Uwbuurman: 323i 1978 Polaris

Post Reply
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12117
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by Peter V. »

Jij heb al een nieuwe visco dus nu is iemand anders aan de beurt :mrgreen:


Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29873
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by Jeroen »

Die heb ik tot twee keer toe teruggebracht bij onze Beierse vrienden. De halve wereld weet het maar de magazijnen van BMW hebben nog nooit gehoord van het verticaal opslaan van die dingen. Mijn huidige ontkoppelt boven ca 4K rpm wel maar is nog niet zoals het zijn moet.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3608
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by Arnold D »

Die van mij bleef toen gelijk al plakken en heb hetzelfde probleem. Ik ben het zat en gooi er lekker een elektrische vin op. :wink:
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29873
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by Jeroen »

Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12117
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by Peter V. »

Helemaal duidelijk dit verhaal. Die van mij draait ook altijd mee. Het lijkt gewoon op een vaste fan :wink:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11871
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by 323baur »

Koop een elektrieke...scheelt minstens een paar peka.

(niet gemerkt tijdens de Alpentrip, maar ik weeg dan ook 100kliko)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4595
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by gerrit323 »

Jeroen wrote:Andere optie is de latere versie monteren, daar gaan er ook meer van over de toonbank dus zul je eerder een goede verse hebben. Alleen dan moet er ook een andere waterpomp op. Dat ga ik waarschijnlijk nog wel een keer doen, maar heb ik nu nog even geen zin in.

Dat heb ik dus ook gedaan ... geen problemen vanaf 1700 toeren blaast hij lekker mee

Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19087
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by uwbuurman »

das jammer, mijn blok heeft net een nieuwe waterpomp en riem, 2000 km geleden...
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19087
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by uwbuurman »

Nou nou, hehe, de auto staat in de winterstalling! Het grote sleutelen kan gaan beginnen!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19087
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *Blok verrot!* pag 5

Post by uwbuurman »

vandaag bij ESA de afspraak gemaakt met Arnold samen. December gaan we aan de gang. Kan niet wachten. Vanmorgen even in de Alpina de snelweg op... brrrr... mijn e21 MOET snel weer klaar!!!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19087
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Post by uwbuurman »

Ik dacht, laat ik die Alpina's er even onder vandaan trekken, zonde als 'ie daar de hele winter op stil staat. Dus de stalen velgen met rotte banden erbij en krikken maar! Achter in het midden eronder, twee wieltjes van de grond en gáán!

Voor, echter, was het subframe lager dan de krik... Dus de kriksteunpunten maar eens voorzichtig proberen. Rechts ging prima, maar links begon te kraken en de steuenen, dus snel de auto naar beneden. En ja hoor, ingedeukt en allemaal roestrommel... Dus (na een telefonisch consult met de dokter, waarvoor wederom hartelijke dank!) de auto op blokken willen rijden. Maar de accu is inmiddels ook leeg... *GVD/Lichaamsdelen etc %^#%!!!@#* dus pure lompe kracht en even met de hand op twee blokken geduwd. En verhip, het lukte!

per saldo heb ik dus meer slechte plekken aan de linker kriksteunpunt dan gewenst. Daarnaast zag ik ook een gat aan de bovenzijde van de linker wielkast, tegen het schurtbord aan.das een gat van ca 20cm breed en 4 cm hoog...

Binnenkort blok eruit en de voorspatborden ook maar. ik ben benieuwd.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Post by Wondermike »

Hoi Buurman, weet je zeker dat je niet mee wil naar de lascursus met ons?
De dorpel kan je aardig lassen zonder dat er spuitwerk aan vast zit.

Ik krik de auto voor altijd op onder de bevestiging van de voorste stabilisator stang.
2 houten klossen erbij om onder het voorste subframe te zetten, even laten zakken en de krik kan dan onder het subframe.
Nadeel van onze lowriders.

Achter zet ik de krik op onder de bout waar het subframe mee vast zit.
So many cars, so little time
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12117
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Post by Peter V. »

Als ik het zo lees dan kom je stiekem toch aardig wat plekjes tegen. Let bij het schutbord goed op dat je de kit voldoende verwijdert. Daar zit veel ellende onder vaak.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19087
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Post by uwbuurman »

Ja inderdaad. Toen ik m kocht had ik een paar dingen wel gespot, maar uiterlijk lijkt ie verder prima. Ik denk dat als ik al die Brové plamuur verwijder, dat ik er bang van word.... Maar dat is van latere zorg. Eerst weer rijden!

@ Michel en lascursus: ja heel graag, maar het kon niet een of twee weken eerder, dus ik kan echt niet... jammer, maar dan ga ik in januari maar op eiegen gelegenheid.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11871
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris *stalling, sleutelen!!!* pa

Post by 323baur »

Hmm zuur om te lezen, maar eigenlijk ook niet vreemd.
Bij e21tjes is het eigenlijk vaste prik, zie je roest, ga dan ook maar bij de kriksteunen kijken..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply