Hey liefhebbers, ik zit met een vraag/probleem; hopelijk kunnen jullie me helpen.
Vandaag weer eens de E21 gepakt om naar het werk te gaan en zodra ik boven de 120 kom, begint er op een gegeven moment iets te vibreren / rammelen. Ik voel niets op het stuur en het klinkt alsof het van achteren komt.
Ik heb de koppeling op een gegeven moment ingetrapt en het gas losgelaten en toen had ik het idee dat het weg was.
Er zit volgens mij ook geen tot nauwelijks speling op de aandrijfas, want als ik het gas loslaat en dan weer intrap, vind er geen grote schok plaats.
Wat zou het kunnen zijn? (zodat ik komend weekend wat gerichter kan zoeken)
Is de hardy-schijf slecht? Tussenlager van de aandrijfas naar de knoppen? Ophang-rubber differentieel stuk? Schokdempers? (moeten vervangen worden voor volgende apk) Of zijn het misschien de banden?
Ik heb de auto laatst een beurt gegeven en terwijl hij op de put stond heb ik het een en ander bekeken, maar niet direct iets gezien wat stuk is in mijn ogen.
Het gaat om een 316 (1800) uit 1982 met 4 bak.
Alvast bedankt!
groeten, Roel
Boven de 120 trillingen/gerammel
Boven de 120 trillingen/gerammel
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
