injectoren demonteren

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

injectoren demonteren

Post by ruudariaans »

Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?

Ideen zijn welkom,

Gr. Ruud


Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Re: injectoren demonteren

Post by Thijsse »

ruudariaans wrote:Ik heb een e21 323i met k jet injectie. Hiervan moet ik de rubbers van de injectoren vervangen. Hoe kan ik deze eruit krijgen? Ik zoiets ooit gedaan door een moer over de injector heen te leggen, puur als opvulmateriaal en dan een moer op de injector zelf gedraaid (waar je normaal de leiding opschroefd) waardoor je hem eruit trekt. Helaas heb ik die moer niet meer, en zonder losse injector kan ik dus ook niet naar een zaak gaan om een moer te kopen die erop zou passen. Heeft iemand hier gereedschap voor? of een moer die hierop past die ik kan lenen/kopen?

Ideen zijn welkom,

Gr. Ruud
hels karwei!

ik heb de bahco eronder gezet, beetje porren en dan komen ze wel los.

kun je alsnog een moer gaan kopen als je er 1 uit hebt.
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Bedankt voor je reactie,

Het is gelukt, heb een moer gevonden die er gedeeltelijk op ging, dat was net genoeg! Helaas heeft het niet het effect gehad dat ik hoopte, maar dat zal ik in een ander topic zetten om het overzichtelijk te houden.

Gr. Ruud
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

ruudariaans wrote:Bedankt voor je reactie,

Het is gelukt, heb een moer gevonden die er gedeeltelijk op ging, dat was net genoeg! Helaas heeft het niet het effect gehad dat ik hoopte, maar dat zal ik in een ander topic zetten om het overzichtelijk te houden.

Gr. Ruud
ik heb nog wat van die injectors liggen, mocht je het draad verneukt hebben
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Daar sta ik van te kijken. Ik kon ze er destijds met een beetje kracht zo uittrekken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Post by gerrit323 »

idem hier .. beetje kracht en ze kwamen zo los :o
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

Daar zie je wer het verschil tussen dommekrachten en verfijnde mensen :wink:
ruudariaans
Upcoming E21 fanatic
Posts: 103
Joined: Tue Mar 31, 2009 9:33 pm
Location: Netherlands - Limburg - Born

Post by ruudariaans »

Haha ja het valt mee hoor, heb de draad niet verkloot, alleen de auto krijgt nog teveel (valse?) lucht. Maar bedankt voor het aanbod!

En ja de meeste injectoren gingen achteraf idd goed los van zichzelf, maar ik had dit eerder bij een golf 1 gti gedaan en daar had je echt wat verfijnd denkvermogen voor nodig ;) :P

Gr. Ruud
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Ik heb me er juist altijd over verbaasd hoe los die dingen eigenlijk zitten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

323baur wrote:Ik heb me er juist altijd over verbaasd hoe los die dingen eigenlijk zitten.
dan is het tijd voor verse rubbertjes
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Bij mij lekt ze nergens en compressie is super!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Die rubbers zorgen puur voor de afdichting en niet om ze vast te houden.
Ze krijgen te maken met onderdruk en kunnen er niet uit geblazen worden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Vandaar! Wel raar dat ze bij sommigen zo vast zitten dan.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 3612
Joined: Sat Dec 22, 2007 11:37 pm
Location: Aldegea

Post by Arnold D »

Als de rubbers keihard geworden zijn heb je er wat meer moeite mee ze te verwijderen
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Post Reply