Staat te koop in Roosendaal, je weet wel, net voorbij St Willebrord
Auto zag er op de foto's wel dusdanig netjes uit dat ik toch maar even ben gaan kijken. Voor mij teveel werk, maar niet reddeloos verloren.
Carrosserie
Opalgroen zoals het behoord bij een Edition E, met meegespoten spiegels. Toont in eerste instantie erg netjes maar een nadere inspectie brengt wel de nodige plekjes en plekken aan het licht. Dorpels beginnen achteraan wat krokant te worden, b-stijl rechts flinke roestplek, roestgaten vooraan bij de 'kriksteuntjes' en de doppen in de bodem. De nodige roest op het paneel onder de achterbumper en aan de wielkasten achter, wielkasten voor zijn vrij goed muv de gelaste aansluiting bij de parafan rechts. Deuren zijn netjes, motorkap is niet beroerd, kofferdeksel is roestvrij. Kofferbak zelf laat duidelijk zien dat de auto ooit op LPG heeft gereden, rek van de tank zit er nog in evenals gat in het vak van de tankklep. Accu ligt achterin en in de bak van het reservewiel ligt het enige overgebleven lm wiel in opalgroen, helaas. Roest als gezegd bij de wielkasten (te overzien maar achterbank niet los gehad) en bij de tankvulhals. Het is niet aannemelijk dat de auto ooit echte schade heeft gehad, keienvanger is mogelijk eens gespoten maar verder toont het allemaal nog erg original.
Motor
E30 325i motor ingebouwd achter de originele vijfbak (dus snelheidsmeter werkt ook), motor loopt goed, inbouw is redelijk netjes, lambdaregeling aangesloten, computer in dashboardkastje. Helaas wel een zeer klein scheurtje in de carterpan. Distributieriem en spanrol zijn eind okt 09 vervangen en sindsdien is er nauwelijks mee gereden.
Interieur
Edition E dus E12 interieur in lichtgroen en met hoofdsteunen achter, alleen de bestuurders rugleuning heeft bekende instapschade, verder vrij netjes inclusief de bijbehorende deurpanelen! Dashboard zonder scheuren.
Uitrusting
Aan de kale kant, geen stuurbekrachtiging dus hard werken, wel een aftermarket elektrisch glazen schuifdak dat geen sporen van lekkage vertoont. Elektr spiegels en toerenteller werken niet, rest lijkt allemaal prima te werken. Ansa einddemper met dubbele pijp.
Technische staat
Redelijk goed, schokdempers achter erg fris, voor raken op leeftijd. Remmen voelen goed aan (nog wel trommels achter), banden (13" op staal) goed, rijdt en bedient allemaal prima en met de 325i motor wil het leuk vooruit.
Orig NL auto, afgelezen km stand 185.000, APK maart 2011.
Auto wordt aangeboden door een turkse meneer die 'm eind 2009 heeft gekocht van ene meneer Louwman of Louman uit Appingedam die ook de motorombouw heeft gedaan. Vraagprijs 2150, wilde al wel zakken naar 1850, met een beetje mazzel heeft een knutselaar er met 1500 euro een leuk en vlot bakje voor!
