Page 1 of 2

vraag over draadboom

Posted: Wed Apr 14, 2010 11:35 pm
by Erik S.
Hallo allemaal,

Zoals een aantal van jullie weten ben ik ook bezig om mijn E21 te restaureren. Maar dacht vanavond ik ga eerst even proefdraaien alle stekkers van de draadboom aansluiten zodat ik zeker weet waar alles naartoe moet (had niet alles gemerkt). En daarna het dashboard erin.

Maar nu had ik 6 stekkers over. :oops: :(

Kan iemand mij vertellen waar deze onderstaande stekker naartoe mogen. Ik weet in iedergeval dat er 2 van de 6 naar de mistlampschakelaar mogen. Maar weet zo niet welke 2.

Image

Image


Alvast bedankt.[/img]

Posted: Wed Apr 14, 2010 11:44 pm
by Arnold D
Als ik me niet vergis zijn dat de draden voor de dubbele mistschakelaar. Dat is alvast voorbedraad en gaat naar je zekeringskast, voor het geval je nog mistlichten aan de voorzijde wil hebben.

Heb er zelf 3 loshangen.

Posted: Wed Apr 14, 2010 11:56 pm
by Erik S.
Dus als ik je goed begrijp Arnold. Moet ik van die 5 2 draden gebruiken voor mijn mistlampen achter en de rest is over / eventueel voor mistlampen voorzijde?

Posted: Thu Apr 15, 2010 8:20 am
by 323baur
Klopt helemaal.
Ik meen dat de grijze met een streepje voor de voorzijde is. De andere voor de achter zijde.
Als je een schakelaar weet te vinden met dubbele functie wijst het zich van zelf (bestickerd).

Posted: Thu Apr 15, 2010 2:10 pm
by Thijsse
ik kijk ff, ik heb alles nog los hangen
grijs/paars en geel/blauw zijn voor mistlamp achter, die andere 3 voor de voorkant, hangen dus los

Posted: Thu Apr 15, 2010 11:37 pm
by Erik S.
Hartstikke bedankt. Nu kan ik morgen gelijk die 2 draden merken en dan kan dit weekend het Dashboard erin.

Posted: Fri Apr 16, 2010 9:17 am
by RJ
Hallo heren, hopelijk mag ik hier even op aansluiten met een vraag:
is de bekabeling voor de toerenteller ook voorbereidt in een E21? Ik vraag mij namelijk af of het lastig is een toerenteller in mijn '82 316 aan te sluiten...

Posted: Fri Apr 16, 2010 11:52 am
by 323baur
Volgens mij is dat voorbedraad. Ergens achterin je dashboard moet die stekker te vinden zijn.

Posted: Fri Apr 16, 2010 2:32 pm
by Ed
Als er op jou bobine een dubbel groene draad aangesloten zit RJ, dan zou het voorbereid moeten zijn...

Zit dat er niet, dan moet je nog even een draadje trekken vanaf de bobine, 1 vanaf geschakelde plus
1 vanaf massa

Zoveel werk is dat ook weer niet ;)

Posted: Fri Apr 16, 2010 3:11 pm
by RJ
Bedankt! Ik ga dit weekend eens kijken :)
@ Ed
Moet ik ook nog ergens een zeker tussen plaatsen, als ik zelf een kabeltje moet trekken?

groeten, Roel

Posted: Fri Apr 16, 2010 6:54 pm
by Ed
Ik zou er een 10A tussen steken voor de zekerheid ;)

Posted: Fri Apr 16, 2010 10:02 pm
by RJ
Zoiets dacht ik al ja :wink:
zie overigens dat ik vergeten was *ing* erbij te typen... :oops:

Posted: Sat Apr 17, 2010 8:53 am
by Erik S.
Kan iemand mij ook nog vertellen waarvan deze stekker is (2 aansluitpolen)

Image

Moet deze nog ergens naartoe of is deze over net als 3 van de 5 draden (zie hierboven)

Posted: Sat Apr 17, 2010 9:30 am
by RJ
Ik zou bijna denken dat het voor je electrische spiegel(s) is... maar die zul je al aangesloten hebben.
Maar als ik me het goed herinner zit daar ook 1 stekker rechtop in en 1 liggend in en hier zitten ze beide naast elkaar... (maar weet het niet meer heel precies, want ik heb een stuk kabelboom van een E28 erin gelegd, om zowel links als rechts een electrische spiegel te hebben :) )

Ik heb trouwens ook nog een ongebruikte stekkerblok (4x). Zit normaal achter dat interval blokje, in het ijzeren houdertje... wat kan hier op aangesloten worden?
Heb het schema in de Haynes al bekeken, maar ik kan niet vinden wat ik hier op aan kan sluiten.

Image

Posted: Sat Apr 17, 2010 11:24 am
by Thijsse
Erik S. wrote:Kan iemand mij ook nog vertellen waarvan deze stekker is (2 aansluitpolen)

Image

Moet deze nog ergens naartoe of is deze over net als 3 van de 5 draden (zie hierboven)
die hangt bij mij ook los

tijd dat je een draadschema gaat downloaden, staat alles mooi op
heb ik ook standaard bij d hand tijdens sleutelen