Page 1 of 4
Danoontje Powerrrrrrrrrrsteering
Posted: Thu Mar 04, 2010 7:49 pm
by Wondermike
Kan iemand vertellen waar beugeltje 10 gemonteerd zit......
Bitte mit bilder

Posted: Thu Mar 04, 2010 8:13 pm
by Arnold D
Aan het schutbord links, net boven de balk. Ongeveer in het midden van het subframe en het front. Snappie

Posted: Thu Mar 04, 2010 8:18 pm
by Arnold D
Hier is ie in de kleur meegespoten.

Posted: Thu Mar 04, 2010 8:45 pm
by 323baur
Ga je nu er toch aan beginnen Mike?
Is niet zo'n heel grote klus toch?
Het lijkt me een goede tip (nu eens van mijn kant

) om daar voor toekomstige eigenaren een apart topic van te maken..
"Het grote stuurbekrachtiging monteer topic" of iets van die strekking..

Posted: Thu Mar 04, 2010 8:51 pm
by Wondermike
Hier is ie in de kleur meegespoten.
Bedoel je dat dinkie onder de accubak want dan moet je gewoon zeggen dat dinkie onder de accubak.

Posted: Thu Mar 04, 2010 8:56 pm
by Jeroen
Uurtje werk
Was 't maar zo... met de M20 moet zoals eerder besproken de trillingsdemper eraf om de steun van de dynamo te wisselen voor een voor dynamo en stuurbekrachtigingspomp. Als je aan die kant dus nog dingen van plan was, zoals waterpomp en/of distributie, zou ik dat gelijk meepakken.
Met de voorkant opgebokt is het stuurhuis zo gewisseld, reservoir plaatsen (boren

), heb 't afgelopen mei nog gedaan, denk een uurtje of 4 werk voordat ze weer loopt.
En nu we toch al een voorschotje nemen op dat topic... als alles op z'n plek zit vullen met ATF en dan (liefst nog opgebokt) een aantal keren van het ene uiterste naar het andere uiterste sturen zodat de meeste lucht eruit is. Anders staat de set aardig te gillen als je de auto voor het eerst gaat starten.
Wat kan ik verder nog aan aandachtspunten bedenken: nieuwe ringen gebruiken aan weerszijden van de banjobouten. En het stuurhuis heeft een merkteken voor de middenstand, op de kraag van de stuuras. Korte kruiskoppeling heb je erbij?
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:05 pm
by Wondermike
Heren, dank voor het meedenken
Ik ga eerst mijn trekhaak monteren

je weet wel zo'n mooie zeldzame afneembare.....
Gaat er gewoon ATF olie in? Ontluchten gaat verder automatisch, potje zit op het hoogste punt dus zal goed gaan hoop ik. Merkteken heb ik gevonden en de korte kruiskoppeling zit er nog op.
Morgen naar de dealert voor nieuwe O-ringen en nog wat klein grut voor de rest van mijn verbouwing.
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:08 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Heren, dank voor het meedenken
Ik ga eerst mijn trekhaak monteren

je weet wel zo'n mooie zeldzame afneembare.....
Gaat er gewoon ATF olie in? Ontluchten gaat verder automatisch, potje zit op het hoogste punt dus zal goed gaan hoop ik. Merkteken heb ik gevonden en de korte kruiskoppeling zit er nog op.
Morgen naar de dealert voor nieuwe O-ringen en nog wat klein grut voor de rest van mijn verbouwing.
Zo'n trekhaak wil ik ook....oh nee net opgehaald. Bijna nieuw..
Ontluchten moet wel op de manier van Jeroen hoor: Even droog 3x uiterst links en rechts draaien.
Eigenlijk wel grappig, we zijn allemaal lekker bezig, WM, Arnold en zelfs ik, behalve....
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:13 pm
by Wondermike
OK laatste vraag over de powersteering voor vandaag.
Wat doet het pijpje waar de 2 slangeklemmen omheen zitten?
Bij mij zat dit behoorlijk vol met dik vet........
Roept u maar.
Ite, had je de kabelboom er ook bij?
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:22 pm
by 323baur
Wondermike wrote:
Ite, had je de kabelboom er ook bij?
Nee helaas niet, ook het afdekrubbertje niet.
De stekkerdoos zit er nog wel op.
Ik ga het wel hélémaal OEM maken.
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:30 pm
by Wondermike
Om mijn eigen topic te vervuilen
Ik heb er volgens mij wat extra spullen bij, morgen zal ik de doos te voorschijn halen en wat beelden maken.
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:33 pm
by 323baur
Wondermike wrote:Om mijn eigen topic te vervuilen
Ik heb er volgens mij wat extra spullen bij, morgen zal ik de doos te voorschijn halen en wat beelden maken.
Ach ben je anders van mij gewend??
Ben wel benieuwd naar de servo up grade!
Lijkt me een lekker klussie.
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:37 pm
by Wondermike
morgen eerst shoppen bij de dealert en dan de trekhaak. Achterkant is nu nog zonder uitlaten. Als ik dan tijd over heb draai ik de auto om en ga voor beginnen.
Eerst zo'n motor support ding halen om het subframe te kunnen wisselen.
Wordt echt nog wel een klusje maar het begint al lekker op te ruimen met spullen op mijn zolder.
Posted: Thu Mar 04, 2010 9:40 pm
by 323baur
Wondermike wrote:morgen eerst shoppen bij de dealert en dan de trekhaak. Achterkant is nu nog zonder uitlaten. Als ik dan tijd over heb draai ik de auto om en ga voor beginnen.
Eerst zo'n motor support ding halen om het subframe te kunnen wisselen.
Wordt echt nog wel een klusje maar het begint al lekker op te ruimen met spullen op mijn zolder.
Bij is het ook nog een naakte kont
Alles ligt er nog af, en daarom komt de trekhaak mij wel uit.
Zeker als ik een keer goed moet remmen met mijn Willwood remmetjes

Posted: Thu Mar 04, 2010 9:58 pm
by Arnold D
Wondermike wrote:OK laatste vraag over de powersteering voor vandaag.
Wat doet het pijpje waar de 2 slangeklemmen omheen zitten?
Bij mij zat dit behoorlijk vol met dik vet........
Roept u maar.
Omdat daar geen druk op staat, denk ik puur de luchtverplaatsing van de ene naar de andere kamer.