Levi's projecttopic

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Levi's projecttopic

Post by Levi »

Kunnen jullie mij vertellen of dit klopt ?
De voorwielen staan naar mijn mening veel te ver naar achteren.
Wat zou dit kunnen zijn. Hij is voor ook ontzettend laag en ligt bijna op de grond.
Image
Image
Image
Image
Last edited by Levi on Mon Apr 26, 2010 10:10 pm, edited 1 time in total.


User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Je moet je wielen even goed rechtuit zetten voor het goede vergelijk.
De fusees draaien ahw een beetje over zich zelf dus het hart van het wiel draait redelijk mee.
Zo op de foto lijkt het idd wel dat je wiel erg naar achteren staat.
Misschien kromme draagarm, maar dat is zeker geen keiharde diagnose.
Kijk en vergelijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Post by Levi »

Hij ligt voor veel lager dan achteren, ik moet echt uitkijken als ik over een hobbel ga want dan raakt hij bijna de grond.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Maar wel aan beide kanten en da's wel gek. Als ze gelijk staan is er niet zoveel reden toch directe zorgen maar miss dat er draagarmen van ne de facelift zijn geplaatst, geen idee of dit dan het grote verschil is.

Over het algemeen staan de wielen bij verlaagde gevallen juist iets verder naar voren. Deze auto is lijkt ook wel wat verlaagd maar je kunt altijd de veren even controleren op breuk. De doorsnee Jamex veer breekt nogal graag.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Post by Levi »

Het was mij zelf nog helemaal niet opgevallen, maar dat hij wel verschrikkelijk laag op de grond staat viel mij wel op.
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Post by Levi »

Ik heb eigenlijk nog zoveel vragen over de auto maar mag ik die hier ook stellen ?
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

Of je antwoord krijgt is een tweede... welja we hebben allemaal geen leven en tijd zat dus kom maar op! :P
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Je kan en mag van alles vragen over de auto. Wellicht dat we het antwoord niet gelijk weten maar we komen er altijd uit. Inderdaad moeilijke dingen even met foto want dat is gelijk een stuk duidelijker.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Post by Levi »

Hij remt heel erg slecht en de rem zit al helemaal onderin. Heeft het zin om de remvloeistof te laten vervangen of direct nieuwe remblokjes eronder laten zetten.
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Post by Peter V. »

Ik weet zo niet of dit met remblokken vervangen opgelost is. Als de pedaal al onderin zit. Heb je wel gelijk druk op je pedaal? Let wel op dat een E21 een heel stuk minder remt als wat je gewend bent in de E30 of zelfs de E24.

Probeer trouwens om nieuwe zaken eventueel in een ander topic te zetten anders wordt het heel onoverzichtelijk.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Thijsse
E21 Pro
Posts: 523
Joined: Tue Dec 02, 2008 11:37 pm

Post by Thijsse »

die wielen zo ver naar achteren komt door gare stabi stang rubbers, zowel aan je chassisbalk als in de draagarmen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

We're getting somewhere!

Wat de remmen betreft: ga de remklauwen voor maar reviseren dan gaat er een hele wereld voor je open. Vers sap erin, verse blokken en het vertraagt weer. Met alleen verse blokken in oude klauwen gaat 'ie hoogstwaarschijnlijk niet beter remmen.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Levi
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 188
Joined: Sun Apr 18, 2010 8:24 pm

Post by Levi »

Peter sorry je hebt gelijk
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Post by Jeroen »

FF titel veranderen en dan maken we hier Levi's project topic van!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Post by 323baur »

Precies, en zoals altijd, begin bij het begin.
Controleer alle details;
- Veren
- rubbers
- Draagarm
- Speling op stabilisatie, fusee en stuurkogel

Remmerij:
Better safe than sorry, setje nieuwe schijven en blokken + revisiesetje kosten de wereld niet. En je bent je zelf enorm dankbaar als het nodig blijkt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Post Reply