Page 1 of 1
injectoren demonteren
Posted: Mon Apr 19, 2010 12:38 pm
by ruudariaans
Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?
Ideen zijn welkom,
Gr. Ruud
Re: injectoren demonteren
Posted: Mon Apr 19, 2010 3:34 pm
by Thijsse
ruudariaans wrote:Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?
Ideen zijn welkom,
Gr. Ruud
hels karwei!
ik heb de bahco eronder gezet, beetje porren en dan komen ze wel los.
kun je alsnog een moer gaan kopen als je er 1 uit hebt.
Posted: Mon Apr 19, 2010 6:20 pm
by ruudariaans
Bedankt voor je reactie,
Het is gelukt, heb een moer gevonden die er gedeeltelijk op ging, dat was net genoeg! Helaas heeft het niet het effect gehad dat ik hoopte, maar dat zal ik in een ander topic zetten om het overzichtelijk te houden.
Gr. Ruud
Posted: Mon Apr 19, 2010 7:04 pm
by Thijsse
ruudariaans wrote:Bedankt voor je reactie,
Het is gelukt, heb een moer gevonden die er gedeeltelijk op ging, dat was net genoeg! Helaas heeft het niet het effect gehad dat ik hoopte, maar dat zal ik in een ander topic zetten om het overzichtelijk te houden.
Gr. Ruud
ik heb nog wat van die injectors liggen, mocht je het draad verneukt hebben
Posted: Mon Apr 19, 2010 7:50 pm
by Arnold D
Daar sta ik van te kijken. Ik kon ze er destijds met een beetje kracht zo uittrekken.
Posted: Mon Apr 19, 2010 8:16 pm
by gerrit323
idem hier .. beetje kracht en ze kwamen zo los

Posted: Tue Apr 20, 2010 11:03 am
by Thijsse
Daar zie je wer het verschil tussen dommekrachten en verfijnde mensen

Posted: Tue Apr 20, 2010 11:55 am
by ruudariaans
Haha ja het valt mee hoor, heb de draad niet verkloot, alleen de auto krijgt nog teveel (valse?) lucht. Maar bedankt voor het aanbod!
En ja de meeste injectoren gingen achteraf idd goed los van zichzelf, maar ik had dit eerder bij een golf 1 gti gedaan en daar had je echt wat verfijnd denkvermogen voor nodig
Gr. Ruud
Posted: Tue Apr 20, 2010 12:25 pm
by 323baur
Ik heb me er juist altijd over verbaasd hoe los die dingen eigenlijk zitten.
Posted: Tue Apr 20, 2010 1:47 pm
by Thijsse
323baur wrote:Ik heb me er juist altijd over verbaasd hoe los die dingen eigenlijk zitten.
dan is het tijd voor verse rubbertjes
Posted: Tue Apr 20, 2010 2:08 pm
by 323baur
Bij mij lekt ze nergens en compressie is super!
Posted: Tue Apr 20, 2010 2:25 pm
by Arnold D
Die rubbers zorgen puur voor de afdichting en niet om ze vast te houden.
Ze krijgen te maken met onderdruk en kunnen er niet uit geblazen worden.
Posted: Tue Apr 20, 2010 2:29 pm
by 323baur
Vandaar! Wel raar dat ze bij sommigen zo vast zitten dan.
Posted: Tue Apr 20, 2010 3:00 pm
by Arnold D
Als de rubbers keihard geworden zijn heb je er wat meer moeite mee ze te verwijderen