Kunnen jullie mij vertellen of dit klopt ?
De voorwielen staan naar mijn mening veel te ver naar achteren.
Wat zou dit kunnen zijn. Hij is voor ook ontzettend laag en ligt bijna op de grond.
Last edited by Levi on Mon Apr 26, 2010 10:10 pm, edited 1 time in total.
Je moet je wielen even goed rechtuit zetten voor het goede vergelijk.
De fusees draaien ahw een beetje over zich zelf dus het hart van het wiel draait redelijk mee.
Zo op de foto lijkt het idd wel dat je wiel erg naar achteren staat.
Misschien kromme draagarm, maar dat is zeker geen keiharde diagnose.
Kijk en vergelijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Maar wel aan beide kanten en da's wel gek. Als ze gelijk staan is er niet zoveel reden toch directe zorgen maar miss dat er draagarmen van ne de facelift zijn geplaatst, geen idee of dit dan het grote verschil is.
Over het algemeen staan de wielen bij verlaagde gevallen juist iets verder naar voren. Deze auto is lijkt ook wel wat verlaagd maar je kunt altijd de veren even controleren op breuk. De doorsnee Jamex veer breekt nogal graag.
Je kan en mag van alles vragen over de auto. Wellicht dat we het antwoord niet gelijk weten maar we komen er altijd uit. Inderdaad moeilijke dingen even met foto want dat is gelijk een stuk duidelijker.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Hij remt heel erg slecht en de rem zit al helemaal onderin. Heeft het zin om de remvloeistof te laten vervangen of direct nieuwe remblokjes eronder laten zetten.
Ik weet zo niet of dit met remblokken vervangen opgelost is. Als de pedaal al onderin zit. Heb je wel gelijk druk op je pedaal? Let wel op dat een E21 een heel stuk minder remt als wat je gewend bent in de E30 of zelfs de E24.
Probeer trouwens om nieuwe zaken eventueel in een ander topic te zetten anders wordt het heel onoverzichtelijk.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Wat de remmen betreft: ga de remklauwen voor maar reviseren dan gaat er een hele wereld voor je open. Vers sap erin, verse blokken en het vertraagt weer. Met alleen verse blokken in oude klauwen gaat 'ie hoogstwaarschijnlijk niet beter remmen.
Precies, en zoals altijd, begin bij het begin.
Controleer alle details;
- Veren
- rubbers
- Draagarm
- Speling op stabilisatie, fusee en stuurkogel
Remmerij:
Better safe than sorry, setje nieuwe schijven en blokken + revisiesetje kosten de wereld niet. En je bent je zelf enorm dankbaar als het nodig blijkt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.