Page 1 of 2
Levi's projecttopic
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:06 pm
by Levi
Kunnen jullie mij vertellen of dit klopt ?
De voorwielen staan naar mijn mening veel te ver naar achteren.
Wat zou dit kunnen zijn. Hij is voor ook ontzettend laag en ligt bijna op de grond.

Posted: Mon Apr 26, 2010 10:08 pm
by 323baur
Je moet je wielen even goed rechtuit zetten voor het goede vergelijk.
De fusees draaien ahw een beetje over zich zelf dus het hart van het wiel draait redelijk mee.
Zo op de foto lijkt het idd wel dat je wiel erg naar achteren staat.
Misschien kromme draagarm, maar dat is zeker geen keiharde diagnose.
Kijk en vergelijk.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:11 pm
by Levi
Hij ligt voor veel lager dan achteren, ik moet echt uitkijken als ik over een hobbel ga want dan raakt hij bijna de grond.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:11 pm
by Jeroen
Maar wel aan beide kanten en da's wel gek. Als ze gelijk staan is er niet zoveel reden toch directe zorgen maar miss dat er draagarmen van ne de facelift zijn geplaatst, geen idee of dit dan het grote verschil is.
Over het algemeen staan de wielen bij verlaagde gevallen juist iets verder naar voren. Deze auto is lijkt ook wel wat verlaagd maar je kunt altijd de veren even controleren op breuk. De doorsnee Jamex veer breekt nogal graag.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:14 pm
by Levi
Het was mij zelf nog helemaal niet opgevallen, maar dat hij wel verschrikkelijk laag op de grond staat viel mij wel op.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:15 pm
by Levi
Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen over de auto maar mag ik die hier ook stellen ?
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:17 pm
by Jeroen
Of je antwoord krijgt is een tweede... welja we hebben allemaal geen leven en tijd zat dus kom maar op!

Posted: Mon Apr 26, 2010 10:18 pm
by Peter V.
Je kan en mag van alles vragen over de auto. Wellicht dat we het antwoord niet gelijk weten maar we komen er altijd uit. Inderdaad moeilijke dingen even met foto want dat is gelijk een stuk duidelijker.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:19 pm
by Levi
Hij remt heel erg slecht en de rem zit al helemaal onderin. Heeft het zin om de remvloeistof te laten vervangen of direct nieuwe remblokjes eronder laten zetten.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:21 pm
by Peter V.
Ik weet zo niet of dit met remblokken vervangen opgelost is. Als de pedaal al onderin zit. Heb je wel gelijk druk op je pedaal? Let wel op dat een E21 een heel stuk minder remt als wat je gewend bent in de E30 of zelfs de E24.
Probeer trouwens om nieuwe zaken eventueel in een ander topic te zetten anders wordt het heel onoverzichtelijk.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:23 pm
by Thijsse
die wielen zo ver naar achteren komt door gare stabi stang rubbers, zowel aan je chassisbalk als in de draagarmen
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:24 pm
by Jeroen
We're getting somewhere!
Wat de remmen betreft: ga de remklauwen voor maar reviseren dan gaat er een hele wereld voor je open. Vers sap erin, verse blokken en het vertraagt weer. Met alleen verse blokken in oude klauwen gaat 'ie hoogstwaarschijnlijk niet beter remmen.
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:25 pm
by Levi
Peter sorry je hebt gelijk
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:28 pm
by Jeroen
FF titel veranderen en dan maken we hier Levi's project topic van!
Posted: Mon Apr 26, 2010 10:37 pm
by 323baur
Precies, en zoals altijd, begin bij het begin.
Controleer alle details;
- Veren
- rubbers
- Draagarm
- Speling op stabilisatie, fusee en stuurkogel
Remmerij:
Better safe than sorry, setje nieuwe schijven en blokken + revisiesetje kosten de wereld niet. En je bent je zelf enorm dankbaar als het nodig blijkt..