet te zien, maar deze alfa was zelfs brandschoon (fabrieksnieuw) in de wielkuipen:

Alfa in rallytrim:

MG's dat het barst:

Klaar voor vertrek:

Prachtige vergezichten onderweg bij open winter weer:
Gezellig zamen wachten bij een TC:

Niet alle wegen zijn netjes verhard:

Geïnteresseerd ? kijk maar eens op happydrives.com


























