Page 1 of 2

aanjager

Posted: Thu Mar 18, 2010 9:56 pm
by Harro
Hallo,

mijn aanjager heeft het de hele winter nog piepend volgehouden maar nu de geest gegeven.
Hij doet het nu op geen enkele stand meer :oops:

Zaterdag de boel eens loshalen, maar aan jullie de vraag waar ik naar moet kijken en welke onderdelen aandacht of vervanging nodig hebben,en van waar ik er het beste bijkan :roll:

Posted: Thu Mar 18, 2010 10:03 pm
by 323baur
Los halen een goed schoonmaken (gewoon met water en ontvetter, daarna goed laten drogen).
Kan wonderen doen, en anders is hier vast nog wel een nieuw motortje te vinden.

Posted: Thu Mar 18, 2010 10:21 pm
by Peter V.
Ook even kijken of het wel alleen je motortje is. Je geeft aan dat hij het nu in geen enkele stand meer doet. Heeft hij in het verleden het wel in alle standen gedaan?? Het zou anders ook de schakelweerstand kunnen zijn?

Posted: Thu Mar 18, 2010 10:24 pm
by Cerberus
Als je die zwarte plaat in de motorruimte voor de voorruit loshaalt zie je hem wel zitten.

Even met de hand ronddraaien zou een oplossing geweest zijn als die al lang niet meer gedraaid zou hebben, maar in jouw geval vrees ik ervoor.

Dat is dan het dasboard eruithalen en een nieuw of ander chauffage-element steken zijn.

Allemaal niet zo moeilijk als je drie handen en veel tijd hebt :)

Posted: Thu Mar 18, 2010 11:41 pm
by Thijsse
mijne heeft ook een half jaar stilgestaan, deed nu ook niks meer... van de week eens met een hamer op slaan:P

Posted: Fri Mar 19, 2010 12:09 am
by Cerberus
zou toch eerst eens met de hand aan draaien :o

30 jarige plastiek en hamers :lol:

Posted: Fri Mar 19, 2010 10:59 am
by Thijsse
Cerberus wrote:zou toch eerst eens met de hand aan draaien :o

30 jarige plastiek en hamers :lol:
bestaat er nog ander gereedschap dan een hamer? :shock:

Posted: Fri Mar 19, 2010 11:36 am
by e-einundzwanzig
Thijsse wrote: bestaat er nog ander gereedschap dan een hamer? :shock:
jawel... een slijptol 8)

Posted: Fri Mar 19, 2010 1:17 pm
by Kuist318
e-einundzwanzig wrote:
Thijsse wrote: bestaat er nog ander gereedschap dan een hamer? :shock:
jawel... een slijptol 8)
wel een bril opzetten :wink: :lol:

Posted: Fri Mar 19, 2010 3:58 pm
by Thijsse
Kuist318 wrote:
e-einundzwanzig wrote:
Thijsse wrote: bestaat er nog ander gereedschap dan een hamer? :shock:
jawel... een slijptol 8)
wel een bril opzetten :wink: :lol:
Inderdaad, mn ogen branden na 2 weken nogsteeds!

Dus ga ik die aanjager morgen maar eens ff hameren/slijptollen

Posted: Fri Mar 19, 2010 6:24 pm
by Harro
weer zeer nuttige reacties allemaal, en bedankt he :?

Iemand nog iets te melden waar ik wel wat mee kan?? :wink:
@ite en peter:jullie begonnen goed dus daar heeft het niet aan gelegen.. :D

Posted: Fri Mar 19, 2010 6:48 pm
by marcel krol
Hoi

Aanjagermotor verwijderen, de twee verticale plaatjes aan beide zijden losmaken, stekker los en dan de klemband.
Koolborstels ecen controleren of deze nog niet op of scheef zijn, soms zit er gewoon rommel tussen en dan zitten ze iets vast. Denk niet dat de weerstand stuk is anders zou hij het altijd nog op vollast moeten doen
Alles goed schoon maken en dan de asjes/lagers met grafiet insmeren. Daarna alles weer terugzetten. (pas op dat de grafiet niet op de spoelen van je motor komt, t geleid namelijk en dan fikt je motor op)

Groeten

Marcel

Posted: Fri Mar 19, 2010 7:13 pm
by Harro
Kijk jongens dat is nu nuttige informatie :D

Voor de rest van het gezemel heeft Jeroen net een nieuw topic gestart :wink:

Ga er morgen eens mee aan de slag(mits het droog blijft :evil: )

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:05 pm
by Harro
hoe krijg ik de bovenste kapjes van de aanjager los,wil de boel niet forceren

Posted: Sat Mar 20, 2010 5:28 pm
by Wondermike
Eerst de spanbandjes eraf en dan trekken maar.
Zit niet gelijmd.