injectoren demonteren
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
injectoren demonteren
Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?
Ideen zijn welkom,
Gr. Ruud
Ideen zijn welkom,
Gr. Ruud
Re: injectoren demonteren
hels karwei!ruudariaans wrote:Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?
Ideen zijn welkom,
Gr. Ruud
ik heb de bahco eronder gezet, beetje porren en dan komen ze wel los.
kun je alsnog een moer gaan kopen als je er 1 uit hebt.
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
ik heb nog wat van die injectors liggen, mocht je het draad verneukt hebbenruudariaans wrote:Bedankt voor je reactie,
Het is gelukt, heb een moer gevonden die er gedeeltelijk op ging, dat was net genoeg! Helaas heeft het niet het effect gehad dat ik hoopte, maar dat zal ik in een ander topic zetten om het overzichtelijk te houden.
Gr. Ruud
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
idem hier .. beetje kracht en ze kwamen zo los 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
-
ruudariaans
- Upcoming E21 fanatic
Haha ja het valt mee hoor, heb de draad niet verkloot, alleen de auto krijgt nog teveel (valse?) lucht. Maar bedankt voor het aanbod!
En ja de meeste injectoren gingen achteraf idd goed los van zichzelf, maar ik had dit eerder bij een golf 1 gti gedaan en daar had je echt wat verfijnd denkvermogen voor nodig

Gr. Ruud
En ja de meeste injectoren gingen achteraf idd goed los van zichzelf, maar ik had dit eerder bij een golf 1 gti gedaan en daar had je echt wat verfijnd denkvermogen voor nodig
Gr. Ruud